Digital Branding Interview: Ismerd meg előadóinkat IV.

Szerző: Csorba Zsanett,
digital branding

Egyre közeledünk a Digital Branding Conference & Workshop Castle of Inspirations eseményünkhöz, amely Szirákon kerül megrendezésre. Annak érdekében, hogy jobban megismerd a fellépőinket, létrehoztunk egy interjúsorozatot, amelyben válaszokat kapunk a kérdéseinkre.

Az első részben Pogátsnik László feleleteit olvashattad, majd Papp Gábor, Marczinkó Ágnes és Bedi Viktor is reagáltak. A most következő interjúalanyunk pedig nem más, mint Damsa Andrei, aki konferenciánkon a Játékos toborzás – Gamification a recruitment területén témáról beszél majd bővebben.

Képzeljünk el egy olyan világot, ahol a munkavállaló pozitív érzelmekkel megy be dolgozni és élvezi a munkáját, ahol a diák nem lóg el az iskolából és szeret tanulni, és ahol a digitális eszközök és az IKT használata egyszerű és természetes. Andrei előadásából kiderül, hogy hogyan érhető el ez a felvázolt pozitív világkép a játékosítás és a digitális világ által nyújtott lehetőségek integrálásával.

Most következzenek Andrei válaszai!

 digital brandingMi volt életed első sikeres projektje?

Életem első sikeres projektje az akadémiai szférához köthető. A PhD tanulmányaim kezdetekor egy olyan tárgyat kellett oktatnom, amely nem kimondottan tekinthető „közkedveltnek” a pszichológus hallgatók körében. Az előre megadott tartalomra egy olyan játékos visszajelzési rendszert építettem ki (feladatok, kvízek, tapasztalati pontok, stb.), amely segítségével tanéves szinten 90% felett volt az óra látogatottsága úgy, hogy nem vezettem jelenléti ívet (egy több mint 60 fős csoport esetében).

Melyik a kedvenc gamification könyved és miért?

Alapjában véve nem csak gamification, hanem játékdizájn témakörben érintett a könyv: Lee Sheldon – The multiplayer classroom. Annak ellenére, hogy alapvetően tanulási környezetek játékosítására vonatkozik, nagyon sok jó tanács van benne sales, marketing, vagy akár branding területre vonatkozóan is. Szimpatikus a könyvben az, hogy az szerző hangsúlyt fektet a gyakorlati oldalon elkövetett hibákra és az ezek kiküszöbölésére szolgáló megoldásokra.

Mi volt legnagyobb kudarcod?

Amikor elkezdtem üzleti kontextusban gamification tanácsadóként dolgozni, megkeresett egy IT megoldásokat fejlesztő cég ügyvezetője. A projekt célja az lett volna, hogy az általuk használt fejlesztői módszertant olyan játékosított elemekkel ruházzuk fel, amelyek motiválják a munkatársakat, serkentik az innovatív gondolkodást, valamint előhuzalozzák a cég irányába kiépülő pozitív attitűdöt. A projekt során elkészítettünk egy fejlesztési tervezetet, amely papíron nagyon szépen működött. Azonban arra nem gondoltunk, hogy azok a problémák, amelyekre a játékosított rendszer megoldást kellett volna nyújtson, sokkal mélyebben gyökereznek és sajnos csak a vezetőségi attitűd átalakításával változtathatóak meg. A projekt sikertelen lett és leakadt ennél a fázisnál, viszont világossá vált az, hogy a gamification-re eszközként kell tekinteni, amely egy komplett (szervezet)fejlesztési folyamat egyik fázisa. Ugyanilyen fontos az adott probléma részletes megismerése, a résztvevő személyek feltérképezése, vagy az elvárt KPI predefiniálása.

Ha bármennyi pénzed lenne, milyen projektet indítanál el?

Egy olyan edukációs programot indítanék, amely egyben tehetséggondozással is foglalkozna. Az egész koncepciót kiragadnám az akadémiai szféra zártságából és a hangsúlyt a személy fejlődésére, a praktikusságra, valamint az érdeklődési kör feltérképezésére helyezném. Mindezt természetesen játékosított környezetben úgy, hogy a résztvevők teljes mértékben átéljék a progresszió és a konstruktív haladás érzését.

Mi a legjobb tanácsod, amit márkaépítéshez adhatsz?

Személyes networking. Tudom, lerágott csont, de még mindig ez a leghatékonyabb megoldás, amelyet saját esetemben használtam. Konferenciák, meet-up-ok, workshopok, kerekasztalok, nyári egyetemek, közös sörözések, eszmecserék. A közösségi média rendkívül erős információ-terjesztő platform, de nem szabad megfeledkezni a face-to-face alkalmakról sem, amikor az internet anonimitásából kibújva ismerhetünk meg inspiratív és motiváló szakembereket.

Miért tartod fontosnak, hogy az emberek konferenciákra, workshopokra járjanak?

Lásd: Networking :). Ezek azok az alkalmak, amikor nem csak fórumokon és blogokon keresztül kommunikálhatunk adott témában jártas szakemberekkel. Tapasztalataim szerint ilyenkor születhetnek olyan összekapcsolódások, amelyekre más formátumban ritkábban (vagy talán egyáltalán nem) lenne lehetőség. A formális részeken kívül lehetőség nyílik az informális beszélgetésekre, a szakmai tartalmak alternatív, praktikus megközelítésére, valamint a szubjektív vélemények egyeztetésére.

Miért ajánlanád másoknak a Digital Branding Conference & Workshop rendezvényt? Azon kívül, hogy Te is előadsz majd?

A  Digital Branding Conference & Workshop rendkívül sokszínűen, ezáltal inspiratívan közelíti meg a branding témakörét. Számos terület és módszertan reprezentálja magát, mely újfajta rálátást nyújthat a már sokat látott szakember számára is. Az exkluzív helyszín és a programok életszerűsége már csak hab a tortán, véleményem szerint a fő ütőkártya a tartalom szakmaiságán, az előadók felkészültségén és a valós kihívásokra nyújtott megoldási lehetőségek ismertetésén (és elsajátításán) van.

Amennyiben szeretnél minél többet megtudni a játékos rendszerről és a brandépítés hogyanjáról, akkor látogass el októberi konferenciánkra, és hallgasd meg Damsa Andrei előadását! Jelentkezz honlapunkon!

konferencia


Ajánlott bejegyzések