Bemutatkozik a Facebook Workplace
Talán már hallottatok róla, talán még nem, végre eljött a várva várt pillanat, amikor minden vállalat számára elérhetővé vált a Facebook Workplace. A korábban Facebook at Work névre hallgató platform elsődleges lényege, hogy a Facebook összes előnyét kihasználva tudjunk kommunikálni kollégáinkkal a cégen belül.
Máris több, mint 1000 vállalkozás használja a felületet, ami a közösségi platformot egyfajta zárt, munkahelyi fórummá teszi. India, Amerika, Norvégia, Anglia és Franciaország területén regisztrált a legtöbb felhasználó. Az ügyfelek között olyan vállalkozások vannak, mint a Starbucks, a Danone és a Booking.com, akik máris közel 100.000 alcsoportot hoztak létre a hatékony munkahelyi kommunikáció érdekében.
A Workplace nem csak azért jött lérte, hogy irodán belül kommunikálhassunk a másikkal, hanem azért is, hogy azok a kollégák is képben legyenek az információkkal, akik házon kívül tartózkodnak, így mindenki kapcsolatban maradhat a másikkal. A felület mobilon is működik, az összes funkció eléréséhez két alkalmazást kell csak letölteni a telefonra.
Létrejött a Workplace Partner Program is, mely különböző cégeknek segít abban, hogy azok minél könnyebben tudjanak áttérni a Workplace használatára.
Hogyan működik?
A Workplace alapvetően valóban a Facebookra alapozva működik, a kollégák beszélgethetnek egymással, reakciókat küldhetnek egymásnak, live videót indíthatnak, és láthatják a legfontosabb, legsikeresebb posztokat is a felületen. Az előfizető cégek alkalmazottai egy speciális Work Feedben külön láthatják munkatársaik bejegyzéseit, valamint feladatokat is ki tudnak osztani egymásnak. A Workplace-en belül csoportokat is létre lehet hozni és a Messenger is használható külön a kollégák között, azon belül is elérhetővé tették mind az audio, mind a videó hívás opciókat is. A dashboardot statisztikákat biztosít, illetve olyan csoportokat is létrehozhatunk cégünk számára, amelyekkel a többi vállalkozással történő együttműködést segítjük elő. A felületen hirdetésekkel nem találkozhatunk, de nem is használhatjuk ingyen a szolgáltatást. Az első három hónap mindenki számára költségmentes, majd cégenként az első 1000 felhasználó fejenként 3 dollárba kerül, 1000-től 10.000-ig 2 dollárba, 10.000-en felül pedig egy dollárba. A Facebook maga dönti el, hogy hány embert regisztrálhat és csak az aktív felhasználók használhatják a felületet – aktív felhasználónak pedig az minősül, aki havonta legalább egyszer belép a felületre.Miért sikeres a platform?
A felhasználók egy ismerős felületet használhatnak, amit nem kell megtanulniuk külön kezelni, hanem már évek óta rutinosak benne, ráadásul regisztrálni sem kell, hiszen minden bizonnyal már fent van mindenki a Facebookon. Ezen felül a megszokott biztonsági beállítások is sok kedvező opcióval kecsegtetnek, így sokkal megbízhatóbbnak érezhetjük.Amennyiben szeretnél néhány ötletet és inspirációt szerezni, csatlakozz Facebook csoportunkhoz, az Online Marketing Inspirációkhoz.