Menü

Ez a Facebook hirdetések legnagyobb titka

2016-ra a vállalkozások többsége biztosan használja marketing célokra a közösségi médiát, ez nem is csoda, hiszen a megfelelő stratégia megalkotása után relatíve olcsó, könnyen kezelhető és gyorsan eredményt produkáló felületről beszélünk, ez tiszta sor. Van azonban egy nagyon fontos tényező, amit viszont ritkábban emlegetnek a Facebook hirdetések kapcsán, ez pedig nem más, mint azok hatása a keresőoptimalizálásra. A Facebook 2015-ös sikereit feldolgozva hozott létre egy tanulmányt a Facebook Marketing Science team, amelyben a fenti állítást is vizsgálták több platformon keresztül, több mint 20 esettanulmányt felhasználva.

A kutatás az alábbiakat támasztotta alá:

Azok, akik mobil és/vagy asztali eszközökön megjelenő Facebook hirdetéseket láttak, jelentősen nagyobb arányban termeltek forgalmat a keresőkön keresztül is. Az arány főleg a mobil keresések esetén volt jól kimutatható, ott 6,3% volt a forgalom növekedés, míg az asztali környezetben 0,9%.

Facebook hirdetések

Facebook hirdetések

A számok persze száraz dolgok, de elég jól meg is magyarázhatók. Gondolj csak bele! Egy ember meggyőzése (főleg akkor, ha egyértelműen értékesítési céllal létrehozott reklámon keresztül tesszük azt) nagyon nehéz feladat, sok eszközre van hozzá szükség, az üzenetet pedig valószínűleg több csatornán kell átadni ahhoz, hogy megfelelően rögzüljön. Ezek az eszközök egy jó stratégia mellett erősítik egymást, vagyis a Facebook hirdetések eredményeibe érdemes azt is belekalkulálni, hogy hogyan hat a többi megjelenésre.

Hogyan is működik ez?

Tegyük fel, hogy a célcsoportod egy tagja látja Facebookon, hogy hirdeted az egyik szolgáltatásod. Nem feltétlen kattint rá, de látja. Amennyiben tényleg ő az ideális felhasználód/vásárlód és megfelelően céloztad a hirdetést, előbb-utóbb rá is kattint a kampányra, de nem feltétlen konvertál. Ha hozzánk hasonlóan te is szeretnéd ezeket (az egyelőre) konverzió nélküli látogatókat eredményesen kihasználni, ilyenkor valószínűleg felrakod egy remarketing listára, vagyis tovább bombázod a hirdetésed egy mutációjával. Ennek hatására a megcélzott személy vagy rákattint a hirdetésre, vagy egy idő után magától keres rá a cégedre, a szolgáltatásodra és szinte biztosan konvertál is. Aki gyakran használja ezeket az eszközöket és az analitikát is figyeli, biztosan felfigyelt arra, hogy a fizetett kampányokkal együtt erősödik az organikus elérés is, de ugyanezt bebizonyította a fent említett tanulmány is. Ez a hatás természetesen pozitív, de a fordítottja is igaz. Fontos nem elfelejteni, hogy ezek általában hosszabb távú befektetések árán érhetők el, és ha csak azért állítasz le egy kampányt, mert kezdetben vagy ideiglenesen nem jól működik, akkor számíts az organikus számok csökkenésére is. Abban az esetben, ha nem alakulnak jól a statisztikák, inkább próbáld pontosabban célozni a célközönséget vagy próbálj ki egy új kreatívot a hirdetésen belül, ezek nagyon sokat javíthatnak az eredményeken!

Amennyiben hasznosnak találtad a fentieket, és szeretnél a jövőben is hasonló tippeket olvasni, csatlakozz hozzánk a Facebook csoportunkba, az Online Marketing Inspirációkba!

Measuring Campaign Effectiveness: Making Search Work Harder

blog