Menü

Call To Action: Gomb a sikerhez

A Call To Action a konverziók elérésének egyik leghatékonyabb eleme, azaz meghatározó szerepe van abban, hogy sikerül a célcsoportot a kitűzött cselekvésre (kattintás, vásárlás, feliratkozásra...) rávenni. Éppen ezért nagy hiba lenne meggyőzni magad arról, hogy a Call To Action gomb csupán egy téglalap szöveggel, mert sokkal több annál, fegyver lehet a kezedben. Alkalmazása mögött rengeteg tanulmány és megalapozott megfontolások húzódnak, így vannak bizonyos dolgok, amire jó ha gondolsz.

Design

Méret: Nagy közhely, de a felmérések szerint itt bizony a méret a lényeg! Hogy már első blikkre kitűnjön a Call To Action, annak nagynak kell lennie. Felmerül persze a kérdés, hogy mi számít nagynak? Ez viszont egyszerű: az, ami a weboldal többi eleméhez viszonyítva egyértelműen nagy. Ami nagy, az nyilván fontos, az ragadja meg először a látogató figyelmét.

Call To Action

  Szín: Nem létezik egyetlen csodát tevő szín, ami mindenek felett jól teljesít, de bizony itt van némi tudomány a háttérben. Alapvetően a legjobban a komplementer színek működnek. Kapj elő egy színskálát és az lesz a te CTA-d színe, ami a honlapod meghatározó árnyalatával épp szemben/ellentétes oldalon van. A sötét színárnyalat magában is figyelemfelkeltő lehet, de ha mégis egy világos mellett döntesz, játssz a vetett árnyékkal, így kömmyen kiemelheted a gombot a közegéből.

Call To Action mailchimp

  Látszódjon, hogy kattintható: A Call To Action gombod eleve veszett ügy, ha az oldalon járók észre sem veszik, hogy arra kattintva valami történni fog. Érdemes valamivel külön felhívni arra a figyelmet, hogy itt bizony egy CTA-val állunk szemben. Főleg igaz ez akkor, ha a leggyakoribb lekerekített sarkú négyzet vagy téglalap alak helyett te valami formabontó megoldást választasz.

Call To Action Dyverse

  Elhelyezés: Az elhelyezés kapcsán sincs örök érvényű igazság, de ami tuti, hogy a gombnak ki kell tűnnie a környezetéből. A már korábban felsoroltakon túl még egy nagyon jó módszer van erre, mégpedig az, hogy szellős helyre helyezd el a felhívást. Előtte, mögötte, alatta, felette legyen egy kis tér, így biztosan nem siklik át felette a delikvensek szeme.

Call To Action Desk

 

Felirat

Légy konkrét! Használj cselekvésre ösztönző igéket, vagyis szólítsd fel, tedd egyértelművé mi fog következni: megnézem, megvásárolom, regisztrálok, feliratkozom, stb... A tömör, lényegre törő, E/1-ben megírt. Keltsd a sürgősség látszatát! Hamarabb tudod cselekvésre ösztönözni a közönséged, ha azt hiszik, hogy mindjárt lemaradnak valamiről. Írd, hogy már csak két napjuk van, mindössze az első 100 jelentkezőt érint a dolog vagy siessenek mert fogy a készlet. Hidd el, lesz hatása. Kezdj beszélgetést! Egy barátságos, vendégszerető megnyilvánulás minden eddiginél jobb érzetet kelthet az olvasóban. Még csak véletlenül se érezze azt a látogató, hogy kényszeríted valamire, légy inkább kedves. Végy példát a lenti kezdeményezésről.

Call To Action Flioh!

  Jelezd is! A szöveges gombon sokszor érdemes helyt szorítani még egy kis képecskének is, ami ikonként jelzi, hogy mi fog történni. Például egy vásárlásra ösztönző Call To Action gombra nagyon hatékony (és cuki) egy kis bevásárlókocsi képét is rátenni.

Call To Action

+1

Legyen alternatíva: Legyen egy fő gomb, ami a legfontosabb célt hivatott elérni, de helyezz mellé egy másodlagos gombot, ami azoknak szól, akik még nem készek elkötelezni magukat. Hogy érthetőbb legyen: ha hírlevélre szeretnéd feliratkoztatni a közönséget, helyezz mellé mondjuk egy tudj meg rólunk többet gombot. Aztán persze miután további információkat szereztek rólad, ideje újra felkínálni a feliratkozás lehetőségét. Nőni fog a konverzió, hidd el!   Amennyiben tetszett a cikk és szívesen szereznél további inspirációt a webmarketing témakörében, gyere el a csütörtöki Online Marketing Inspirációk Workshop című rendezvényünkre. Fogynak a helyek, így érdemes minél előbb regisztrálni!

CTA Online marketing inspirációk workshop

Design a Call To Action Button That Converts: Tips, Best Practices, and Inspiration

blog