Erre figyelj oda KKV reklámozás során

Szerző: Jakus Dóra,
kkv reklámozás

A KKV reklámozás főleg azért nehéz kérdés, mert a multik ugyan rengeteg hasznos és inspiráló példát biztosítanak a sikeres működésre, azokat nagyon nehéz a kis- és középvállalkozások piacára lefordítani. Különbözik a költségkeret, a célközönség és természetesen maga a környezet is. Ami egy világméretű cég esetében gyerekjáték, egy kisvállalkozás esetében sokszor lehetetlennek bizonyul.

Persze vannak sikersztorik így is bőven, de azok how to-jával valamiért csak nagyon ritkán lehet találkozni, így arra gondoltunk, hogy összeszedünk néhány tippet, amivel a KKV reklámozás valamivel könnyebb lesz.

1. Érd el, hogy kattintsanak

A legtöbb kampánynak egyetlen célja van: rávenni a felhasználót, hogy kattintson a reklámra, ez világos. Ehhez fontos tudni, hogy a vizsgálatok szerint az online felületeken, ha márkát akarunk építeni, akkor inkább vizuálisan erős hirdetési formátumokat érdemes használni, amenyiben viszont a leadek számát növelnéd, akkor a szöveges/linkes formátumokat helyezd előtérbe.

Ezt kiegészítvén érdemes használni a remarketing kampányokat is, de erre majd még kitérünk!

2. Legyél nagyon nagy és gyakori, de ne zavaró

Persze ne te, hanem a hirdetésed. Régóta bizonyított tény, hogy a képes, nagy és gyakori hirdetések a leginkább alkalmazhatóak a márkaépítésben, azonban mint mindenhol az életben, itt is fontos a fokozatosság elve. Tilos ugyanis idegesítőnek lenni, de ezt biztos tudod magadtól is.

3. Figyelj a jogaidra

Ha már a képeknél tartunk, nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a Google-ről leszedett tartalmak NEM alkalmasak hirdetésre! Egyrészt valószínűleg a minőségük sem lenne megfelelő, másrészről pedig jogod sincs használni azokat. Ez így durván hangzik, viszont igaz, hiszen minden kép (az interneten is) valaki szellemi tulajdonát képezi, így azokat ugyanúgy védik a szabályok, mint mondjuk az autóját vagy az általa írt könyvet.

Ettől azonban nem kell megijedni, rengeteg legális képszerző lehetőség várja, hogy felfedezd őket, mégpedig stock ügynökségek formájában.

Ha most az ezekkel szembeni előítéleted kezd megfogalmazódni a fejedben, miszerint az ilyen képek nem valóságszerűek, hanem kifejezetten műek, akkor megnyugtatunk: már ettől sem kell félned. Nézz szét az 123RF képtárában, ahol bőven találni teljesen természetes, szinte már-már home made jellegű fotókat is.

123rf

4. Fordulj a médiához

Más média hírlevelében hirdetni is régóta hatékony megoldásnak számít, főleg, ha az a közvetlen célcsoportodnak szól. Ha például szálláshely szolgáltatással foglalkozol, a Turizmus Bulletin egy napi hírlevél az ipar képviselőinek, tehát szinte az összes szálloda elérhető rajta keresztül, de hasonló megoldása van az Origo Üzletrész Direktnek is, ha az üzleti szférában mozogsz.

Plusz tanács: ha az ilyen hírleveleket választod, a kivitelezésüket úgy képzeld el, mintha mondjuk blogot írnál. Az eredmények ugyanis azt mutatják, hogy az emberek elfogadóbbak a reklámokkal, ha az számukra érdekes, izgalmas tartalomnak van csomagolva.

5. Vezesd az ügyfelet

Webergonómiai szempontból nagyon fontos, hogy a felhasználó mindig oda érkezzen, ami őt érdekli. Különösen igaz ez a hirdetések, kampányok esetében, hiszen te is azt szeretnéd, ha az ügyfél feliratkozna, vásárolna, kattintana, nem pedig kóborolna a honlapodon. Ennek az eszköze a landing oldal, aminek lényeges kritériuma, hogy ott a látogató pontosan ugyanazzal az ajánlattal találkozzon, mint amit már látott korábban, illetve legyen egyértelmű, hogy mit kell tennie érte.

6. CTA, CTA, CTA

El ne felejtsd a CTA-t, mert különben nem lesznek jók az eredményeid. Ne spórolj a gomb színével és méretével, de akár szöveget vagy képet is tervezhetsz bele. Erről írtunk már hosszabban itt.

cta

7. DHTML

A DHTML egy olyan, kevésbé ismert hirdetés típus, ami leginkább a HTML weboldalakra hasonlít. Szövegeket, képeket, linkkeket, stb. tudsz rajta elhelyezni, mint egy valódi (erre utal a neve is, vagyis dinamikus html banner) honlapra. Az ilyen reklámokra sokkal több kattintás érkezik, ha okosan használod.

8. Felejtsd el a Flash-t

Az előző pontnál is fontosabb, hogy a Flash lejárt lemez, sok böngésző által már nem támogatott hirdetési forma. Használj inkább HTML5 alapú display reklámokat! Erre felesleges is több szót pazarolni.

9. Remarketing

Az AdWords eszközein belül, véleményünk szerint a remarketing a leghasznosabb. A lényege: ha egy látogató a honlapodon megnézett néhány dolgot, de vásárlás nélkül távozott, akkor a remarketing kampánnyal addig bombázhatod, míg valószínűleg tényleg vásárolni is fog. Hatásos, be fog válni!

10. Fizess a Facebooknak

Sok támadás éri még mindig, de be kell látni, hogy egyre szélesebb körben alkalmazható hirdetési forma, ha a Facebookot használod. Márkaépítésre tökéletes, de időszakos kampányokat is sikeresen vezényelhetsz le vele. Ha segítségre van szükséged, fordulj hozzánk!

11. Mobilozz

A lakosság jelentős része szinte le sem veszi a szemét a mobiljáról, így nagy hiba lenne, ha nem próbálnád őket ott elérni. Ha a Facebook már pipa, nézz szét a legújabb lehetőségek között, mint például a földrajzi alapú célzás vagy az Instagram hirdetések.

mobil marketing

12. Legyél bevállalós

Elsősorban online megoldásokkal foglalkozó ügynökségként, elsőre nekünk is a fentiek ugranak be mindig, de éppen ezért lehet üdítő egy kis lazaság. Miért ne próbálkozhatnál meg offline gerilla marketinggel, legyen az ambient reklám vagy mondjuk egy flash mob? Ezekkel is bőven van esély a célcsoport elérésére, ráadásul üde színfoltja lehetsz a piacnak.

13. Vedd fel videóra

Manapság mindenki információra éhezik, de azt gyorsan szeretnék elfogyasztani. Az emberek szívesebben néznek egy videót 2-3 percig, mint töltenek 10-15 percet egy hosszú szöveg elolvasásával. A szórakoztatás és információ átadás mellett egy jól elkészített videó ráadásul fontos pont a céges kommunikációban, hiszen segít kapcsolatot teremteni az ügyfelekkel, mindezt rövid idő alatt.

Plusz jó pont a videóknak, hogy nem kizárólag a honlapodon tudod elhelyezni, hanem szinte bárhol terjeszthetők, sőt ha igazán jóra sikerült, akkor a vírusos terjedés sincs kizárva még image videó készítés esetén sem.

14. Bukkanj fel mielőtt lelépne

Volt egy idő, amikor a pop up ablakokat senki sem szerette, mostanra viszont egyre divatosabbak az ún. last chance ablakok, amik a pop up alfajába tartoznak. Arra szolgálnak, hogy felbukkanjanak, mikor a látogató éppen elhagyná az oldalt, így adva lehetőséget arra, hogy a felhasználó mégis elköteleződjön valamilyen szinten.

A kilépést megelőző pillanatban ez már kevésbé zavaró, hiszen a nézelődő már túl van egy bizonyos információmennyiségen, így ha magától nem is jutna eszébe, hogy mondjuk feliratkozzon a hírlevélre, ha elé tolják, inkább lesz rá hajlandó.

Ha további tippekre van szükséged, csatlakozz a Facebook csoportunkhoz!


Ajánlott bejegyzések