Ezek miatt bukod el a legtöbb pénzt

Szerző: Jakus Dóra,
webmarketing képzés

Ugye te sem szereted, ha vevőként nem fontos ügyfélként, megbecsült partnerként kezelnek? Ha mégis így történik, mit teszel? Hát persze, hogy továbbállsz és keresel olyan szolgáltatót, aki törődik veled. Ez ugyan természetes, mégis sokan megfeledkeznek arról, hogy mik azok az apróságok amik miatt potenciális ügyfeleket veszíthetnek el. Annak érdekében, hogy te ne ess ezekbe a hibákba, segítünk, hogy felismerd, aztán könnyű szerrel meg is oldd őket.

Várakoztatás

Az első lépés, hogy várni senki sem szeret, hiszen az idő pénz, vagyis ha várakoztatsz valakit, pénzt veszel ki a zsebéből. Ezek alapján elmondható, hogy a vásárlóidat soha, semmilyen körülmények között ne várakoztasd meg! Legyen szó akár csak egy visszahívásról, mindig ajánlott időben reagálnod a kérdéseikre, kéréseikre.

Ha abban a szerencsés helyzetben vagy, hogy már megrendelték vagy ki is fizették a szolgáltatásod, illetve terméked, a legtöbb amit tehetsz, hogy a kivitelezés vagy kiszállítás az előre fixált időben belül oldod meg. Vagyis, ha 2-3 nap van megadva szállítási időnek, akkor törekedj rá, hogy abból ne legyen 1-2 hét, hiszen így mindkét fél pénzével és idejével szórakoznál.

Nem vagy megbízható

A várakoztatás is a megbízhatóság egy eleme, de amivel szintén gyakran találkozni, az a következetesség hiánya. Például, ha egyet fizetsz, kettőt kapsz akciót hirdettél, akkor mindenképpen szállítsd is le az adott termékeket. Se többet, se kevesebbet! Ugyanez vonatkozik arra, ha egy termék mellé ingyenes termékmintát, ajándékot, más kedvezményt ígérsz, akkor azt feltétlenül add is át.

Fontos viszont, hogy ha csak két újdonságot ígértél meg, ne ajánlj később egy harmadikat is. Ez ugyan elsőre jó ötletnek tűnhet, hiszen a többnek mindenki örül, de ez a hozzáállás hosszútávon megtéveszti a vevőket. Egy idő után nem fogják tudni, hogy mire számítsanak, azaz magadat is kellemetlen helyzetbe hozod. Légy pontos és megbízható, így megtarthatod a régieket, de új vásárlókat is szerezhetsz. Ezzel el is érkeztünk a következő ponthoz.

Nem becsülöd amid van

A marketing egyik alapköve az az elmélet, miszerint új vevőket sokkal könnyebb szerezni, mint a régieket megtartani.  Ahhoz, hogy ez sikerüljön, nem elég az új ügyfelek becsábítására koncentrálnod, vagyis amikor az akciókat tervezed, gondolj a már meglévő vevőidre is. Ezt alapvetően sok eszközzel érheted el, de ügyelned kell, hogy okosan és következetesen csináld.

Ha például egy új termékötlettel állsz elő, érdemes előre felmérned az igényeket. Ezzel pénzt spórolsz meg, a vevőid pedig úgy érezhetik, hogy törődsz a véleményükkel és figyelmet fordítasz az igényeikre.

Az új ajánlatok mellett elengedhetetlen tényező, a megfelelő bánásmód is. Szinte biztos, hogy nem lesz időd és energiád minden potenciális vevővel személyesen foglalkozni, úgyhogy a kollégáidat, beosztottaidat kell felkészítened arra, hogy megfelelő minőségben lássák el a feladatot. Minden csatornán (céges chat, e-mail, telefon) ugyanolyan fontos a tisztelet, az udvariasság és a segítőkészség, ezt nem lehet elégszer hangsúlyozni!

Nem tartod a kapcsolatot

Ha sikerült az értékesítés és már többször is visszatértek hozzád a vevők, akkor se engedd el őket. Vedd fel velük újra és újra a kapcsolatot, és kérdezd meg mi a véleményük, mi volt a benyomásuk? Elégedettek, javasolnak-e valamit? Ez szintén a törődés benyomását kelti bennük, de fontos az is, hogy semmiképp se legyél sok, ne vehessék zaklatásnak az érdeklődést.

Végezetül fontos kiemelni azt is, hogy akkor sem kell aggódnod, ha nem lett az első látogatásból vásárlás, ez mindössze az esetek néhány százalékában van így. Valójában minél komplexebb a terméked vagy a szolgáltatásod, annál kisebb arányban teljesül, azonban, ha betartod ezeket az egyszerű szabályokat, és egy jól megtervezett értékesítési folyamattal egészíted ki, máris közelebb kerülsz a nagyobb bevételhez!

Ha vannak kérdéseid, esetleg nem vagy biztos abban, hogy elég hatékony-e a marketinged, jó helyen fogod-e meg a célközönséged, illetve elég kifejező-e az arculatod, gyere el november 6.-án az ingyenes workshopunkra, ahol mindezekre kitérünk!

Amennyiben pedig konkrét kérdéseid lennének ügyfélkezelés és webmarketing témakörben, jelentkezz 10 000 forintos kedvezménnyel kiscsoportos tréningünkre, mely így, mindössze bruttó 14 900 forintért nyújt hatékony, gyakorlati megoldásokat.

Intenzív, kiscsoportos webmarketing tréning


Ajánlott bejegyzések