Arculattervezés, hogy legyen képed a közönséged elé lépni

Szerző: Csorba Zsanett,
arculatépítés

Tegyük fel, hogy valaki azt mondja neked,  hogy 30 perced, hogy megalkosd a tökéletes Wellington bélszínt. Mit csinálsz először? Valószínűleg teljesen megbénulsz, majd amikor újraindul az agyműködésed, akkor rákeresel a receptre és megnézed a hozzávalókat. De még így sem könnyű…

Annyit elmondunk, hogy ez egy marha hátszín, amelyet gondosan összepárosítanak fűszerekkel, gombával, hagymával, majd az egészet leveles tésztába csomagolják. Ha ezek mind megvannak, akkor csak annyi a dolgod, hogy pontosan kövesd a leírást és izgulj, hogy vajon mi fog kisülni ebből?

Egy márka kommunikációjának létrehozása olyan, mint a főzés. Egy többrétegű folyamat, amelynek minden egyes részlete fontos, mert ha egy hozzávaló nem megfelelő, akkor már hiba kerül a rendszerbe. Ezért folyamatosan követned kell a receptet és minden összetevőre nagy hangsúlyt kell fektetned, hogy megbizonyosodj róla, hű maradsz az ízekhez. Ez az a pont, ahol bejön a márkázás útmutatójának kézikönyve, amely megmutatja, hogy mely lépésekre kell odafigyelni és mikor mi következik. Ezt nevezzük kommunikációs stratégiának.

Nézzük, melyek azok a pontok, amelyekre jó, ha odafigyelsz miközben a tökéletes kommunikáció elkészítésén fáradozol!

arculatépítés1. Márkatörténet

Egy erős márkatörténet segít az üzenet megfelelő átadásában és a hiedelmek erősítésében. A történeted lesz az alapja mindennek, amit megalkottál. Visszaköszön a vizuális megjelenésekben, a stratégiákban és ez alapján dől majd el a kommunikációd.

arculatépítés

2. Logó

Lindon Laser, aki olyan időtálló logók mögött áll, mint a Fedex, egyszer elmondta a sikerének a titkát:

két dolog kell a jó designhoz: egyszerűség és áttekinthetőség.

arculatépítésEz a két összetevő a legfontosabb egy logó tervezésénél. A te felelősséged az, hogy megbizonyosodj arról, a márkád használati utasításai tiszták maradnak és mindenki számára felfogható legyen, akár a logódból is, hogy ki vagy és milyen szolgáltatást vagy terméket nyújtasz.

3. Színskála

A leírásnak tartalmaznia kell az elsődleges és másodlagos színárnyalatokat is. Bár ez változhat az idők folyamán, mégis 2-4 darab szín alap, amelyet 8-12 további másodlagos lehetőséggel bővíthetsz ki.

arculatépítés

4. Tipográfia

A legtöbb márka kiválaszt egy fő betűtípust, ami majd az összes marketing anyagon szerepelni fog. Ez a betűtípus gyakran kiterjed a tipográfiák különböző lehetőségeire, hiszen ezeket variálhatod bizonyos kereten belül. A különböző megjelenéseken, mint például illusztrációk, útmutatók, fejlécek, feliratok, alcímek, bekezdési címek, stb., mind máshogyan fog megjelenni.

arculatépítés

5. Layout

Az elhelyezésen sok múlik, hiszen mindennek megvan a helye. Elrendezés szempontjából figyelembe kell venned a szöveget és a képet, hogy jól átlátható legyen minden, mégse az tűnjön fel először, hogy nagy hézagok vannak.

arculatépítés

6. Közönség

Hogyan néz ki márkád a buyer personája? Mit szeretnek? Milyen életmódot követnek? Mely terméked vagy szolgáltatásod után érdeklődnek? Határozd meg a célközönségedet a marketing anyagok segítségével és végezz kutatást, hogy pontosan tisztába legyél azzal, kiket szeretnél elérni.

arculatépítés

A közönséghez való kapcsolódás segít létrehozni egy egyedülálló kommunikációt, amellyel biztosíthatod magad a piacon. A jó design is hatékony kommunikáció!

7. Egyedi grafika

Döntsd el, hogy hogyan jelenjen meg  márkád vizuálisan. Mik szerepeljenek rajta? Melyek azok a képek, amikkel a leginkább kifejezed azt, hogy mivel is foglalkozol? Vannak olyan különleges ikonjaid, amelyek meghatároznak? A kiegészítő mintáid hogyan fognak elhelyezkedni?

Igen, rengeteg kérdésre kell tudnod a választ, hiszen nem mindegy a képek felépítése!

arculatépítés

Összegzés

A márkád kialakításánál tudnod kell, hogy mi az amit közvetíteni szeretnél. Ez alapján kell felépíteni minden egyes grafikai elemet! Pontosan le kell írnod, hogy az egyes összetevők miért fontosak az arculattervezés szempontjából, miért úgy lettek kialakítva. Minden egyes elemnek szerepelniük kell az arculati kézikönybe! A lényeg, hogy azonnal felismerhetővé válj az egyedi megjelenéseddel a versenytársaiddal szemben!

Amennyiben  szeretnél még több ötletet vagy inspirációt szerezni, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkban, az Online Marketing Inspirációkba!

Branding & Corporate Identity


Ajánlott bejegyzések