Menü

Frissítéssel szívatja a Facebook a cégeket

A Facebook eredetileg arra az ötletre épült, hogy az emberek egyszerűen léphessenek kapcsolatba a barátaikkal és családjukkal. Az utóbbi időben azonban a céges kommunikációra fordult a nagyobb figyelem. A reklámozás vette át a hatalmat a felhasználó központúság helyett, és éppen ezért döntött úgy a cég, hogy újabb algoritmus változásokat vezet be.
A kérdés az, hogy valóban szükséges-e ez az újítás vagy csak rájöttek, hogy visszaesett a felhasználók által megosztott poszt mennyisége? Nem tudjuk, de az egyelőre biztosnak tűnik, hogy a céges kommunikáció háttérbe szorul majd a személyes posztok mellett.

Hogyan befolyásolja majd ez a változtatás a céges oldalamat?

Valószínűleg ez az egyik legfontosabb kérdés, hiszen mind azt akarjuk, hogy az oldalaink kiemelt figyelmet kapjanak a felhasználók üzenőfalán. Most úgy néz ki, hogy a Facebook megnehezítette ezt, hiszen az állandó verseny mellett, most már végképp meg kell küzdeni azért a bizonyos figyelemért. Közleményükben be is vallották, hogy valószínűleg minden oldalnál csökkenni fog a nézettség, hol jobban, hol kevésbé. Sajnos nem mindegy, hogy mi melyik kategóriába esünk bele! Eddig a saját oldalunkkal kapcsolatban nem vettünk észre változást, de több helyről hallottuk, hogy bizony ez nem csak kacsa!

Mit tegyünk ez ellen? Létezik-e megoldás?

Szerencsére létezik erre a "problémára" megoldás. A jövőben lehetőleg minél jobb, színvonalasabb és kreatívabb posztokat fogunk látni. A már eddig is megnyert felhasználóknak, olyan oldalunkat kell megmutatni, ami azonnal felkelti az érdeklődésüket, ezáltal megosztják a posztunkat és olyanoknak is láthatóak leszünk majd a hírfolyamában, akik nem követtek be minket. A másik megoldás pedig természetesen a hirdetések létrehozása.

A kérdés az, hogy te melyiket választod?

A Facebook pontosan tudja, hogy a felhasználóknak kell kedveznie azáltal, hogy arra kényszeríti a cégeket, hogy versenyezzenek még inkább egymással és egy olyan jövőt mutat, ami szerint igazi összecsapásokra számíthatunk, mert kiéleződik a helyzet a közönség figyelméért.

Amennyiben szeretnél még több ötletet vagy inspirációt szerezni, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkban, az Online Marketing Inspirációkba!

News Feed FYI

Facebook Algorithm Change History

blog