Facebook hirdetés: átverés ellen felfegyverkezve

Szerző: Hegedüs Hedvig,

A Facebook új funkciót tesztel annak érdekében, hogy kivédhesse azokat a hirdetéseket, amelyek teljes mértékben irrelevánsak. Hogy a harc eredményt hozzon, a felhasználók segítségét kéri a közösségi médium.

Sokunkkal megesett már, hogy egy Facebook hirdetés miatt megrendeltünk valamilyen terméket online, de a megérkezett áru egyáltalán nem tükrözte azt a képet, amelyet korábban láttunk. A platform szeretne megszabadulni ezektől a becsapós hirdetésektől, így kifejlesztett egy olyan funkciót a felületen, amelynek segítségével a felhasználók visszajelzést küldhetnek a rendszernek arról, hogy amennyiben vásároltak a hirdetett termékből, milyen kimenetele lett a vételnek.

Ez az értékelési lehetőség a hirdetések alatt jelenik meg azzal a kérdéssel, hogy “Ha vásároltál a termékből, hogyan végződött a folyamat?”. A felhasználók ezek után a “Jól” és a “Rosszul” kategóriák között rangsorolhatják vásárlásukat. Megjelenik az a lehetőség is, hogy “Nem vásároltam”, így arról is képet kaphatnak, hogy hányan döntöttek úgy a hirdetés alapján, hogy szükségük van a termékre. Fontos, hogy amennyiben válaszol valaki a feltett kérdésre, csak a Facebook fogja látni a reakcióját.

Facebook hirdetés

Ez az új funkció szemmel tartja a becsapós hirdetőket. A Facebook egyik képviselője így nyilatkozott az ügyben:

Ez a teszt kutatás az egyike azoknak az eszközöknek, amelyekkel harcba száll a platform a nem reális képet mutató hirdetésekkel szemben. Legfőbb célunk, hogy a felhasználók és az üzletek számára is jobbá tegyük a hirdetési felületet. Folytatjuk a munkát annak érdekében, hogy a promóciós posztok a kereskedelemnek megfelelően működjenek.

Facebook hirdetés

Arról egyelőre nem esett szó, hogy hányan vesznek részt ebben a tesztben, és hogy vajon a Facebook megosztja-e a közönségével az eredményeket. Azt viszont egyértelműen mutatja, hogy a vállalat foglalkozik a problémával és megérti, hogy ez az ügy aggasztja a felhasználóikat.

Te találkoztál már hasonlóval a platformon?

Ha még több ötletet és inspirációt szeretnél gyűjteni az online marketing és a közösségi média világából, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkba,
az Online Marketing Inspirációkba!

Facebook Wants Your Help To Fight “Scammy” Advertising


Ajánlott bejegyzések