Menü

Hatásos Instagram hirdetés - alkoss maradandót

A social médiában, így az Instagram felületén történő hirdetés sem jár már gyerekcipőben, hiszen régóta jelen vannak az oldalon. Egyáltalán nem mindegy azonban, hogy milyen formában jelennek meg ezek! Érdemes előre eltervezni, hogy milyen képet teszünk hirdetésünk szövege mellé, hiszen ez is befolyásoló tényező lehet a hatás elérését illetően. Az Instagram felületén háromféle módon mutathatod meg a márkád: fotós, carousel vagy videós hirdetésekkel. Mindegyik esetben különböző call-to-action felhívással ösztönözheted a célközönséged.

Lássuk, milyen szempontokra kell mindenképpen figyelnünk, mielőtt Instagram hirdetés készítésére vállalkozunk!

1. Fogalmazd meg a konkrét célt, amit a hirdetéssel el szeretnél érni!

A hirdetések esetében fontos meghatározni, hogy mit szeretnél elérni a kampánnyal. Annak érdekében, hogy minél jobb eredményre számíthass, az elvárásoknak megfelelően kell kiválasztani azt az eszközt, amely sikerre viheti. Légy magabiztos, és válassz olyan megoldást, amellyel megvalósíthatod a célod. Ahogy az alábbi példán is látszik, jól elkülöníthető célja van a hirdetésnek, mégpedig az, hogy letöltsék az alkalmazást az emberek! Instagram hirdetés Terméket szeretnél eladni a hirdetéseddel? Arra is van lehetőség, hiszen egy jól megkomponált fotó és a szöveg meggyőzheti az érdeklődőt arról, hogy azonnal vásároljon, ahogy a Fossil esetében is látható. Instagram hirdetés Ha a hirdetésed célját meghatároztad, jöhet a következő lépés!

2. Válassz hirdetéstípust, amely illik a koncepcióhoz!

Az elérni kívánt eredmény tisztázása után ki kell választanod, hogy a három hirdetési forma közül melyikkel szeretnél dolgozni. A fotós hirdetés talán a leggyorsabb és legegyszerűbb mind közül, hiszen ebben az esetben csak a kreatívot kell megfelelően elkészítened ahhoz, hogy elindulhasson a folyamat. A videók esetében kicsit több erőfeszítést és időt kell rászánni a tervezésre, de mindeközben kihasználhatod a hang és a mozgókép előnyeit, így sokkal mélyebb hatást érhetsz el. A carousel hirdetések esetében pedig akár több információt is feltüntethetsz, hiszen az érdeklődők váltogatni tudnak a feltöltött képek között. Instagram hirdetés A Nike+ Running Club inspirálni próbálja a felhasználókat arra, hogy menjenek el mozogni! A hirdetésből könnyen és gyorsan kiderül, milyen célja van a posztnak! Instagram hirdetésAmennyiben megvan a kiválasztott formátum, jöhet a kampány!

3. Készíts olyan vizuális kampányt, ami illik a branded identitásához!

A vizualitás minden szempontból fontos egy márka életében. Egységesség nélkül nem érhetünk el sikereket, ne feledkezzünk meg erről a hirdetések megtervezése során sem. A hirdetéseidnek is utalnia kell a brandedre. Alkalmazd azokat a vizuális elemeket, amelyek a márka felépítésénél is jelen vannak. Legyen ugyanolyan a színpaletta, a betűtípus, a kiválasztott fénykép stílusa, akár ugyanazokat a design részleteket is felhasználhatod, ahogy a DealRay is tette. A csodaszép kép az úti célról és a fehér, letisztult tipográfia segít a döntésben! Instagram hirdetés Ha ezzel is megvolnánk, jöhet a következő lépés, amely során már a konkrét hirdetés feladása következik.

4. Állítsd be a hirdetési fiókod!

Ahhoz, hogy Instagram hirdetést tudj feladni, szükséged lesz egy Facebook hirdetési fiókra az üzletedhez. Ha mindezekkel már rendelkezel, akkor bejelentkezés után csak követned kell az utasításokat, és már fel is adhatod saját hirdetésed! Van még azonban két lépés, amit ne hagyj figyelmen kívül! Instagram hirdetés

5. Használj releváns call-to-action gombokat!

A magávalragadó és odaillő CTA felhívások sokkal nagyobb eredményt hozhatnak, mint azok, amelyeknek nincs helyük a posztban. Az Instagram felületén könnyen használhatod ezeket, de úgy válassz, hogy ez is megfeleljen a folyamat elején kitűzött céloknak. Ezzel befolyásolhatod a felhasználókat abban, hogy mit tegyenek a hirdetés elolvasása után. Például ösztönözheted őket kattintásra azzal, hogy további információkat ígérsz a gomb megnyomása után, vagy akár rögtön vásárlásra is, csak rajtad múlik! Instagram hirdetés

6. Ne feledkezz meg a hashtagekről sem!

Végül, de nem utolsó sorban, itt is használj hashtageket! Lehetőleg azokat, amelyeket minden egyéb posztban is feltüntetsz. Ezzel könnyebben kategorizálhatóvá és megtalálhatóvá teszed terméked. Azok a hashtagek is segíthetnek, amelyek népszerűek az oldalon, hiszen így több Hírfolyamba kerülhet be a poszt, mint hashtag nélkül. Instagram hirdetés Ha erre a hat pontra odafigyelsz, szinte biztos, hogy sikeres kampányt készíthetsz, ami még a karácsonyi őrület előtt is jól jöhet. Egy Instagtam hirdetés is segítségedre lehet abban, hogy megnyerd ügyfeleidet és sikeres évet zárj! Alkoss maradandót és nyűgözd le fogyasztóidat!

Amennyiben szeretnél még több ötletet vagy inspirációt gyűjteni, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkba, az Online Marketing Inspirációkba!

How to Create Impactful Instagram Ads

blog