Menü

Bemutatkozik a Facebook Workplace

Talán már hallottatok róla, talán még nem, végre eljött a várva várt pillanat, amikor minden vállalat számára elérhetővé vált a Facebook Workplace. A korábban Facebook at Work névre hallgató platform elsődleges lényege, hogy a Facebook összes előnyét kihasználva tudjunk kommunikálni kollégáinkkal a cégen belül. Máris több, mint 1000 vállalkozás használja a felületet, ami a közösségi platformot egyfajta zárt, munkahelyi fórummá teszi. India, Amerika, Norvégia, Anglia és Franciaország területén regisztrált a legtöbb felhasználó. Az ügyfelek között olyan vállalkozások vannak, mint a Starbucks, a Danone és a Booking.com, akik máris közel 100.000 alcsoportot hoztak létre a hatékony munkahelyi kommunikáció érdekében. facebook workplace A Workplace nem csak azért jött lérte, hogy irodán belül kommunikálhassunk a másikkal, hanem azért is, hogy azok a kollégák is képben legyenek az információkkal, akik házon kívül tartózkodnak, így mindenki kapcsolatban maradhat a másikkal. A felület mobilon is működik, az összes funkció eléréséhez két alkalmazást kell csak letölteni a telefonra. Létrejött a Workplace Partner Program is, mely különböző cégeknek segít abban, hogy azok minél könnyebben tudjanak áttérni a Workplace használatára.

facebook workplace

Hogyan működik?

A Workplace alapvetően valóban a Facebookra alapozva működik, a kollégák beszélgethetnek egymással, reakciókat küldhetnek egymásnak, live videót indíthatnak, és láthatják a legfontosabb, legsikeresebb posztokat is a felületen. Az előfizető cégek alkalmazottai egy speciális Work Feedben külön láthatják munkatársaik bejegyzéseit, valamint feladatokat is ki tudnak osztani egymásnak. A Workplace-en belül csoportokat is létre lehet hozni és a Messenger is használható külön a kollégák között, azon belül is elérhetővé tették mind az audio, mind a videó hívás opciókat is. A dashboardot statisztikákat biztosít, illetve olyan csoportokat is létrehozhatunk cégünk számára, amelyekkel a többi vállalkozással történő együttműködést segítjük elő. facebook workplace A felületen hirdetésekkel nem találkozhatunk, de nem is használhatjuk ingyen a szolgáltatást. Az első három hónap mindenki számára költségmentes, majd cégenként az első 1000 felhasználó fejenként 3 dollárba kerül, 1000-től 10.000-ig 2 dollárba, 10.000-en felül pedig egy dollárba. A Facebook maga dönti el, hogy hány embert regisztrálhat és csak az aktív felhasználók használhatják a felületet – aktív felhasználónak pedig az minősül, aki havonta legalább egyszer belép a felületre. facebook workplace

Miért sikeres a platform?

A felhasználók egy ismerős felületet használhatnak, amit nem kell megtanulniuk külön kezelni, hanem már évek óta rutinosak benne, ráadásul regisztrálni sem kell, hiszen minden bizonnyal már fent van mindenki a Facebookon. Ezen felül a megszokott biztonsági beállítások is sok kedvező opcióval kecsegtetnek, így sokkal megbízhatóbbnak érezhetjük.

Amennyiben szeretnél néhány ötletet és inspirációt szerezni, csatlakozz Facebook csoportunkhoz, az Online Marketing Inspirációkhoz.

Introducing Workplace by Facebook

blog