Filmek és sorozatok marketingje

Szerző: admin,
filmek és sorozatok marketingje

Mióta divatnak számít egy-egy sorozat nézése,  a legtöbb beszélgetés is ezekre a tartalmakra korlátozódik. A social media pedig amúgy is központi szerepet játszik az életünkben, így egyáltalán nem elrugaszkodott ötlet, hogy a filmkészítők összevonják a kettőt.

Az USA-ban a sorozatok marketingjét remekül irányítják a profik, hiszen elérik, hogy mindenki ezekről beszéljen és várják a megjelenést. A social media segítségével folyamatosan lázban tartják a rajongókat, bárhol kaphatunk ízelítőt, ami fenntartja az érdeklődést: Facebookon, Instagramon, Twitteren, stb.

A filmek és sorozatok marketingje külön ágazattá alakult néhány év alatt, így érdemes vele foglalkozni, akár csak az ihletmerítés szintén. Éppen ezért a következőkben pontokba szedtük, hogy mitől lehetnek ilyen sikeresek, a tippeket pedig akár a saját márkádon is bevetheted.

1. Csinálj valami figyelemre méltót

Seth Godin az egyik legragyogóbb elme a marketing világában így fogalmazott, hogy “a figyelemre méltó dolgok még több figyelmet kapnak”. A szájról szájra terjedés az egyik legjobb módja a marketingnek. Ha azt akarod, hogy beszéljenek rólad, akkor valami olyat kell közzé tenned, amiről megéri.

Például: a Game of Thrones promotálásául egy hatalmas sárkány koponyát használtak, amit a Dorset tengerparton úgy állítottak be, mintha csak a víz sodorta volna ki. A médiában azonnal megkapta a figyelmet, ebből is látszik, hogy egyedi módját választották a reklámozásnak.

Filmek és sorozatok marketingje

2. Elő-reklám

Ezek a reklámok biztosan ismerősek lehetnek a Facebookról. A lényegük, hogy egy 2 perces videóból kevesebb láthatunk. Mindössze egyetlen mozzanatot, ami azonban olyan figyelemfelkeltő, hogy azonnal úgy döntesz, megnézed a teljes videót. Ez akár lehet egy GIF is, a lényeg, hogy kíváncsiságot érjen el az embereknél.

Filmek és sorozatok marketingje

5. Vegyük be a történetbe a felhasználókat

Itt a Hunger Games marketinges csapatát tudjuk kiemelni, mert annyira előre látóak voltak, hogy kitaláltak egy olyan játékot, amiben olyan volt, mintha a felhasználó is részese lenne a körzetek versenyének. A Virtual Hunger Games nevet kapta, ahol a felhasználók megtapasztalhatták, hogy milyen is az Éhezők Viadala. A játékosok megismerkedhettek egymással virtuálisan, csoportokat alkothattak és megvitathatták a véleményüket.

Filmek és sorozatok marketingje

6. Facebook oldal aktivitás

Egy teljes bejegyzést is szánhatnánk a filmek és sorozatok Facebook marketingjére, de most csak röviden leírjuk azt a három fő pontot, amire figyelni kell: design, alkalmazások és a posztok. Lehetnek régebbiek a filmek vagy sorozatok Facebook oldalai, ha most megnézed az egyik régi kedvencedet még most is fogod látni, hogy van aktivitás. Miután lement valaminek a promós időszaka, nem vetítik a mozikban vagy nem adja már a televízió, akkor is tudunk a közönségre hatni.

7. Használj más felületeket is a reklámozásra

Ne felejtsük ki a Twitter, Instagramot, Pinterestet! Számos példa látható arra, hogy már külön oldalakat nyitnak a filmeknek és sorozatoknak. Ha igazán ötletes vagy egy-egy jelentből, akár mémet is készíthetsz. Gondolj csak a Great Gatsbyre, amit nap mint látsz, ahogyan Leonardo DiCaprio emeli a poharát. Mostanában az is elterjedt, hogy a főszereplőknek külön Twitter oldalt indítanak, ahol olyan posztok kerülnek ki, mintha csak a szereplők találták volna ki.

Filmek és sorozatok marketingje

8. Amikor a celebek és a nagy márkák szövetkeznek

Itt arra kell gondolnod, amikor egy filmet elkezdenek reklámozni vele egy időben megjelennek olyan reklámok is, ami kapcsolódik a filmhez. Dupla reklám a filmnek, a színésznek. Mondjuk úgy, hogy mindenki jól jár. A példánk erre a Heineken és a James Bond film közös kisfilmje.

Összegzés

A hatalmas verseny miatt még egy filmnek vagy egy tévéműsornak sincs könnyű feladata a mai világban. Ha szeretnéd, hogy kitűnjön a tömegből és kellő figyelmet kapjon, egy nagyon erős kreatív csapatot kell összeraknod. Hihetünk a mítosznak miszerint a pénz megoldás, de kreativitás nélkül mit sem ér az egész és ez bizony igaz a saját vállalkozásodra is!

Amennyiben  szeretnél még több ötletet vagy inspirációt szerezni, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkban, az Online Marketing Inspirációkban.

17 Tips For Marketing Films & TV Shows Online


Ajánlott bejegyzések