Menü

Szól a Google, ha nem működik jól az oldalad

Új funkcióval bővült a héten a Google Webmaster Tools, magyarul Google Webmestereszközök: a Google rajta keresztül jelzi, ha a crawler nem tud elérni valamilyen webszájt elemet (forrást), vagyis egy CSS, JavaScript kód vagy képfájl nem töltődik be számára. Ez egy olyan hiba, amelynek a jelentkezését egyébként nehéz észrevenni, hiszen az ember nem nézegeti folyton a weboldalát és annak minden egyes elemét, csak átadáskor nézi át tüzetesen, de élesben, az üzemelő weboldalon számos okból elszállhat valami. A crawler számára ezek az elemek azért fontosak, mert a Google a valós felhasználói élményt igyekszi előtérbe helyezni a szájtok rangsorolása során, ezért ugyanolyan „szemmel” nézi az oldalt, mint ahogy a látogatók – vagy legalábbis próbálja. A Blocked Resources Report, vagyis a „Jelentés a letiltott forrásokról” ezeket az elemeket listázza ki, de csak azokat, amelyekről feltételezi, hogy a webmester ellenőrzése alatt állnak (vagyis nem más oldalról töltődnek be, mint pl. egy máshol hosztolt és meghivatkozott képfájl). A Google leírása felhívja rá a figyelmet, hogy jelentésben listázott, akadályozott források közül azokat érdemes először rendbe tenni, amelyek nagyban befolyásolják a felhasználói élményt, vagyis belerondítanak az oldal elrendezésébe, a tartalomba és összességében, rontják a vizuális élményt. A követőkódokkal, számlálókkal és egyéb elemekkel csak később érdemes bajlódni. Ha ezek után teljes képet szeretnénk kapni arról, mit lát a Google az oldalunkból, a Megtekintés Google-ként eszközt lehet bevetni a helyzet ellnőrzésére.

HTTPS-t használsz? Jelezd!

Lazán kapcsolódik a témához, hogy a Google a szájt felhasználói élménye és megfelelő működése mellett a HTTPS használatát is rangsorolási faktorként számítja. Ezt tavaly augusztus óta lehet tudni, ezért sokan gőzerővel állnak át az SSL tanúsítványok használatára – csakhogy ez önmagában nem sokat ér, ha a keresőt nem tudatjuk a HTTPS alkalmazásáról. A problémára Gary Illyes, a Google elemzője (egészen pontosan Google Webmaster Trends Analyst) hívta fel a figyelmet egy Goolge+ posztban: megnézték, és úgy találták, hogy a ranking javítására jogosult HTTPS linkek 80%-a láthatatlan a Google számára! A teendő ez esetben annyi, hogy ha HTTPS linkjeink vannak, akkor következetesen azokat kell alkalmazni a sitemapben, a canonical illetve a többnyelvű/regionális URL-ekben használt hreflang linkeknél is – így a Google is el tudja ismerni azokat.
blog