Diktafon nélkül – Lévai Richárd és a közösségi média

Szerző: Hrenko,
Lévai Richárd

Ha Facebook, akkor Lévai Richárd. De miért? Ezen gondolkodtam már hetek óta, aztán fogtam magam és megkerestem Ricsit, hogy inkább ő válaszoljon erre a kérdésre.

A Szamos cukrászdában egy végtelenül barátságos és kedves apuka fogadott, akiből csak úgy sugárzott a nyugalom és az elégedettség, miközben közösen törölgettük az általam profi módon kilögybölt gyümölcsteát az asztalról.

Viki: Ki vagy te valójában? Gyakorlatilag nem tudok rólad semmit, úgyhogy mondd el kérlek, hogyan kell téged elképzelni.

Richard: Egy boldog, kétgyermekes apuka vagyok, aki abban a szerencsés helyzetben lehet, hogy az ideje túlnyomó többségét otthon töltheti a családjával, és ez nagyon jó.

Viki: Akkor be sem jársz az irodába, csak otthonról tolod?

Richárd: A bázis Pécsett van, ezért az nem úgy megy, hogy csak „beugrom”, hanem azt előre meg kell terveznem és természetesen időt kell rá szánnom, mert kocsival vagy vonattal sincs olyan közel. Budán is van egy irodánk, de oda inkább csak tárgyalni járok, vagy ha igazi csendes magányra van szükségem

Viki: Na csapjunk a lovak közé. Mi az eredeti foglalkozásod?

Richárd: Bármilyen fura is, építész vagyok. Sőt, a párom is az.

Viki: Hát rendesen elkanyarodtál a szakmádtól, mit ne mondjak!

Richárd: Igen, mondhatni. Bár az a fajta szemléletmód, amit a főiskolai évek alatt elsajátítottam, rengeteg mindenben a hasznomra vált. Az informatika amúgy a kilencvenes évek vége felé lépett be az életembe, mert azért szereztem egy ilyen diplomát is. Akkor kerestek meg, hogy készítsünk weboldalt egy cégnek. Akkoriban ez még nem volt bevett szokás ugye, alig interneteztek az emberek, akkoriban kezdett megszületni a dolog, szóval jókor voltam jó helyen és úgymond az elsők közt foglalkozhattam ezzel az újfajta kommunikációs formával. Mikor azt láttuk, hogy az internetre van igény, beindítottuk a saját vállalkozásunkat az ezredfordulón , mikor is még ténylegesen nem weboldalakat vagy egyéb szolgáltatásokat kellett eladni az ügyfeleknek , hanem magát a világhálót. Nagyon érdekes mókának tűnt az egész.

Lévai Richárd

Viki: Aztán hogyan kezdte ez kinőni magát?

Richárd: Ezután az online marketing tervezés szakasz jött, illetve idejekorán beépítettük a Facebookot és a blogot is a „rendszerbe”, természetesen ahogy Konrád is, a blogot már sokkal korábban.

Viki: Volt saját blogotok?

Richárd: Igen, itmegoldások volt a neve, illetve még mindig az, csak már nem működik, szóval cégként ezzel indultunk az online térben. Volt pár másik kisebb is, mert nagyon szeretek kommunikálni, írásban és szóban is. Bár ez később jött, amikor oktatni kezdtem a témát.

Viki: Lámpaláz para van bőven?

Richárd: Hú, ne is mondd! Az első időszakban nagyon be voltam szarva, de azt hiszem ez természetes. Volt olyan, hogy egy 6 órás tanfolyamra kellett felkészülnöm és a teljes anyagot felmondtam otthon a páromnak. Gondolhatod, mennyire örült neki, mikor sebzett oroszlánként fel-alá járkáltam a lakásban, és gyakorlatilag megállás nélkül beszéltem! És ugye maximalista vagyok, tehát leírom az anyagot, kijavítom, elpróbálom és utána kezdődik az egész folyamat elölről, míg úgy nem érzem, hogy oké, most már menni fog. Legalább is az első időszakban, amíg nem szereztem egy kis rutint, nagyon sokat kellett gyakorolnom.

Viki: Mi volt eddig a legnagyobb élményed előadás közben?

Richárd: Egyszer úgy tartottam előadást, hogy konkrétan elment a hangom. Az elején még volt, aztán begyulladt a torkom. Na hallod, minden egyes szót úgy suttogtam a mikrofonba, hogy közben majdnem kicsordult a könnyem a fájdalomtól! Piszok rossz volt!

Viki: Szegénykém. Kicsit kanyarodjunk rá a jelenlegi dolgaidra. Mivel foglalkozol most?

Richárd: A cégünk az RG Stúdió, aminek az online marketing a szakterülete, ha lehet ezt így mondani. 8-an vagyunk benne, és jöhet minden, ami tanácsadás, megvalósítás vagy bármi, ami online és értünk hozzá. Amihez nem értünk, azt ledelegáljuk, mint a nagyok. De olyan is volt, hogy inkább nem vállaltuk el.

Viki: Csak ez van, vagy más is?

Richárd: Mi egy cégcsoport vagyunk, van benne másik cég is, például az RG Net, ami egyedi hardver és szoftver fejlesztéssel foglalkozik, itt rengeteg érdekes dolgot csinálnak a kollégák. Például szereltünk már darukra ipari kamerát, de volt már példa arra is, hogy 3D-s scannert raktak össze fényképezőkből. Nagyon érdekes terület, de ebben én tevőlegesen nem vagyok benne. Nekem az online marketing körül forognak a napjaim.

Viki: Mi az, amit nagyon de nagyon szeretnél megvalósítani?

Richárd: Szerencsére mindent meg tudok valósítani, ami eszembe jut. Nagyon szerencsés vagyok, hogy a cégünk felépítése és a kollégáim hozzáállása ezt lehetővé teszi.

Most például a videós tréning az, ami minden időmet lekötni. Alapvetően a Facebooknak nincs olyan tananyaga, ami használható lenne, amiben mondjuk bemutatnak egy fiókkezelést, vagy olyan hétköznapi trükköket, amik a júzerek mindennapjait könnyebbé tennék, ezért most ebbe az irányba haladunk, amúgy ezt már vagy 3 éve kitaláltam, csak persze mindig tolódik a melók miatt.

Viki: Ez nagyon jól hangzik! És valóban hasznos is lenne. Honnan jönnek az ötleteid?

Richárd: Futás közben. Vagy mikor sétálok. Teljesen változó. Futni imádok, bár sajnos arra is egyre kevesebb idő jut.

Viki: Akkor maradjunk annyiban, hogy sok-sok új ötletet és kihívást kívánok neked és puszilom a családodat!

Richárd: Átadom nekik és hagyd csak a teát! Van még nálam zsebkendő… :)


Ajánlott bejegyzések