Brandépítés: az arculati kézikönyv jelentősége

Szerző: Hegedüs Hedvig,
brandépítés

Egy márka életében kulcsfontosságú az arculati kézikönyv, amely útmutatásul szolgál mindenkinek a brandépítés egyes lépéseiről a különböző projektek során. Sokszor azonban elfelejtik ezt a vállalatok, még akkor is, ha ez egy olyan eszköz, amely segít biztosítani a cég következetességét és minőségét, valamint támogatja a brand reprezentációjának megőrzését.

Egy marketing kampányon dolgozva, sok olyan elemet kell kombinálnunk, amelyek megfelelő használata elengedhetetlen a siker érdekében. Az pedig, hogy tökéletesen mutathassuk be vállalatunkat, tervezést, kooperációt és rengeteg befektetett energiát igényel. Ezért kulcsfontosságú az arculati kézikönyv, amelyet nagyon sok esetben nem készítenek el és mutatnak be a munkavállalóknak a projektek kapcsán.

Annak ellenére, hogy számos oka van annak, hogy miért elengedhetetlen az útmutatás a marketing kampányok esetében, mindennek egy a fő mozgatórugója: a koherencia. Összetartónak és egységesnek kell lenni a kiadott munkának, ahhoz, hogy teljes pontossággal képviselhessük a projektet. A kézikönyv nem csak a vállalatról ad ki információkat, hanem a megfelelő betűtípushasználatot, a logók elhelyezésének logikáját, az idézeteket és a szlogeneket, valamint olyan egyéb lényeges ismertetőjegyeket tartalmaz, amelyek leírása véd a jogi procedúrákkal szemben.

Egy rövid, lényegre törő kézikönyv segíti a pontos, precíz munkavégzést, az ennek tudatában elvégzett munka biztosan kevesebb korrekcióval jár majd.

Az alábbi infografika részletesebben is bemutatja, miért fontos, hogy legyen útmutató a következő marketing kampányunkhoz!

brandépítés

Ahogy feljebb is látható, egy arculati kézikönyv olyan szabályokat tartalmaz, amelyek betartása nélkül nagy bajba keveredhetünk. A munkafolyamat minden résztvevőjének követnie kell ezeket, hogy megfelelően prezentálhassa a képviselt brandet. Majdnem minden útmutatás különbözik, hiszen minden cég más és más igényeknek tesz eleget. A cél azonban ugyanaz, hangsúlyozni a márka alapvető vízióját, design elemeit és szövegalkotási szabályait annak érdekében, hogy mindenki egységesen használhassa őket.

Ha még több ötletet és inspirációt szeretnél gyűjteni a digitális marketing világából, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkba, az Online Marketing Inspirációkba!

The Importance of a Style Guide for Branding [Infographic]


Ajánlott bejegyzések