Menü

A content marketing változásai

Bár a tartalommarketing bevett gyakorlattá vált a márkáknál az elmúlt 15-20 évben a koncepció, hogy új tartalmat hozzon létre a márka az ügyfelek részére nem újdonság. A content marketing mindig is a történetmeséléshez tartozott, de az online üzletek korlátolták a belépést a küzdőtérre. Évtizedekkel ezelőtt, csak a márkák tudtak elég pénzt költeni a saját publikációjukra, vagy szponzorálni rádiós, vagy televíziós tartalmakat. Mivel fejlődött a technológia, új platformok nyíltak meg, mint a blogolás, a képmegosztás és videók feltöltése, ezért több vállalat hallathatta a hangját, sőt az image videó készítés is szinte sportnak számít már. De az utóbbi években néhány hiányosság előtérbe került a tartalommal kapcsolatban. Néhány változás, amely arra utal, hogy a content marketing jelentősen megváltozott.   Conten marketing akkor és most Szövegtől a képig Az instagramon való posztolástól, a snapchates megosztásig, vagy akár az emojik használatával konkrét üzeneteket tudunk közvetíteni és a fogyasztók is képekkel kommunikálnak, nem pedig szavakkal. Mivel a fogyasztók továbbra is vizuálisan kommunikálnak, a márkák is kénytelenek felvenni ezt a folyamatot, hogy több vizuális tartalmat osztanak meg. Lauren Fritsky szerint egy olyan idő következik, ahol a rövidebb képi tartalmak, sokkal inkább emészthetőbbek és vizuálisabbak. A tömeges eléréstől a személyesig Eddig a termék marketingje, mind egy kaptafára összpontosult, egy tartalom stratégia volt, és mindenkihez ugyanúgy szólt, nem tett különbséget senki között. A márkáknak személyesen kell szólni minden ügyfélhez, így megérti az igényeiket és vágyaikat. Folyamatosan kapcsolatba lép és érezteti a fogyasztóval, hogy fontos. A mennyiségtől a minőségig Néhány évvel ezelőtt még alapvetőnek számított, hogy egy márka annyi tartalmat termeljen amennyit csak tud, függetlenül attól, hogy jó volt-e. Az ötlet az volt, hogy minél több tartalmat publikálnak, annál jobb lesz az elérésük. A fogyasztókat végül túl sok tartalom terhelte, ezért spamként kezelték és nem foglalkoztak vele, tehát a marketingesek nem azt tapasztalták, amit szerettek volna. A minőségi tartalomnak valóban hasznosnak kell lennie, érdekesnek és olyannak, amelyeket szívesen ajánlunk másoknak. Az írást nem lehet megúszni, akkor sem ha olyan címet adunk, amely figyelemfelkeltő, a szövegnek is olyannak kell lennie, amit érdemes elolvasni, mert ha nem, akkor ismét visszaesünk a spam jellegű tartalmakba. Informatívból az elbeszélésig A márkás tartalmak mindig összpontosítottak a termék információira, hogy mikor és hogyan kell használni, ez segített az embereknek a megfelelő termék kiválasztásában. De ez manapság már csak lábjegyzet, rengeteg olyan termék van, amely ugyanazt tudja, általában árban is ugyanazon a szinten helyezkedik el, és a termékeknek ki kell törniük a tömegből. Itt kapcsolódik be a content marketing. Minél inkább jobb tartalmat írunk, annál inkább kelendő lesz a termékünk. Hozzáadott értéket és egy olyan életmódot kell közvetítenie, amely kívánatos lesz.     Merre tovább A szakértők szerint a jövőben a Stock fotók is veszítenek értékükből, mert inkább a saját készítésű fotók kerülnek előtérbe. Például a vásárlók nagyobb valószínűséggel kattintanak egy olyan fotóra egy szépségápolási terméknél, ahol a terméket látják, hogy hogyan is néz ki. A változatos, többcsatornás kampányok hozzájárulnak a tartalmak terjesztéséhez. A történetmesélés művészete is nagyobb hangsúlyt kap. A marketingesek is egyre okosabbak, hogyan adjanak egy részlethez egy elbeszélő formát. Egy fehér papír is átalakulhat egy infografikává, vagy interaktiv e-könyvé vagy egy bloggá. Az ügyfeleknek ez egy újfajta utazás lesz a tartalmak világába. A terjedési csatornák és az új kommunikációs módszerek alapvetően megváltoztatták a vásárlókat, a vásárlási döntéseket. A felhasználók számára lehetőség nyílik, hogy saját úton haladjanak, amelyet a marketingesek diktálnak.  

Amennyiben érdekesnek tartottad a cikket és szívesen tudnál meg többet a webmarketing titkairól, akkor gyere a Google Groundon lévő workshopunkra, az Online Marketing Inspirációkra!

marketing workshop

The New Content Marketing

   
blog