A szlogen írás alapjai

Szerző: Jakus Dóra,
szlogen

A szlogen legfőbb küldetése, hogy 5-10 másodperc alatt megragadja a potenciális ügyfelek figyelmét, valamilyen képet adjon a cég küldetéséről, összefoglalja a hitvallást és kifejezze, hogy mit nyer a felhasználó, ha a cég terékét, szolgáltatását veszi igénybe.

Ugyan nagyon hatékony és kifejező eszközről van szó, a kisebb B2C cégek sok esetben nem használnak szlogent, pedig annak elkészítése egyszeri befektetés, ami hamar megtérülhet, ha elég jóra sikerül. Ezzel ellentétben a B2B szektor szereplői valamivel bonyolultabb helyzetben vannak, hiszen a szakmabeliek közül nehezebb kitűnni, így legtöbbször rendelkeznek szlogennel, aminek megírását profira bízzák.

Amennyiben szeretnéd megragadni a számos előnyt, amit a szlogen adhat, tedd fel magadnak ezeket a kérdéseket:

  • Mi a szakterületed, mit tudsz nyújtani, amit mások esetleg nem?
  • Miért téged válasszon a lehetséges ügyfél/partner?
  • Az alkalmazott technológiák milyen típusú nehézségekre adnak megoldást?
  • Meg tudod határozni a buyer personát? Kihez szólsz?

Ha ezekre a kérdésekre már tudsz felelni, gyűjtsd össze a cégedhez kapcsolódó legfontosabb kulcsszavakat. Ezek lehetnek tulajdonságok, a vevőkör kérdéseire adott válaszok, elemek a konkurensek szlogenjeiből, amiből ötletet merítenél. Szétnézhetsz a multik jelmondatai között is, ihletnek talán azok a legjobbak, azonban ami nagyon fontos, hogy hacsak nem külföldi a célcsoportod, vagy nincs rá valamilyen speciális ok, lehetőség szerint magyar nyelvű legyen a szlogened.

Amikor már vannak ötletek, ne dőlj hátra, hanem teszteld le őket! Kérdezz meg ismerősöket, szervezz fókuszcsoportos interjút vagy szavaztasd meg a legjobbakat. Később persze még mindig változtathatsz, de mégiscsak a célcsoportod véleménye a legfontosabb, hiszen őket szeretnéd a későbbiekben elérni.

 


Ajánlott bejegyzések