A közösségi média marketing titka – Kísérletezz!

Szerző: Csorba Zsanett,
közösségi média marketing

Azok közé tartozol, akik igyekeznek minél jobban felzárkózni a közösségi média marketing legújabb trendjeihez? Ha a válaszod igen, akkor most jó helyen jársz. A következőkben olyan apróságnak tűnő dolgokra hívjuk fel a figyelmed, amit érdemes lehet átgondolni!

Sokszor azt veheted észre, hogy mindenki annyira koncentrál a mennyiségre, hogy ez a minőség rovására megy és nem azt a hatást fejti ki, amit elvárt volna. Stratégia nélkül nem fog működni a közösségi médiás szereplésed. Mikor volt utoljára, hogy valami újdonságot próbáltál csempészni a posztjaid közé?

A kísérletezés félelmetesen lehet, hiszen emberi tulajdonságunk, hogy a megszokott bevált dolgokat nem szeretjük megbolygatni, de ez egy nagyon gyorsan változó világ, ezért fel kell venni a kesztyűt és harcolni kell! Ráadásként pedig különböző teszteket is futtathatsz annak érdekében, hogy lásd mi az ami beválik a közönségednek, a következőkben ezekre is kitérünk.

Vizsgálati táblázat

Ahhoz, hogy a vizsgálati eredmények egyértelműek és informatívak legyenek, amennyire csak lehetséges, döntsd el hogy mely táblázatokat szeretnéd használni. Például, ha a célod a közösségi média sikerek növelése, akkor külön meg kell vizsgálnod a különböző elérési lehetőségeket, gondolunk itt a kattintások számára, kedvelésekre. A táblázatok segítségével könnyebb lesz ezeket értelmezned.

közösségi média marketing

Ezzel a segítséggel kiderítheted, hogy a különböző platformokon ugyanaz a poszt, hány elérést produkált, természetesen ezek lehetnek különböző képekkel feltüntetve (ez ajánlatos is), de a Facebook vagy Twitter közönségét ugyanaz a téma, más miatt fog vonzani és látnod kell a különbségeket.

közösségi média marketing

Ez már egy kitöltött teszt, amin lehet látni, hogy ugyanaz a poszt szimplán csak a háttér színének megváltoztatásával mit produkált. Ezáltal azt is láthatod, hogy egyes színek megnyerőbbek az emberek számára. Az A/B teszt mindig jó ötlet, ha dilemmáznál, hogy melyik a lehet a jobb választás. A GetDataDriven segíthet a százalékok kiszámításába is.

közösségi média marketing

 

1. Mi szerepeljen a középpontban? Emberek vagy tárgyak?

Próbáld ki mindkettőt! Egy kutatás szerint, ha egy embert helyezünk a fókuszba, akkor az sokkal inkább mélyebb érzést vált ki, vonzóbb lesz a felhasználók számára. Másrészt, ha a tárgy kerül ugyanabba a helyzetbe, akkor az segíthet kiemelni a termék jellemzőit, ami valóban felkelti az emberek figyelmét.

Itt először azt kell megkérdezned magadtól, hogy mit szeretnél elérni?

Ahhoz, hogy ezt kipróbáld kövesd az alábbi lépéseket:

  • Ossz meg a közösségi médiában egy tárgyas képet.
  • Majd ugyanazzal a szöveggel egy embert helyezz a képbe. Próbáld meg, hogy a második poszt egy hasonló időben menjen ki és a hét mindennapján váltakozva kerüljenek ki.
  • Majd figyeld meg, hogy a közönséged, hogyan reagál a két posztra.

2. Játssz a képek designjával

Válasszon ki egy design elemet és variáld a színeket a betűtípussal. Megoszthatod ezeket ugyanazzal a tartalommal kétszer, de a színek és a betűtípusok különbözzenek!

közösségi média marketing

közösségi média marketing

Úgy tűnhet, hogy ez az apró színváltoztatás nem fog semmilyen hatást gyakorolni a felhasználókra, pedig egy 2015-ös kimutatás alapján a Buffer kiadott egy gyűjteményt arról, hogy mely fontok és színek vannak a legnagyobb hatással az emberekre.

2009-ben Georgia Texh is végzett kutatásokat a Pinteresttel kapcsolatban, ahol azt vizsgálta, melyek azok a színek, amit a legtöbben pinelnek. A kutatók arra a következtetésre jutottak, hogy a piros, lila és rózsaszín a megosztásokat elősegítik, míg a zöld, fekete, kék és sárga megállítják az embereket.

3. Landing page és CTA

Ha kevesen kattintanak a CTA gombra, akkor lehet nem a megfelelő üzenetet közvetíted. Kísérletezd ki, hogy milyen felhívásokra kattintanak a legtöbbet! Különböző céloldalakat is kipróbálhatsz, hogy lásd mi történik a kattintás után, melyik landing page lesz az, ami ki is vált valamit a látogatókból.

Néhány ötlet, amit érdemes lehet kipróbálnod:

  • Egy kis humor sosem árthat: néha egy-egy vicces kiírással azonnal cselekvésre ösztönözheted az embereket, például: “Nincs többé csúnya pulcsi, ebben az évben ajándékozz olyat, ami valóban tartós lesz!”
  • Félelem megszüntetése: az ilyen szövegek mindig hatásosak “Ne hagyd, hogy az allergia sarokba szorítson! Használd az xy terméket, hogy fellélegezhess!”
  • Boldogságcsepp: ha valami előremutató szerepel a szövegedben, azonnal meggyőzted a felhasználókat! Például: “Felkészültél rá, hogy használd xy-t?”.

4. GIF-ek használata

A látványos elemek használata ma már elengedhetetlen a közösségi médiában, sőt ezeken a felületeken mindenféle támogatást megadnak a használatukra.

  • Hozz létre egy olyan GIF-et, ami szerinted érdekes lehet a közönséged számára!
  • Ugyanezt próbáld meg egy képen közzétenni. Kivághatsz egy fontos jelenetet, amiből asszociálhatnak a követők.
  • Hasonlítsd össze őket, hogy melyik ért el nagyobb teljesítményt.

5. Copy és átírás

Néha elfelejtjük, hogy mennyi lehetőségünk rejlik a poszt szövegeinek megírásában, hiszen különböző módon tudjuk ugyanazt megfogalmazni. Ebben rejlik a nyelv szépsége. A különböző felületeken mi is használjuk az átírásos formát, mert nem jó ugyanazt a szöveget közvetíteni mindenkinek!

Próbálkozz és többfajta variációt csinálj egy szövegre.

6. Próbálj meg elérni más közönséget

Néha az üzenetet nem lehet abszolút értelemben körül írni. Ez sokszor a fogyasztói magatartástól függ, vagy hogy ki a célközönséged. Különféle embercsoportokat különböztetünk meg és két típusú változót veszünk figyelembe: pszichológiai és demográfiai. Míg a pszichológiai változók közé az életmód, attitűdök és preferenciák sorolhatóak, addig a  demográfiához a kor, a nem, vagy lakhely tartozik.

Mind a Facebook és a Twitter lehetővé teszi, hogy a fizetett hirdetési kampányok elérjék a kívánt közönséget. Ha a Twitter a hely ahol hirdetsz, akkor a pszichológiai változókat kell előtérbe helyezned.

Hasonlóképpen, a Facebook lehetővé teszi, hogy egy speciális közönséget hozz létre demográfiai jellemzők alapján, de az érdeklődési jellemzőket is figyelembe veheted, mint például a viselkedés.

közösségi média marketing

közösségi média marketing

 

7. Optimalizált megosztások a különböző platformokra

A Canva ebben segítségedre lesz, ugyanis mindegyik felületre találsz megfelelő alapot, amivel az optimális méretben hozhatod létre a képeket, így pedig sokkal jobb eredményeket érhetsz el.

közösségi média marketing

8. Használj hashtageket

A hashtagek alkalmasak a különböző tartalmak rendezésére. Segítenek eligazodni a zsúfolt felületeken és sokkal egyszerűbb módon megtalálhatod velük azt, amit keresel.

Mivel a közönség valószínűleg használja a hashtag alapú keresést, ezért érdemes ránézned a legfelkapottabb témákra és betaggelni a tartalmadat. A hashtagek is alkalmasak a kísérletezésre, mert megtudhatod, hogy egyes csoportoknak, melyik tartalom jön majd be jobban.

  • Válassz ki a két hashtaget, amelyek két különböző csoportra irányulnak
  • Hozd létre az egyiket valamelyik social media felületen
  • Majd a másodikat is hasonlóan csináld meg a a második hashtaggel. Győződj meg róla, hogy ez a bejegyzés hasonló időben fog menjen ki, mint az első.
  • A végén csak annyi dolgod van, hogy megnézed melyik ért el nagyobb teljesítményt.

9. Mozaikok

Néha az olvasó többet szeretne látni, mint egy egyszerű kép. Ezt megoldhatod úgy, hogy a témádba vágó képeket rakod be a mozaik alapba, amit a Canva segítségével egyszerűen megszerkeszthetsz egy szempillantás alatt. Készíts egy mozaikos contentet és látni fogod, hogy vajon ez jobban tetszeni fog-e az embereknek, mint a szimpla tartalom.

közösségi média marketing

közösségi média marketing

közösségi média marketing

 

Tesztelés!

Két fontos dolgot kell megjegyezned! Az egyik a következetesség a másik pedig az innováció. Következetesség, mert fontos, hogy fenntarts egy bizonyos ritmust, amit bizalom követ. Innováció, mert folyamatos fejlesztésre és kísérletezésre van szükség az online világban. A social media folyamatosan változik, ezért jó, ha felveszed a versenyt.

Amennyiben  szeretnél még több ötletet vagy inspirációt szerezni, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkban, az Online Marketing Inspirációkba!

10 Marketing Experiments You Can Run Yourself to Improve Your Reach on Social Media


Ajánlott bejegyzések