Menü

Miért jó nekem a tartalommarketing?

A tartalommarketing nem mindig könnyű, hiszen első olvasásra meg kel győznöd a felhasználót, hogy érdemes tovább haladnia. Valljuk be a legtöbb cikket félbehagyjuk, mert bár a cím magával ragadó, de olvasás közben rájövünk, hogy nem éri meg. Az angolul story tellingnek is nevezhető műfaj, a tartalommarketing egyik része, hiszen mind arra törekszünk, hogy eladjuk amink van és ehhez bizony egy olyan körítés kell, ami nem túl erőszakos, de azonnal megfog. 1. Építs az emlékekre Ez nem egy olyan dolog, hogy fizikai megoldásokat kell fejből tudnod, inkább a pszichológia területére hajaz, de finomított módon. Fiatal korodban biztosan neked is mondtak szüleid meséket és mondókákat, amelynek mind erkölcsi alapú nevelés volt a célja, hogy jobb ember legyél. Az életleckéket is a mesék és történetek teszik érdekessé, szórakoztatóvá és emlékezetessé. A hatás felnőtt korban sincs másképp, még mindig jók a történetek és valószínűleg te is emlékszel még mindig rájuk. Lehet nem jut eszedbe minden pontos adat, de nem felejted el a lényeges dolgokat. Ez az amit ki kell használnod, hiszen egy történettel bármit el lehet adni. Ne felejtsd el, hogy nem az Oscar a cél! Az egyik legjobb történetíró Kindra Hall véleménye szerint csak ennyi szükséges:
Nem azt kell elérned, hogy valaki sírjon! Csak annyit kell tenned, hogy az olvasó bele élje magát a történetbe.
Ez az érzés azért lehet az embereknél, mert a történetek szinte tapinthatóak. Segítenek egyes dolgokat látni, hallani, ízlelni, szagolni és természetesen megérteni az üzenet lényegét. Fókuszálj a történetmesélés körüli fontos üzenetekre is, hiszen cselekvésre szólítja fel az olvasót és elkezd emlékeket építeni. Ez fog minket a második pontunkhoz vezetni. 2. A történetmesélés egy természetes motiváció Gondolj csak bele a legtöbb előadás egy személyes történettel kezdődik, ami egy üzenetet rejt magában. A sztori magával ragad és észre sem veszed, hogy elrejtett üzenetek vannak a történetben. Ezekkel a szövegekkel motiválnak téged érzelmileg és cselekvésre ösztönöznek. Elsőként azt gondold át, hogy mit szeretnél elérni a közönségednél, mire gondoljanak és ehhez melyik történet illik a leginkább. Például, ha cselekvésre akarod ösztönözni őket, akkor jó ötlet lehet elmondani egy kínos történetet, hiszen ki ne bízna meg olyanban, aki elsőre elmond magáról egy bizalmas sztorit. Ez a fajta rész a marketingeseknek zsigerből jön, mert az a feladatuk, hogy az embereknek történetekbe rejtett üzeneteket csempésszenek, ezáltal cselekvésre ösztönözzék őket. Ha jól ismered a közönséged, akkor ez nem jelenthet gondot és a jövőben még új kapcsolatokat is építhetsz. 3. Építs kapcsolatokat A kapcsolatok a marketingben és üzleti életben is aranyat érnek. Azok, akik visszatérő vásárlók nagy valószínűséggel ott vannak a telefonodban és esetleg 1-2 ember még a barátod is lett az idők folyamán. A trükk az, hogy minden egyes sztorit külön szegmentálsz a vásárlóidra. Ez az amikor egy jó történet egy nagy történet lesz - amikor a közönséged az elejétől a végéig függ minden szavadon. Ha tudod, hogy hogyan fog a közönséged reagálni, akkor tudhatod, hogy melyik az a pont, amikor szinte már ők is a történet részeseinek tekintik magukat. Az ember mögé képzelik a márkát és bizalom ébred bennük, ezáltal úgy érzik majd, hogy ez egy hosszan tartó barátság kezdete lesz. 4. Tedd izgalmassá a történetedet Az egyik leggyakoribb kérdés az, hogy hogyan dolgozz ki egy stratégiát az unalmas iparágaknak? Először is, nincs olyan hogy unalmas iparág! Van rá mód, hogy mindenki számára élvezhetővé tegyél egy ilyen témát. A történetmesélés kiváló taktika, arra hogy száraznak tűnő vállalkozást adj el. A történetekkel az emberek bekapcsolódnak és főleg az ilyen iparágakban ez sokat számít. Írj egy listát, amin összeszeded, hogy milyen történeteket érdemes ilyen témákban elmesélni! 5. Változtass valami régit újjá Biztosan emlékszel az Így jártam anyátokkal c. műsorra, ahol az egyik szereplő az éppen aktuális kedvenc szabályát hangoztatja:
New is always better - Az új mindig jobb.
Végül de nem utolsósorban az egyik gyakori probléma az, hogy folyamatosan új ötleteket találj ki. Rengeteg téma van, de sokszor ugyanazokat hallod te is és már unod, és a közönséged is unja. Sajnos meg kell érte dolgozni, hogy új dolgokat csempéssz bele az írásaidba. Ha belegondolsz a divat is ugyanaz az évek óta csak apró változtatásokat tesznek, ezzel új érzést adnak neki. Ezért jó a történetmesélés, mindig történik valami új, amit beleépíthetsz az írásaidba. Csak el kell rajtuk gondolkodnod egy kicsit! Reméljük tudtunk segíteni abban, hogy miért jó a tartalommarketing, mikre kell koncentrálnod, hogyan fogd meg a közönséged. Ezek csak apró dolgok, de ha betartod őket, akkor megnyered az embereket és egy új szintre tudod majd emelni a vállalkozásodat.

Amennyiben szeretnél még több ötletet vagy inspirációt szerezni, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkban, az Online Marketing Inspirációkba!

5 Benefits of Using Storytelling in Marketing

blog