Menü

Hogy kommunikálj jól webáruházként?

Ahhoz, hogy a kemény munkával megszerzett vevőidet megtartsd, ráadásul újakat is eredményesen vonzhass be a webshopod piacterére, az egyik legfontosabb szempont, hogy megfelelő mennyiségű visszajelzést kapj tőlük. Mivel a legtöbb ember csak akkor lép a tettek mezejére, ha a kapott szolgáltatás átlagon felüli, illetve éppen panaszt szeretne tenni, ezt elérni nehéz feladat. Nincs hozzá azonban másra szükség, mint hatékony kommunikációra. A céges chat hatékonyságáról már írtunk itt, ami kiváló módszer a fentiek elérésére. Azt azonban nem tudjuk elégszer hangsúlyozni, hogy ha már elindult a kommunikáció, minden esetben, a lehető legrövidebb időn belül reagálj ezekre a visszajelzésekre, vagyis az ügyfelek számára tetsző módon alakítsd a vevőpolitikád. Mivel a potenciális vásárlóid elsőként a weboldaladdal találkoznak, ezért ezt úgy kell kialakítanod, hogy már önmagában is bizalomkeltő legyen. Ehhez néhány segítő szempont:
  • Legyen könnyen áttekinthető
  • Legyen könnyen megtalálható minden információ, amelyre a vásárlónak szüksége van a vásárláshoz (például szállítási információk)
  • Legyen reszponzív, vagyis bármilyen eszközről elérhető
Ha ezeket a szempontokat sikerül teljesíteni, már nincs más hátra, mint odafigyelni a megfelelő kommunikációra. De milyen is ez, egy webáruház esetében? A látogatókkal és a vásárlókkal való kommunikáció akkor működik a legjobban, ha az annyira élő és személyes, amennyire csak lehetséges. Ugyanilyen fontos, hogy az érdeklődő minél hamarabb, minél pontosabban kapjon választ a kérdéseire vagy az esetlegesen felmerülő problémáira. Ez az, ami növeli bizalmát, és meggyőzi arról, hogy a webáruház mögött valódi vállalkozás áll, ahol olyan emberek dolgoznak, akiknek az a legfontosabb, hogy az ő igényeit kiszolgálják, problémáit megoldják. Ezért elengedhetetlen az, hogy a webáruházad minden pontján, minden menüjében legyen lehetősége a vevőidnek kérdéseket feltenni, közvetlen kapcsolatba lépni a cégnél dolgozókkal. Erre a leghatékonyabb megoldás, a már említett online ügyfélchat, hiszen ez a leggyorsabb módja a vevőkkel való kommunikációnak. Segítségével a webárauházad látogatói azonnali választ kaphatnak a kérdéseikre, így pedig lehetővé válik, hogy elnyerd és a későbbiekben is megtartsd a bizalmukat. Nem mellékes szempont, hogy online chat alkalmazásával nem szükséges telefonos vevőszolgálatot üzemeltetned, így a költségeken is spórolhatsz!

Kérdésed van? Szeretnél te is céges chatet, esetleg épp webáruház indítása előtt álssz? Fordulj hozzánk bizalommal vagy írj a chaten!

blog