Elevator Speech - A liftben is születhet üzlet?!
Az Elevator Speech (Elevator Pitch vagy Elevator Statement) nem bonyolult dolog, egy sztori ihlette. Kitalált vagy megtörtént, nem tudni, de képzeld el, hogy beszállsz egy liftbe, ahol ott áll Mark Zuckerberg, Bill Gates vagy bárki, akit nagyra tartasz. Mikor elindul a lift, egyszercsak megkérdezi(k): Ön mivel foglalkozik? Innentől kezdve egyetlen perced van elmagyarázni, mit csinálsz – úgy, hogy az meggyőző, emlékezetes és lehengerlő is legyen egyszerre. Nos, ez az Elevator Speech. Lehetetlennek tűnik, de korántsem az, úgyhogy segítünk is felkészülni rá.
Be is bizonyítjuk azonnal, hiszen létezik egy formula, amely remek kiindulási alapot képez a mini beszéd a megalkotáshoz. Mindössze 5 rövidke kérdést kell magadnak feltenned az induláshoz. Nézzük is:
Kikkel dolgozom? – A lehető legpontosabban fogalmazd meg, hogy kik az ügyfeleid. Úgy gondolj erre, mint amikor a buyer personákat alakítják ki a marketingesek (kor, nem, családi állapot, lakóhely, stb), vagyis szinte egy létező embert képzelj el, aki akár most azonnal fel is hívhatna telefonon.
- 40 éves férfi, cégvezető, egyedülálló, budapesti, stb.
- 30 éves nő, alkalmazott, párkapcsolatban él, peremkerületben lakik, stb.
- 28 éves férfi, manager, egyedülálló, rohanó életmódot folytat, budapesti, stb.
- Nincs elég vevő (inkább, mint hogy jó marketing stratégiára lenne szükség)
- Jelentkezett egy kis súlyfelesleg (inkább, mint hogy jó lenne többet sportolni)
- Nem tudok főzni (inkább, mint hogy remek lenne mindig házi kosztot enni)
- Segítek megkétszerezni az értékesítést
- Otthoni tornagyakorlatokat, komplett edzéstervet biztosítok
- Házias jellegű ételeket kínálok házhozszállítással
- Megszerzi az áhított profitot
- Egyszerűbben leadja a súlyfelesleget
- Finomakat ehet
- Megkapja az év végi bónuszt
- Újra jól érzi magát a bőrében
- Időt és energiát spórol meg
Az Elevator Speech legfontosabb elemei még egyszer
- Ki az ügyfeled?
- Mi az ügyfeleid problémája?
- Hogyan oldod meg te ezt a problémát?
- Mit érsz el ezzel?
- Mit nyer az ügyfél?
Készen állsz a liftben köttetett üzletre?
Amennyiben szeretnél többet megtudni a brandépítésről, hogy mit, miért, és hogyan érdemes csinálni, gyere el konferenciánkra! Jelentkezz honlapunkon!