Menü

Előbb zuhan le a géped, mint hogy a banneredre kattintanak

Tegnapelőtt Bedi Viktor előadásánál fejeztük be a Ne légy egy a millióból! – Digital branding a kastély falai között című bejegyzésünket, de jó pár izgalmas előadás hátra van még, például az is, amiben a címként használt mondat elhangzott. Lássuk hát: Lévai Richárd - RG Studio Aki Magyarországon online marketinggel foglalkozik, annak biztosan nem kell bemutatni Ricsi nevét. A Facebook specialista látványos előadásában ezúttal arra biztatta a résztvevőket, hogy tegyük fel magunknak a kérdést, hol érdemes fent lennie a márkánknak? Hol van a célcsoportunk? Hogy miért fontos ez? Mert a megjelenések mennyisége sokszor a minőség rovására megy, hiszen marketinges csapat legyen a talpán, aki minden platformra képes specifikus, izgalmas, érdekes, hasznos és nem mellesleg szép tartalmat gyártani. Ricsi szerint erre nincs is szükség bizonyos cégméret alatt, bőven elég, ha azon a 2-3 felületen eredményesen tudunk szerepelni, ahol a célszegmensünk is jelen van.

Untitled design (26)

Pogátsnik László - Copywriter.hu Laci a tartalommarketing jelentőségéről tartott pörgős prezentációt. Segítségével a konferencia vendégei megismerték a content jelentőségét és azok, akik még nem használják a marketing ezen fajtáját, gyors iránymutatást kaptak a kezdéshez. Nekik az alábbi kérdésekre kell választ találniuk az induláshoz:
  • Kik a vevők?
  • Mi érdekli őket?
  • Van olyan a cégnél akit érdemes megszólaltatni?
  • Milyen legyen a vállalat "hangja"?
  • Milyen portálokon érhető el a közönség?
Nemes Orsi - Milestone Solution Lab Orsi szerint a média összemossa a generációkat, egy lapra veszi az Y, Z és alpha típusú személyeket. Az internetnek köszönhetően azonban megváltozott minden, horizontálissá vált a világ, az információkat akár egymástól is meg tudjuk szerezni, sőt önmagunkat is láthatóvá tudjuk tenni. Ehhez kapcsolódó, meghökkentő adat, hogy a médiafogyasztásunk napi 17,8 órát tesz ki fejenként, ami ugyan a multitaskingot is tartalmazza, de ezt figyelembe véve is óriási szám. Ezzel egy időben átalakult az eszközhasználat, de a tudatosság és a bizalom szintje is. Az Y generáció megszületésével megkezdődött a bizalmatlanság korszaka, de természetesen nekik sem lehetetlen értékesíteni, mindössze őszinte, konzisztens kommunikációra van szükség. Untitled design (27) Damsa Andrei - JátékosLét Kutatóközpont Képzelj el egy olyan világot, ahol a munkavállaló pozitív érzelmekkel megy be dolgozni és élvezi a munkáját, ahol a diák nem lóg el az iskolából és szeret tanulni, és ahol a digitális eszközök és az IKT használata egyszerű és természetes. Ez a felvázolt pozitív világkép elérhető, ráadásul a játékosítás és a digitális világ által nyújtott lehetőségek integrálásával egy kiegyensúlyozottabb toborzási folyamat érhető el. Damsa Andrei előadásából kiderült, hogy hogyan. Szerinte a titok a gamification, ami már a toborzás folyamán olyan fajta elköteleződést generál, ami semmilyen más technikával nem helyettesíthető. Ezzel egyetemben segít felmérni a valódi kompetenciákat, az adott személy reakcióit és személyiségjegyeit, ami egy 5 perces interjú alkalmával biztosan nem derülne ki. Janotyik Éva - MiUtcánk.hu Janotyik Éva fiatal, lelkes, tehetséges - több talán nem is kell a sikerhez, de társaival mertek nagyot is álmodni. Együtt hozták létre hazánk egyik legmenőbb startupját, ami úgy épít közösséget, ahogy eddig még senki. A MiUtcánk.hu lassan fogalommá válik és talán a világot is meghódítja hála Évi munkájának. Storytelling jellegű előadásában azt vizsgálgatta, hogy hogyan lehetséges kiválni a millióból és sikeres céget alapítani egy olyan ingatag világban, mint a közösségi média.

Untitled design (28)

Papp Gábor - The Pitch Blog

Manapság nagyobb esélye van annak, hogy lezuhansz egy repülőgéppel, mint hogy a banneredre kattintanak.

Ismertette a statisztikákat Gábor még a prezentáció elején, ami a digitális marketing jövőjéről szólt. Summázva Gábor véleményét, a már elavulóban lévő eszközöket el kell felejteni, hozott viszont 9 olyan követni való trendet, amik 2017-ben felfelé ívelnek majd:

  • marketing automatizáció
  • artificial intelligence
  • big data
  • content marketing
  • mobil marketing
  • growth hacking
  • virtual reality
  • video marketing
  • botok

Végül, de kicsit sem utolsó sorban

Szirmai Gergely és Kiss Imi A Digital Branding Conference & Workshop első napja színültig volt tudással, inspirációval és nagyszerű szakemberekkel, de a legtöbben mégis az utolsó előadást várták. Hiszen ki más is lehetne a digtal branding témakörben jobb próféta, mint egy videoblogger? Hát két videoblogger!:) Gergő és Imi örömmel vállalták el a felkérésünket, hogy tartsanak előadást arról, hogyan is lehet arculatot, mi több szeretetmárkát építeni a közösségi média zajában egy olyan formátummal, amiből 3 perc már hosszúnak számít, ezzel egy időben viszont sokan a televíziózás helyettesítőjeként aposztrofálják - hibásan.

Untitled design (30)

A fiúk szerint öt fő tényezője van a sikeres online videogyártásnak:
  • műsorstílus kialakítása
  • műsorhossz: téma határozza meg
  • műsorminőség: nem feltétlenül tökéletes
  • műsorstruktúra: intro, lezárás legyen saját, ne másé
  • RENDSZERESSÉG
"Mennyit kerestek ezzel a YouTube dologgal?"
Szól az örök kérdés a srácok szerint, de egyrészt nem tartják elegáns dolognak a más zsebében turkálást, másrészt szerintük a pénz nem egyenlő a sikerrel! A siker az, hogy hosszútávon ott maradjanak a YouTube-on, emellett pedig a szakmaiság bemutatása a legfontosabb, hiszen mindketten ezt tanulták, profi szakemberek.

Így zajlott tehát az első Digital Branding Conference & Workshop, amivel valóban nagy fába vágtuk a fejszénket, de úgy érezzük, hogy siker lett a vége. Köszönjük a résztvevőknek, a csodálatos előadóknak és Szűcs Gergely moderátornak, illetve a Teleki-Degenfeld Kastélyszálló munkatársainak a befektetett munkát! Reméljük jövőre is találkozunk!

Amennyiben addig sem szeretnél magadra maradni, vagy néhány ötletet és inspirációt szeretnél szerezni, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkban, az Online Marketing Inspirációkban.

blog