E-mail marketing tippek
A beérkező levelek közül kitűnni nem egyszerű, ezért olyan fontos, hogy tartalmi és design szempontból az üzeneted azonnal megfogja a címzettet! Ha azt szeretnéd, hogy az olvasók a leveledre kattintsanak és ne a következő e-mailre, akkor elengedhetetlen, hogy azonnal felkeltsd a kíváncsiságukat. Íme néhány kulcsfontosságú tényező, amire szükséged lehet, hogy ha szeretnél egy nyertes üzenetet alkotni:
1. Legyen mobilbarát
Átlagosan háromból két e-mailt szoktak megnyitni a mobil eszközökön a felhasználók. Ezért mindenképpen győződj meg róla, hogy a létrehozott design elemek, majd jól működnek mobilos környezetben is. Ezek közé tartoznak a szövegek, a képek fájlméretei, a letisztult elrendezések, és a CTA gombok elhelyezése. Ha kép alapú headert használsz, akkor ellenőrizd, hogy minden szempontból reszponzív lesz-e.
2. Ne hagyatkozz túlságosan a képekre
Míg egyes webes szolgáltatások azonnal betöltik a képeket, sok címzett csak akkor fog néhány fotót látni, ha engedélyezik azokat. Az olvasók, akik ezt nem tették meg csak üres teret fognak látni. Mindig használj alt tag és title címkéket, hogy a leírásokat akkor is mutassa, ha a képeket nem. Ez például egy fontos információ, tehát jó ha felhívod az olvasó figyelmét arra, hogy valószínűleg nem fogja látni a képeket. Ellenőrzésképpen olvasd el az e-mailedet, képek nélkül, hogy biztos legyél abban, hogy minden érthető és jól kommunikálsz az olvasó felé, akkor is ha csak a szöveg látszik.
3. Hozz létre egyszerű linkeket
Ugye nem akarod bosszantani a címzetteket azzal, hogy vadászniuk kell a szövegben a link után? Ezért kell feltüntetned, hogy azonnal észrevegyék, amelyek általában elütő színűek (a kék a klasszikus). Vedd figyelembe azt is, hogy nem csak a szín számít, hanem az is, hogy minél észrevehetőbb legyen! Használj kép alapú gombokat, hogy megkönnyítsd a dolgukat.
4. Győződj meg róla, hogy a CAN-SPAM kompatibilis
A 2003-as CAN-SPAM törvény megköveteli a vállalkozásoktól, hogy ha az olvasó nem akar rajta lenni egy listán, akkor kötelesek arról levenni! A láblécnek tartalmaznia kell azokat az utasításokat, hogy elmondja a címzettnek, hogy hogyan tud ezekről leiratkozni. A szövegnek jól látható helyen és könnyen olvashatónak kell lenniük. Ha ezt kihagyod biztos, hogy leveled a spambe kerül. A másik negatív hatása pedig az lehet, ha bírságot kapsz.
5. Tartalmazza a lényeget
Ha egy e-mailt küldesz ki, akkor győződj meg róla, hogy legalább 300 szó szerepeljen benne. A túl hosszú leveleket viszont nehéz elolvasniuk az embereknek és nagyobb a valószínűsége pont emiatt, hogy végig se fogják olvasni. Próbálj meg tömören fogalmazni, amennyire csak lehetséges. Használd az alcímeket pontokba szedve, hogy leegyszerűsítsd a dolgot amennyire csak lehet.
6. Zárd ki a spam orientált szavakat
A spam szűrők gyakran keresnek rá bizonyos szavakra, hogy azonnal kukába küldjék a levelet. Néhány top spam szó, ami miatt nem kapja meg az olvasó a leveledet:
- pénz, olcsó
- pénz keresés könnyen
- vásárlás, rendelés
- ingyenes
Ha szeretnél még több ötletet vagy inspirációt szerezni, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkban, az Online Marketing Inspirációkba!