A content legyen rock ‘n’ roll – interjú Bihari Vikivel

Szerző: Jakus Dóra,
Bihari Viktória interjú

Na de félre a tréfát… persze csak egy kis időre, hiszen egy humoristával beszélgetünk, aki jelenleg az online világban ügyködik. Az írás, a szöveg és a tartalom egyre nagyobb teret követel magának az online térben, ezért arról faggattuk Vikit, hogyan látja a betűk, az olvasás és a content marketing jövőjét.

HRENKO – Szerinted milyen a jó szöveg?

Viki – Nekem eleve hidegrázásom lesz tőle, mikor mindenféle „marketing guruk” nekiállnak kőbe vésni, hogy a céges blog az maximum ennyi karakter legyen, a Facebook poszt ennyi, a weboldal szöveg meg ennyi. Biztos velem van a baj, egyrészt sohasem voltam az a szabálykövető kislány, másrészt az elmúlt 5 év online tapasztalata azt mutatja nekem, hogy teljesen mindegy, milyen rövid vagy hosszú szöveget teszel ki, el fogják olvasni az olvasóid, HA már ismernek és szeretnek. Nyilván egy közösséget fel kell építeni a nulláról, de amikor elkezdtem a blogomat (Tékasztorik), gyakorlatilag egyetlen olyan eszközt sem használtam, amit ma a „szakértők” javasolnak, viszont bátran mondhatom, hogy én nem értettem, hanem éreztem és érzem, hogy mit kellett és mit KELL írni, és ez nem mérhető karakterekben.

HRENKO – Mi akkor a titok?

Viki – Szórakoztatni kell, ennyi az egész. Az emberek szeretnek nevetni, kikapcsolódni, megpihenni az internet zajában, olyan tartalmat magukba szippantani, ami érzelmeket generál, amire szívesen emlékeznek, amit kinyomtatnak és megmutatnak egymásnak, amiről lehet beszélni egy társaságban. És ilyen a humor. Pillanatok alatt az emberek szívébe lehet férkőzni vele, és ha jól csináljuk, nagyon sokáig ott is lehet maradni.

A cégek 99%-a retteg a laza, barátságos és humoros hangvételtől, mert úgy vélik, hogy az brand romboló, nem tesz jót nekik, rontja a hitelességüket, ezért maradnak a karót nyelt, távolságtartó kommunikációnál, amitől viszont már rongyosra égett mindenkinek az agya.

Tudsz nekem mondani egy olyan céges weboldalt, ami kreatív, szórakoztató és minden nap rákattintasz valamiért?

HRENKO – A 9GAG ér?

Viki – Természetesen nem, nem ilyenre gondolok, hanem mondjuk egy olyan termék, szolgáltatás oldalára (üdítő, cipő, autó, ruha), amit kimondottan szeretsz, mert hozzád szól, mert átlátható, mert barátságos?

HRENKO – Jó kérdés… Hirtelen nem jut eszembe semmi. Illetve de. Tibi atya.

Viki – Na látod, erről beszélek! És miért jutott eszedbe? Mert vicces! Nincs marketing szaga – oké, most már van egy kicsi, de az elején nem volt semmi más céljuk, csak a szórakoztatás – és nagyon egyedi. Ilyen tartalomból kevés van hazánkban.

HRENKO – Te milyen szinten foglalkozol írással?

Viki – Ebben az évben 3 helyen is tanítottam kreatív írást. A Centrál Médiaakadémián főleg blogokról volt szó, az AdSchlool-ban mindenféle online contentről, a FÁNK clubban pedig sokat írtunk és elemeztünk közösen is, szóval azt hiszem kimaxoltuk a témát töviről-hegyire, persze nekem is kell a fejlődés, vannak hiányosságaim bőven, de tanítani nagyon jó, és azt látni, hogy a tanítványok fejlődnek, szeretnek, még több órát akarnak, az meg a legcsodálatosabb dolog a világon.

HRENKO – Szerinted milyen a jó weboldal?

Viki – Készítettem idén nyáron 3 nagy cégnek is weboldal elemzést és csak lestek, mert olyan alapvető dolgokat felejtenek el, mint a köszönés, a profi grafika és az átlátható menüsor.

Egy jó weboldal először is barátságos. Hozzám szól, megmutatja, miben lehetnek a segítségemre, mindezt mennyi pénzért teszik, milyen körülmények közt, valamint az is fontos, kik dogoznak a cégnél, és hogy néznek ki, ezért a csapatról, a főnökségről sem árt mosolygós, kedves képeket feltenni.

A szövegben azt szeretem, azt szeretjük, ha nagyon könnyen érthető és nem saját magáról beszél a cég, hanem arról, hogy nekem miért lesz jó, ha őket választom, és ez újfent egy olyan sarkalatos pont, amit rengeteg vállalkozás elfelejt. Nem tudnak engem megszólítani, nem tudnak az oldalon tartani, nem érdekel a szövegük, igénytelenek a képek, eltévedek a menük és almenük közt, és természetesen a végén bezárom az egészet a francba.

Nyilván állati nehéz egy könyvelőirodának vagy egy banknak lelazítani az oldalát, a kommunikációját, de gyakran ezt meg sem próbálják, pedig egy kis fantáziával mindent meg lehet valósítani.

HRENKO – Szerinted mi lesz a 2016-os trend az online térben?

Viki – Szerintem ez a platisher dolog jó ötlet, mármint az, hogy mondjuk a cég saját oldalára menjenek tartalmat gyártani az olvasók. Mondok egy külföldi példát. Adott egy utazási iroda, aki arra kéri a kuncsaftjait, hogy írják meg az élményeiket és ők azt – természetesen alapos előszűrés után – kiteszik a felületükre, a szerzőnek pedig fizetnek, vagy kedvezményt adnak. Ez egy jó ötlet.

 

Köszönjük szépen Vikinek a válaszokat, nektek pedig jó írogatást kívánunk! 🙂


Ajánlott bejegyzések