Híres logók rejtett üzenetei

Szerző: Jakus Dóra,
logók

A logók olykor rejtett turpisságokat is képesek magukba foglalni azon kívül, hogy a föld szinte minden lakója első pillantásra felismeri róluk a népszerűsíteni hivatott márkákat. Végy példát róluk te is, így csinálják a nagyok:

logók - fedexFedEx nevében lévő E és X betű közötti negatív térben egy nyilat fedezhet fel az elég figyelmes szemlélő, ami a gyorsaságot, a pontosságot és a haladást fejezi ki a tervezők szerint.

Az 1994-ben megalkotott logó anno kétfajta betűtípus és különféle szóközökkel való játszadozás során jött létre.

Sikerét nagyban köszönheti többek között annak, hogy a nyíl első pillantásra rejtve marad, a felismerést követően viszont a jól ismert aha-érzést ébreszti a nézőben.

 

logók - tobleroneA Toblerone híres csokijának logója egy ágaskodó medvét rejtett el az első blikkre is látványosan kirajzolódó Matterhorn hegybe.

A medvék Bern városának szimbólumai, ahonnan a márka is elindult. Ha jól megnézed, remekül kivehető.

Más eredetlegendák szerint azonban a párizsi varieté emberpiramisa inspirálta a háromszög alakú a Tobleronet és semmi köze nincs se medvéhez, se hegyhez.

 

 

logók - tour

A franciák büszkesége a kerékpáros körversenyük. Nem is csoda, hogy ilyen ügyes, összetett logót eszeltek ki hozzá. A Tour de France emblémájának első r betűjében elrejtett kerékpáros sziluettje könnyen felfedezhető.

Viszont az előtte lévő betűket (o és u), illetve a mögöttük lévő sárga kört – ami egyébként az arany mezekre utal -, már nehezebb észrevenni.

Ja és az ugye világos, hogy így az egész egy kerákpárost ábrázol a bringájával együtt?!

 

logók - continentalA Continental Automotive részegységeként működő Continental abroncsgyártással foglalkozik. Logója kevésbé kreatív, mint az eddigiek, viszont a képzettársaítás így is nagyon okos.

A Continental első két betűje egy háromdimenziós kereket jelenít meg.

 

 

 

 

logók - mastercard“Van, amit nem lehet pénzért megvenni. Minden másra ott a MasterCard” – hangzik a MasterCard jónál is jobb szlogenje, amivel a logó is összhangba került.

A piros szín használata a szenvedélyt, a bátorságot és az örömet szimbolizálja, a sárga pedig az optimizmust, a gazdagságot és az általános jólétet.

Számos olyan tényező, amivel átadják a szlogen üzenetét is – bravúros!

 

 

logók - beatsSzinte az összes sztárt láthattuk már a Beats Audio jó minőségű fejhallgatóiban jönni-menni, bulizni, vagy mondjuk edzeni. Menő, divatos kiegészítő, ám a logón valószínűleg csak kevés felhasználónak akadt meg a szeme, pedig nagyon jóra sikerült.

A nagy piros körön lévő B betű nyilván magára a márkára utal, ám ha egy kis fantáziával nézed látszik, hogy ez bizony egy fejecske, ami fejhallgatót visel.

 

 

logók - bentleyA Bentley Motors Limited (általában röviden, csak Bentleyként emlegeti a többség) luxusautóiról híres. A cég már 1919 óta létezik, akkor alapították a Bentley fivérek.

Logójukban a B betű repülésre széttárt szárnyakkal van körülvéve, ami indirekt célzás a márka szlogenére: “Closest a car can come to having wings”.

Ez magyarul körülbelül annyit tesz: “Legközelebb ahhoz, hogy egy autónak szárnyai lehessenek.”

 

 

logók - DC comicsA DC Comics jelenlegi logója a Landor Associates gondozásában született meg még 2012-ben.

Az elképesztően ötletes embléma egy matricaként, félig lehúzott D betű mögé rejtőzött C betű, ami valószínűleg a DC Comics nagysikerű figuráinak (Batman, Superman, Flash, Macskanő, Joker, stb.) kettősségére utal.

Nekünk személy szerint ez a legnagyobb kedvencünk.

 

 

logók - batmanHa pedig már szóba került Batman: sokak véleménye szerint az egyik legszebbre és legkreatívabbra sikerült szuperhős jelkép. Bob Kane és Bill Finger neve legyen áldott érte.

Nem kérdés persze, hogy egy kitárt szárnyú denevérről van szó, az viszont, hogy a színek használatával a rettenthetetlenségre, az eleganciára, a hősiességre és a vitézségre céloztak, annyira jó, hogy szinte fáj.

Igen, imádjuk a szuperhősöket! :p

 

 

logók - subwayA Subway szendvecsei itthon is egyre népszerűbbek, de ami a náluk kapható ételeknél (és fagyiknál! Próbáld ki mindenképp) is menőbb, az a logójuk.

A S és a Y betűk nyilakat formálnak, amik az aluljáró (ezt jelenti a márkanév) ki- és bejáratát szimbolizálják.

A zöld színnel az egészségre utalnak, ami valljuk be jó pont egy fast food étteremtől, a sárgával pedig a boldogságra, a jólétre és csupa vidám dologra.

 

 

logók - jeepA terepjáróiról ismert Jeep logójával kapcsolatban érdekesség, hogy valójában soha nem szerepelt egy az egyben a járműveken, sőt a márka 1963-as alapításakor egyáltalán nem rendelkeztek emblémával.

Sőt, manapság is csak promóciós és reklám környezetben használják, pedig tényleg jól sikerült.

A két kis kör és a középső sávok egy terepjáró elejét mintázzák. Szerintünk cuki.

 

 

Amennyiben ennyi nem volt elég és még több logós okosságra vagy kíváncsi, látogass el a Designhill oldalára, amit mi is forrásként használtunk. Arculattervezés előtti inspirációnak sem utolsó, de külön kiemelnénk az oldal játékosságát. 🙂


Ajánlott bejegyzések