Facebook marketing az ünnepekre

Szerző: Csorba Zsanett,
facebook marketing

Megvan már a Facebook marketing terved az ünnepekre? Ha a válaszod az, hogy még nincs, akkor mi segíthetünk! Ebben a cikkben megmutatjuk, hogy melyek azok a pontok, amelyek hozzájárulnak ahhoz, hogy több embert érj el a pihenős időszak előtt.

Készítsd el az ütemterved az elkövetkezendő hetekre

Mielőtt nekiesnél a Facebooknak, azért szánj egy kis időt arra, hogy leülj és átgondold mit szeretnél elérni!

1. Készíts tartalomnaptárat

A kalendárium tele van olyan fontos eseményekkel, amelyekre jó, ha felkészülsz. Csak azt kell eldöntened, hogy te melyikre szeretnél építeni. Keresd meg, hogy számodra melyek a kulcsnapok. Ezek közül két fontos momentumot emelnénk ki a Black Fridayt (ami ma aktuális) és a Karácsonyt.

Hozz létre egy word dokumentumot vagy táblázatot, hogy könnyebben nyomon kövesd és lásd mi az, amit a közösségi médiában szeretnél elérni. Az újévre való tekintettel, jó ha az összes fontos dátumot feljegyzed magadnak, ugyanis bármikor felhasználhatod majd őket.

A Naningas posztján is látszik, hogy már szeptemberben gondolt a karácsonyi szezonra.

Facebook marketing

2. Hangsúlyozd a vizuális tartalmakat

Mikor tervezed a posztokat, gondolja arra, hogy a Facebook egy vizuális platform. Használj videókat, GIF-eket és képeket, hogy felhívd magadra a figyelmet.

Például, a My Baking Addiction egy mini cseresznyés sajttortát használt, hogy kitűnjön a zajból. Ez annyira jól sikerült, hogy több mint 4000-en kedvelték és 600 megosztás keletkezett. Annyi biztos, hogy egy jó étel poszttal azonnal megnyerheted magadnak a közönséged.

Facebook marketingAhogy egyre közelebb kerülünk az év végéhez, a felhasználók hírcsatornáit ellepik az ünnepi tartalmak. A Facebook ezt a motion segítségével orvosolja.

3. Oszd meg a márkád történetét

Használd ki az utolsó heteket arra, hogy megismertesd a közönségeddel a csapatodat és a márkádat. Lássák, hogy kik állnak a dolgok hátterében és mennyi mindent tettek annak érdekében, hogy minden gördülékenyen történejn.

Az Arlington Club bemutatta a főszakácsukat, Frank Cervantest. Kitettek róla egy képet és egy érdekes információt, hogy miért is döntött úgy, hogy chef lesz.

Facebook marketing

Oszd meg a márkád mérföldköveit az emberekkel. Mutasd meg az év legszebb pillanatait és azokat, akik nélkül nem jöhettek volna létre a sikerek.

4. Érzelmi contentek

A reakció gombok nem hiába kerültek fel a Facebookra. Az emberek kiakarják fejezni az érzelmeiket, neked pedig erre lehetőséget kell adnod.

Vond be a közönséged és ossz meg olyan sztorikat, amelyről azt fogják gondolni, hogy:

Hé, ez vagyok én.

Az Iberia Airlines olyan videósorozatot osztott meg a Facebookon, ami arról szól, hogy gyerekes családokat ajándékoznak meg különleges csomagokkal. Ez egy remek kampány volt, hiszen sokkal barátságosabbá tette a légitársaságot az emberek szemében.

Facebook marketing

5. Virtuális megjelenések

A Facebook Live rendkívül elterjedt lett az utóbbi időben, ezért a felsorolásunkból sem maradhat ki! Ha egy rendezvényt tervezel még a karácsonyi időszak előtt, akkor pont jól jön, hiszen azoknak, akik nem tudnak elmenni megmutathatod, hogy miről is maradnak le és azt is, hogy valóban érdemes rajta részt venni, gondolva itt a jövő évre.

Hogy még inkább elnyerd a tetszésüket a videó alatt sorsolhatsz ki ajándékokat, különböző díjakat. Rengeteg kiaknázatlan lehetőséget rejt magában egy videó.

Martha Stewart is tudja, hogyan hívja fel magára az emberek figyelmét! Karácsony előtti ötletek, kell ennél jobb?

Facebook marketing

Ha ezekkel mind megvagy és felépítettél egy tökéletes hónapot, akkor figyelj arra is, hogy mi történik, ha ennek vége. Nem szabad elfelejtkezned róla, hogy ha sikereket értél el, akkor az emberek majd visszatérnek az oldaladra és ha nem látják ugyanúgy a színvonalas posztokat, akkor elpártolnak. Mindenesetre itt jön képbe az utolsó pontunk a remarketing.

6. Csalogasd vissza a korábbi látogatókat

Miután az ünnepek alatt rengeteg látogatót szereztél, nem árt őket utána is emlékeztetni, hogy te még itt vagy. Használd ki a Facebook hirdetési lehetőségeit azok számára, akik már jártak nálad. Szerencsére a platform is tisztában van vele, hogy a pixeleknek fejlődniük kell, ezért a jövőben készülhetsz az újításokra.

Facebook marketing

Először győződj meg róla, hogy a Facebook pixel telepítve lett a weboldaladon. Majd menj a pixel hirdetésekre és válaszd a View Pixel Code lehetőséget. Utána másold be a kódot a honlapról. Végezetül pedig nincs más dolgod, mint létrehozni egy jó hirdetést.

Facebook marketing

Összegzés

Az ünnepi szezon az év egyik legnagyobb lehetősége, hiszen ilyenkor van a legtöbb kiadásunk. Az emberek ajándékokat vesznek a szeretteiknek és maguknak is. Mivel nem mindig tudják, hogy mit kell keresni, ezért nem árt, ha egy kicsit segítünk nekik. Használd ki az év ezen időszakát, hiszen te vagy az, aki megmutatja a fényt a sötétségben.

Ha még több ötletet szeretnél gyűjteni karácsonyi kampányodhoz, vagy az ajándékok tekintetében, olvasd el e-bookunkat, amelyben összeszedtük,
szerintünk mik a legfontosabb szempontok!

10 Facebook Marketing Tips for the Holiday Season


Ajánlott bejegyzések