Menü

Ezeket gondold át, amikor új honlapot szeretnél

Amikor tervezgeted a céged, vállalkozásod online jelenlétét, legyen szó akár a nulláról induló honlapkészítésről, akár felújításról vagy redesignról, sok szempontot figyelembe kell venned, és könnyű elveszni a részletekben. Van azonban néhány olyan dolog, amit mindenképpen át kell gondolnod, hogy a végeredmény minden szempontból megfelelő legyen. Ezek a kérdések nem csak azt érintik, hogy a honlapod milyen lesz, de azt is, hogyan és mennyiből tudod a későbbiekben üzemeltetni, hiszen a honlapkészítés során egy olyan termék birtokába jutsz, amelyet hosszú éveken át használni fogsz, ennek pedig megvannak a maga követelményei és költségei. Így aztán fontos, hogy amikor ebbe belevágsz, tisztában legyél az alábbiakkal:

1. Kinek szól az oldalad és hogyan szólítod őt meg?

Ha egyszerűen szeretnénk fogalmazni, vannak azok az információk, amiket te tudsz, vagy akarsz elmondani magadról, a vállalkozásodról – és vannak azok, amelyekre a vásárlóidnak szüksége van. Ezt a kettőt összhangba kell tudnod hozni, szem előtt tartva, hogy a honlapod az ügyfélszerzést, az értékesítést szolgálja, ezért azokat az információkat kell előtérbe helyezned, amelyekre az ügyfeleidnek szüksége van. Ez befolyásolja az oldal felépítését és designját és tartalmat is, vagyis azt, hogy mi kerül ki rá és hova. Az első lépés azonban mindenképpen az, hogy átgondold: mire van szüksége az ügyfeleimnek az oldalon, és ezt hogyan fogják megtalálni ott. Ennek alárendelve kell kialakítanod az oldal fő elemeit: azt, hogy mit szerepeltetsz a főoldaladon, milyen aloldalakból építkezel és milyen szolgáltatásokat, működő elemeket építesz be az oldalba.

2. Mi a weboldal célja és hogyan éred ezt el vele?

Ha egy helyi vállalkozás vagy, és a boltodba, irodádba szeretnéd eljuttatni az érdeklődőket, akkor valószínűleg egy névjegy-szerű oldalra van szükséged, ahol a tevékenységed bemutatása mellett az elérhetőségeid szerepelnek előkelő helyen. Honlapkészítés - eredményes célzás Az is lehet, hogy webshopot kell építened, mert minden terméked a neten keresztül tudod értékesíteni, de lehet, hogy nehezebb dolgod van, mert ugyan termékeid, szolgáltatásaid szeretnéd feltüntetni az oldalon, és ezek eladása a cél, de erre nem elég egy hagyományos webshop, mivel először mindenképpen konzultálnod kell az ügyfeleiddel, hogy egyedi igényeinek megfelelően adj árajánlatot. Minden esetben ennek megfelelően kell kitalálnod a honlapkészítés előtt, hogy abból, amit el akarsz adni, mit és hogyan tüntetsz fel az oldalon, és mi az a fő cél, amire rá szeretnéd vezetni a látogatót – legyen az vásárlás, írásos ajánlatkérés, egy termékkatalógus letöltése vagy a telefonos kapcsolatfelvétel.

3. Milyen designra lesz szükséged?

A honlap a legtöbb cég esetében az elsődleges marketingkommunikációs felület. Talán triviálisan hangzik, de sokan megfeledkeznek róla, hogy az arculati szempontokat a honlapkészítés során is szem előtt kell tartani. A weboldal is a céges arculat eleme lesz, és úgy kell megterveztetni, hogy egyrészt, a célnak megfelelő képet mutassa rólad és a vállalkozásodról, de illeszkedjen az arculatod egészéhez – vagy, ha teheted, az elkészítésével vedd egy kalap alá a többi arculati elemet, és terveztesd meg, vagy terveztesd át azokat is! A vásárlóid meggyőzése, a bizalomépítés szempontjából fontos tényező, hogy egységes, jól kitalált arculatod legyen, és minden platformon ezzel kommunikálj – vagyis ugyanazt a képet sugározza rólad a weboldalad, a névjegyed, amelyen a honlap címét feltünteted, vagy a megbeszélések során átadott prospektusaid, a rendezvényeken elhelyezett molinóid.

4. Milyen tartalomra lesz szükséged?

A weboldalnak, legyen bármilyen funkciógazdag is, elsősorban kommunikálnia kell az ügyfelekkel. A látogatóid csak úgy tudod vásárlóvá konvertálni és a hirdetéseid is csak úgy lesznek eredményesek, ha a szájton releváns, hasznos információkat tüntetsz fel. Honlapkészítés - design Ez kezdődik azzal, hogyan mutatod be magad, hogyan írod le és illusztrálod a tevékenységedet, és hogyan viszed fel a termékeid, szolgáltatásaid. Ehhez meg kell tervezned azokat a szöveges és képes tartalmakat, amelyek tartósan láthatóak lesznek az oldaladon. De ez még csak a statikus tartalom, amit bizonyos időközönként frissítesz, az oldalad viszont sokkal több bevételt termelhet, ha folyamatosan kommunikálsz a segítségével és teljes körű tartalommarketing tevékenységet építesz rá, legalább egy rendszeresen frissülő céges bloggal. Ha eredményesen szeretnél kommunikálni, jól megírt szövegekre és képi, illetve, ha lehet, videós (mit szólsz mondjuk egy menő image videó készítéshez?) illusztrációkra lesz szükséged.

5. Ki frissíti majd az oldalt és milyen gyakran?

A honlapodon a termékeid, az elérhetőségeid akkor is frissen kell tartanod, ha nem teszel fel egy új blogbejegyzést minden nap. Meg kell tervezned, hogy az oldal mely elemeit lehet módosítani és hogyan, már csak annak érdekében is, hogy az aktuális ajánlataid el tudd helyezni rajta. Azt is el kell döntened, hogy magad fogod elvégezni ezeket a frissítéseket, vagy valaki a cégednél, esetleg külső segítségre van hozzá szükséged – mivel az is előfordulhat, hogy ez egy igen összetett feladat. Tudnod kell azonban jó előre, hogy mit szeretnél majd frissíteni, ezt hogyan fogod megvalósítani, ki képes rá és mik a technikai feltételei. Egy WordPress oldal például könnyen alakítható és frissíthető, de lehetnek olyan egyedi design megoldások, amelyek igényelnek némi extra odafigyelést vagy jártasságot, de lehet, hogy fejlesztést is. Az például még könnyen megoldható házon belül, ha egy fejlécben található animált sliderben kell képeket cserélned, mert új terméket szeretnél hirdetni, de bonyolultabb lehet a helyzet, ha új termékkategóriát kell létrehozni az oldalon, vagy új adatmezőket egy termék adatlapon.

6. Ki fogja az oldalad karbantartani?

Könnyű azt gondolni, hogy ha a honlapkészítés véget ért, akkor kész vagyunk, nem lesz az oldalla több tennivaló, de ez általában nem így van. A szájton rendszeresen adódhat javítani való, oda kell figyelni a tárhelyedre, meg kell újítani a domainedet, frissíteni kell rajta plugineket, védekezni kell az esetleges hackertámadások ellen, és lehet, hogy időnként új aloldalakra, landing page-ekre, mérőkódokra lesz szükséged. Honlapkészítés, support, karbantartás - csavarkulcsok Mivel a folyamatos ügyfélszerzés érdekében gondoskodnod kell róla, hogy az oldal zavartalanul üzemeljen, vagy házon belül, vagy azon kívül találnod kell egy szakembert, aki gondoskodik erről és az esetleges hibák gyors, zökkenőmentes elhárításáról. Ilyenkor az sem egy utolsó tényező, hogy az oldal milyen technológiára épül – egyedi fejlesztésű CMS van mögötte, amihez nem tud bárki hozzányúlni, vagy WordPress, amihez sokfelé található szakember -, és hogy van-e hozzá kézikönyv, megfelelő dokumentáció. A legegyszerűbb, hogy ha lehet, a honlap készítőjével köss karbantartási szerződést - lényeg a lényeg, ez is egy olyan feladat és költség, amit már az elején be kell tervezned. Mindezeken kívül természetesen sok más fontos eleme is van sikeres webes megjelenésnek, amit ki kell dolgoznod, de a fentiek az igazán alapvető kérdések. Ezeket biztosan át kell gondolnod és meg kell válaszolnod ahhoz, hogy jól definiált céljaid legyenek a webfejlesztéshez és fel tudd becsülni, mennyi munkát és pénzt emészt majd fel a honlap későbbi működtetése.   Webmarketing, honlapkészítés képzés banner Ha továbbra is vannak kérdéseid, amelyekre választ szeretnél kapni a honlapkészítéssel kapcsolatban, akkor gyere el webmarketing tréningünkre! Egy nap alatt megtanítunk mindenre, amire a webes projektek során szükséged lehet, kezdve a honlapkészítés, arculattervezés és design legfontosabb kérdéseivel egészen a Facebook és AdWords hirdetéskezelés alapjaiig!
blog