Menü

Elevator Speech - A liftben is születhet üzlet?!

Az Elevator Speech (Elevator Pitch vagy Elevator Statement) nem bonyolult dolog, egy sztori ihlette. Kitalált vagy megtörtént, nem tudni, de képzeld el, hogy beszállsz egy liftbe, ahol ott áll Mark Zuckerberg, Bill Gates vagy bárki, akit nagyra tartasz. Mikor elindul a lift, egyszercsak megkérdezi(k): Ön mivel foglalkozik? Innentől kezdve egyetlen perced van elmagyarázni, mit csinálsz – úgy, hogy az meggyőző, emlékezetes és lehengerlő is legyen egyszerre. Nos, ez az Elevator Speech. Lehetetlennek tűnik, de korántsem az, úgyhogy segítünk is felkészülni rá. Be is bizonyítjuk azonnal, hiszen létezik egy formula, amely remek kiindulási alapot képez a mini beszéd a megalkotáshoz. Mindössze 5 rövidke kérdést kell magadnak feltenned az induláshoz. Nézzük is: Kikkel dolgozom? – A lehető legpontosabban fogalmazd meg, hogy kik az ügyfeleid. Úgy gondolj erre, mint amikor a buyer personákat alakítják ki a marketingesek (kor, nem, családi állapot, lakóhely, stb), vagyis szinte egy létező embert képzelj el, aki akár most azonnal fel is hívhatna telefonon.
  1. 40 éves férfi, cégvezető, egyedülálló, budapesti, stb.
  2. 30 éves nő, alkalmazott, párkapcsolatban él, peremkerületben lakik, stb.
  3. 28 éves férfi, manager, egyedülálló, rohanó életmódot folytat, budapesti, stb.
Milyen problémáik vannak? – Fókuszálj arra, hogy mi azok a gondok, amikkel a fenti személy megküzdhet. Egy tanács, hogy sokkal hatásosabb, ha arra koncentrálsz, mi az, ami rossz, mintha azt mondanád, mi lenne jó. Az emberek többsége egyszerűen jobban odafigyel a negatívumokra, ez pszichológia. Íme néhány példa:
  1. Nincs elég vevő (inkább, mint hogy jó marketing stratégiára lenne szükség)
  2. Jelentkezett egy kis súlyfelesleg (inkább, mint hogy jó lenne többet sportolni)
  3. Nem tudok főzni (inkább, mint hogy remek lenne mindig házi kosztot enni)
Mit teszek azért, hogy a problémájukat megoldjam? – Vázold fel a lehető legérthetőbben, hogy hogyan oldod meg a fenti problémákat.
  1. Segítek megkétszerezni az értékesítést
  2. Otthoni tornagyakorlatokat, komplett edzéstervet biztosítok
  3. Házias jellegű ételeket kínálok házhozszállítással
Mit érek el ezzel? – Adj egyszerű magyarázatot arra, mi az, amit a felhasználó kap:
  1. Megszerzi az áhított profitot
  2. Egyszerűbben leadja a súlyfelesleget
  3. Finomakat ehet
Milyen előnnyel jár ez számukra? – Sorold fel a tevékenység hasznát a felhasználó oldaláról nézve:
  1. Megkapja az év végi bónuszt
  2. Újra jól érzi magát a bőrében
  3. Időt és energiát spórol meg
Ha a fentieken sikerült túljutni, nincs más hátra, mint summázni a megvizsgáltakat. Ügyelj rá, hogy minden kérdést maximum 2 mondatban fejts ki, de inkább 1-re koncentrálj. Ezek alapján így néz ki egy körülbelül 30 másodperces Elevator Speech: Dinamikusan fejlődő magyar KKV-k vezetőivel dolgozunk | Akik a terjeszkedés problémájával küzdenek | Olyan workshopokat tartunk nekik, ahol inspirálódhatnak és megismerhetik az üzleti élet újdonságait | Gyakorlati segítséget kapnak a napi munkában | Ez pedig azt jelenti, hogy munkájukat magabiztosabban végezhetik és nagyobb sikereket érhetnek el.

Az Elevator Speech legfontosabb elemei még egyszer

  • Ki az ügyfeled?
  • Mi az ügyfeleid problémája?
  • Hogyan oldod meg te ezt a problémát?
  • Mit érsz el ezzel?
  • Mit nyer az ügyfél?
Ezeken kívül, ha van még idő megemlítheted, hogy miért más az általad kínált megoldás/szolgáltatás/termék, mint amit a konkurencia ad. Ki lehet jelölni az általad elérni kívánt konkrét célokat, természetesen meghatározott időtávon belül. Fontos azonban, hogy az Elevator Speech legyen: érthető, emlékezetes, meggyőző és keltse fel kellőképpen az érdeklődést. Végezetül íme egy rövid kis videó, melyhez angoltudásra ugyan szükség van, de szöveg nélkül is meg lehet érteni, hogy mi történik éppen :)

Készen állsz a liftben köttetett üzletre?

Amennyiben szeretnél többet megtudni a brandépítésről, hogy mit, miért, és hogyan érdemes csinálni, gyere el konferenciánkra! Jelentkezz honlapunkon!

konferencia

blog