Google Analytics tippek 2016-ra is

Szerző: Csorba Zsanett,
google analytics

Ma az adatok és elemzések elengedhetetlenek  marketingben, ezért a szakemberek a Google Analytics-hez fordulnak (GA), hogy segítse őket és az ügyfeleket az információkkal és ezáltal új lehetőségeket biztosítsanak.

„A Google Analytics rajta tartja a szemét az ökoszisztémán és az ügyfeleiden”

– mondta, Caleb Whitmore, a Seattle-i székhelyű Analytics Pros alapítója. A GA olyan platform, amely lehetővé teszi, hogy visszaállítsa azt a rést, amely a vállalkozások és az ügyfelek között keletkezett, ebben a digitális korban. Az összes ilyen kölcsönhatást méri, anonimizált módon, de mégis valós képet ad arról, hogy kik az ügyfeleid, ők mit akarnak és  hogyan lehet őket, a céljaikat jobban kiszolgálni.

Ennek ideális kihasználása érdekében íme néhány Google Analytics felhasználói tipp, amellyel frissítheted a tudásodat.

1, Legyél naprakész

Amennyiben kezdő vagy, a Google Analytics Akdadémia honlapján részt vehetsz egy konzultációban, és egy intro videót tekinthetsz meg, hogyan működik a platform. Néha ráadásul nem árt felfrissíteni alapokat sem, mint például, hogy hogyan kell telepíteni a követőtageket a weboldalon.

2, Frissítsd a célkitűzéseket

Ahogy a GA fejlődött az évek során, a te célkitűzéseiden is változtatni kell. Ha nem követed nyomon, hogy mi a végcél, akkor tényleg semmilyen adatot nem kell elemezni, mert akkor nem tudod az információk egyes részeit értelmezni.

3, Kapcsold össze a Google AdWords-öt és a Google Analaytics-t

Ha még nem kapcsoltad össze a Google AdWords fiókját a Google Analytics-t, akkor ez egy nagyon fontos lépés.

4, Fogd meg őket  

Javasoljuk, hogy látogasd meg a GAChecker.com-ot, amely feltérképezi a vállalati oldalt, és létrehoz egy táblázatot az összes cimkének, kódnak, ez lehetővé teszi a marketingeseknek, hogy nyomon kövessék a weboldal forgalmát. Ez egy olyasfajta ellenőrzőpont, amelynek során megbizonyosodhatsz róla, hogy minden be van-e állítva a fiókban. Azt is meg tudod nézni, hogy mi vezette az adott felhasználót az oldalra:  e-mail kampány, fizetett hirdetés illetve PPC hirdetés.

5, Ismerd a beszámolókat

Győződj meg róla, hogy érted és tudod is használni a különböző jelentéseket. Mindegyik rész egy konkrét információt gyűjt ki az adathalmazok érdekében:

  • Forrás/médium jelentése: Ez megmutatja az olyan fajta forgalmat, hogy hány látogató volt a honlapon és mennyi időt töltöttek, hány oldalt néztek meg.
  • Tartalom jelentése: áttekintést nyújt az összes oldalon és nem csak azt mutatja, hogy mennyi időt töltöttek ott, hanem hogy milyen konverzió született az ott tartózkodásuk alatt.
  • Közönség megszerzése: itt láthatod, hogy milyen csatornákat hoznak és lehet nézni a minőségi mutatókat. Ha különböző hirdetések futnak a Facebookon, a Googleban és a Bingben, ahelyett, hogy teljes forgalmat néznéd, nézd meg hogyan tudnád a minőséget javítani, mennyi időt töltött ott a felhasználó vagy milyen volt a visszafordulási arány.
  • Tölcsér jelentés: a folyamat jelentését teszi lehetővé, hogy hogyan folyik át egy folyamat a felhasználókon, például hogyan látja az oldalakat és milyen sorrendben. Láthatod majd, hogy az oldal mely részénél vesztesz látogatót, a ROI-val kombinálva, amely lehetővé teszi, hogyan kell csatornát rögzíteni.

6, Vedd komolyabban az IoT-t 

2015-ben a marketingesek bevésték a felszínébe az Internet of Things-t ( IoT), beleértve azt is, hogy mely alkalmazások tudják különböző termékekre ráhúzni. 2016-ra a marketingesek már nem csak az IoT-t építik bele az arzenáljukba, hanem az adatokat is fel kell használni annak érdekében, hogy kialakítsák az eszközöket. Ha a marketingesek egy tiszta képet szeretnének arról, hogy hogyan értsék meg a felhasználók viselkedését és a marketing hatékonyságát, akkor mérni kell az összes fogyasztó digitális érintési pontjait.

 

 Amennyiben hasznosnak találtad a fentieket, és szeretnél a jövőben is hasonlókat olvasni,
csatlakozz hozzánk a Facebook csoportunkba, az Online Marketing Inspirációkba!

Google Analytics in 2016


Ajánlott bejegyzések