Digital Branding Interview: Ismerd meg előadóinkat V.

Szerző: Csorba Zsanett,
digital branding

A Digital Branding Conference & Workshop Castle of Inspirations rendezvényünkön marketing csodafegyverek helyett hiteles szakértők és trénerek előadásaiból állítottunk össze egy inspiráló  programot, annak érdekében, hogy segítsünk eligazodni az összetett digitális világban.

A programot olvasva biztosan sok téma szimpatikus lehetett, de felvetődik a kérdés, hogy mennyire ismered az előadókat? A válaszod valószínűleg az lehet, hogy láttad már vagy hallottad beszélni, de a kérdéseinkre reagálva többet tudhatsz meg róluk. Így az előadások témája még inkább felkeltheti majd az érdeklődésedet.

Létrehoztuk a Digital Branding interjúsorozatunkat, amelyekben már kaptunk válaszokat Pogátsnik Lászlótól, Papp Gábortól, Marczinkó Ágitól, Bedi Viktortól és Damsa Andreitől is. Most itt az idő, hogy Borissza Kitti is reflektorfénybe kerüljön.

A marketing határozza meg a küldetést, vagy a küldetés a marketinget? Hogyan segít a marketing a célod elérésében? Kitti ezeknek a kérdéseknek a körét járja körül előadásában, segít az alapoktól tisztán látni. Nem feledkezhetünk meg arról, hogy a sikertelenség fejben kezdődik, így csak el kell dönteni valamit ahhoz, hogy véghez is tudjuk vinni.

Jöjjenek Kitti válaszai!

 digital brandingMi volt életed első sikeres marketing projektje?

Az első talán inkább public affairs volt: másodikban meggyőztem az osztálytársaimat, hogy konszenzusos döntés alapján a nálam lévő egy havi osztálypénzt inkább fagyizzuk el. Többet nem kezelhettem osztálypénzt. Komolyra fordítva: Nagyon büszke vagyok rá, hogy 2009-ben elindítottuk a Libero Facebook csoportját – igen, akkor még csoportnak hívta a Facebook azt, amit ma oldalnak hív, és nem léteztek oldalak – nem csak Magyarország első Facebookos kismama közössége volt, de az SCA global pilot projektje, a cégcsoportnak korábban a nemzetközi piacon nem volt Facebookos kommunikációja.

Melyik a kedvenc marketinges könyved és miért?

Seth Godin – Tribes. Nem annyira marketinges, mint inkább szórakoztató, könnyű amerikai stílusú olvasmány arról, hogy hogyan működnek az emberi közösségek online és offline, és hogyan használhatják ki ezt a márkák. Seth Godinnak a többi könyvét is érdemes elolvasni, de óvatosan a fordításokkal, eredeti nyelven jobban fogyaszthatóak.

Mi volt legnagyobb marketinges kudarcod?

Egyszer egy világmárka hirdetéseinek a beállításánál figyelmetlen voltam, és nem állítottam át a büdzsét daily-ről lifetimera. Három és fél nap után vettem észre, hogy három és fél hónapnyi büdzsét adtam át Zuckerbergnek. Remélem a Zuckerberg – Chan alapítványhoz került végül. Fájdalmas összeggel tanultam meg, hogy a hirdetésekre minden nap kötelező ránézni.

Ha bármennyi pénzed lenne, milyen projektet indítanál el?

Azt hiszem sok minden nem változna, ugyanúgy építeném a Social Fokus nevű alapítványunkat, aminek a célja, hogy küldetés-tudatos és társadalmi vállalkozások építését segítsük. Valószínűleg akkor nem csak tanácsokkal és munkával szabadidőmben tenném, hanem létrehoznék egy társadalmi célú befektetési alapot, és megszerezném mentornak az összes példaképem.

Mi a legjobb tanácsod, amit márkaépítéshez adhatsz?

A jó márka lényege szerintem, hogy szívvel, lélekkel építik, emberek szólnak emberekhez. A kommunikáció hangsúlya nem azon van, hogy mit és hogyan csinálunk, hanem azon, hogy miért. Ha át tudjuk adni a célcsoportunknak azt a lelkesedést, amiért minden egyes nap érdemes felkelnünk, akkor elkötelezett és hűséges vásárlókat kapunk cserébe.

Hogyan válhat ma valaki jó online marketingessé?

Úgy, hogy nem rest tanulni, lépést tartani, eszközöket használni, és guglizni. Nem problémákat keres, hanem megoldásokat. Azt gondolom, ma már ez inkább szemlélet kérdése, mint technikai tudásé, hiszen a Google minden tudást elérhetővé tesz nekünk. A lényeg, hogy merjünk kísérletezni, és némi gyakorlás után rutinfeladat lesz az, ami elsőre kihívásnak tűnik.

Miért tartod fontosnak, hogy az emberek konferenciákra, workshopokra járjanak?

Az a tapasztalatom, hogy az ember amikor úgy fogalmaz, hogy az “emberek”, meg hogy “általában”, akkor távolítani, objektívvá akarja tenni a saját véleményét :) Én azért szeretek konferenciákra és workshopokra járni, mert ilyenkor kiszakadva a mókuskerékből van lehetőség más szemmel ránézni a saját feladataimra, inspirálódni, ötleteket gyűjteni. Én imádok egyébként találkozni azokkal, akikkel hasonló problémáink, és hasonló kérdéseink vannak, kicsit együtt gondolkodni. Nem ritkán üzlet is lesz ezekből az együtt gondolkodásokból.  De a legfontosabb, hogy újabb keresőszavakkal bővíthetem a guglizási képességem, és tudomást szerezhetek a legújabb eszközökről.

Miért ajánlanád másoknak a Digital Branding Conference & Workshop rendezvényt? Azon kívül, hogy Te is előadsz majd?

Erre nem válaszoltam az előző kérdésben? Keresőszavakért, ötletekért, inspirációért, kapcsolatokért.

Amennyiben szeretnél minél többet megtudni a marketing és a küldetés kapcsolatáról és a brandépítés hogyanjáról, akkor látogass el októberi konferenciánkra, és hallgasd meg Borissza Kitti előadását! Jelentkezz honlapunkon!

konferencia


Ajánlott bejegyzések