Menü

E-mail marketing tippek

A beérkező levelek közül kitűnni nem egyszerű, ezért olyan fontos, hogy tartalmi és design szempontból az üzeneted azonnal megfogja a címzettet! Ha azt szeretnéd, hogy az olvasók a leveledre kattintsanak és ne a következő e-mailre, akkor elengedhetetlen, hogy azonnal felkeltsd a kíváncsiságukat. Íme néhány kulcsfontosságú tényező, amire szükséged lehet, hogy ha szeretnél egy nyertes üzenetet alkotni: 1. Legyen mobilbarát Átlagosan háromból két e-mailt szoktak megnyitni a mobil eszközökön a felhasználók. Ezért mindenképpen győződj meg róla, hogy a létrehozott design elemek, majd jól működnek mobilos környezetben is. Ezek közé tartoznak a szövegek, a képek fájlméretei, a letisztult elrendezések, és a CTA gombok elhelyezése. Ha kép alapú headert használsz, akkor ellenőrizd, hogy minden szempontból reszponzív lesz-e. 2. Ne hagyatkozz túlságosan a képekre Míg egyes webes szolgáltatások azonnal betöltik a képeket, sok címzett csak akkor fog néhány fotót látni, ha engedélyezik azokat. Az olvasók, akik ezt nem tették meg csak üres teret fognak látni. Mindig használj alt tag és title címkéket, hogy a leírásokat akkor is mutassa, ha a képeket nem. Ez például egy fontos információ, tehát jó ha felhívod az olvasó figyelmét arra, hogy valószínűleg nem fogja látni a képeket. Ellenőrzésképpen olvasd el az e-mailedet, képek nélkül, hogy biztos legyél abban, hogy minden érthető és jól kommunikálsz az olvasó felé, akkor is ha csak a szöveg látszik. 3. Hozz létre egyszerű linkeket Ugye nem akarod bosszantani a címzetteket azzal, hogy vadászniuk kell a szövegben a link után? Ezért kell feltüntetned, hogy azonnal észrevegyék, amelyek általában elütő színűek (a kék a klasszikus). Vedd figyelembe azt is, hogy nem csak a szín számít, hanem az is, hogy minél észrevehetőbb legyen! Használj kép alapú gombokat, hogy megkönnyítsd a dolgukat. 4. Győződj meg róla, hogy a CAN-SPAM kompatibilis A 2003-as CAN-SPAM törvény megköveteli a vállalkozásoktól, hogy ha az olvasó nem akar rajta lenni egy listán, akkor kötelesek arról levenni! A láblécnek tartalmaznia kell azokat az utasításokat, hogy elmondja a címzettnek, hogy hogyan tud ezekről leiratkozni. A szövegnek jól látható helyen és könnyen olvashatónak kell lenniük. Ha ezt kihagyod biztos, hogy leveled a spambe kerül. A másik negatív hatása pedig az lehet, ha bírságot kapsz. 5. Tartalmazza a lényeget Ha egy e-mailt küldesz ki, akkor győződj meg róla, hogy legalább 300 szó szerepeljen benne. A túl hosszú leveleket viszont nehéz elolvasniuk az embereknek és nagyobb a valószínűsége pont emiatt, hogy végig se fogják olvasni. Próbálj meg tömören fogalmazni, amennyire csak lehetséges. Használd az alcímeket pontokba szedve, hogy leegyszerűsítsd a dolgot amennyire csak lehet. 6. Zárd ki a spam orientált szavakat A spam szűrők gyakran keresnek rá bizonyos szavakra, hogy azonnal kukába küldjék a levelet. Néhány top spam szó, ami miatt nem kapja meg az olvasó a leveledet:
  • pénz, olcsó
  • pénz keresés könnyen
  • vásárlás, rendelés
  • ingyenes
A felkiáltójelek is kiválthatják a spambe kerülést. Bár nehéz lehet elkerülni minden spam szót, minimalizáld ott, ahol csak lehetséges. Legyél kreatív, és találd meg a módját, hogy hogyan juttasd el az üzenetet az olvasóknak. 7. Teszteld a leveleket Mielőtt egy nagy bázisnak kiküldenéd, először tesztelj. Küldd ki egy kisebb listára, hogy ellenőrizd az eredményeket. De legelőször magadnak, hogy lásd minden rendben van-e a platformon. Biztosítani kell az e-mailek könnyen olvashatóságát és azt is, hogy kellemes legyen rájuk nézni. A megnyitások alapján látni fogod, hogy mit hogyan javíts majd ki a jövőben, ezért érdemes mindent ellenőrizni és tesztelni. Az e-mail az egyik leghatékonyabb eszköz a digitális marketing világában. azonban a hatékony és tetszetős design létfontosságú. Biztosítani kell azt, hogy az üzenetek könnyen olvashatóak legyenek és kellemes legyen rájuk nézni! Reméljük ezek az e-mail marketing tippek segítenek majd célod elérésében!

Ha szeretnél még több ötletet vagy inspirációt szerezni, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkban, az Online Marketing Inspirációkba!

7 Email Marketing Best Practices

blog