Hogyan kommunikáld a változásokat

Szerző: Csorba Zsanett,
Hogyan kommunikáld a változásokat

Az életben sokszor alakulhatnak úgy a dolgok, hogy kénytelen vagy cserélni az üzleti modelled vagy strukturálisan átszervezni az osztályokat. Ezek sokszor elkerülhetetlenek, hiszen minden változik, így a vállalkozásodban is kénytelen vagy folyamatosan megújulni.

A változásokat gondolatban sokszor könnyebb kivitelezni, mint ténylegesen meg is csinálni. Sok vezető nem is tudja, hogy ezt hogyan kell kezelni. A következőkben Robert Half tippjeit ajánlott követni, hogy megtudd, ilyen esetekben hogyan tovább.

A kulcs a problémák elkerülésére a megfelelő kommunikáció. 

A tanulmány megállapította, hogy a vezetők 65 százaléka azt mondja, hogy a világos és gyakori kommunikáció a legfontosabb szempont egy csapatnál. A vezetőség elvárása, a célok és ezek hatékonysága gyakran mást eredményeznek. Ez egy kritikus változás lehet a cég életében és sosem könnyű, de a munkavállalónak még nehezebb. A dolgozók azon fognak gondolkodni, hogy a viszonyok felcserélődésénél, mire számíthatnak és ez az ő szempontjukból mit fog eredményezni. A lényeg, hogy megakadályozd a pletykát, a haragot és a stresszt. Ez mindenki életében fontos és azonnal kell cselekedned, tehát ha jó ha rossz el kell mondanod.

Egy kis segítség, ha nem tudnád, hogyan is kell kommunikálni ezt az alkalmazottaidnak. Mit tegyél illetve mit ne:

Amit tenned kell:

  • kommunikálj még az elején
  • figyelj a kommunikáció erősségére, tehát gondold végig, hogy amit mondani fogsz, az mit válthat ki az emberekből
  • készülj fel a kiváltott érzésekre, kérdésekre
  • kérj segítséget, olyantól, aki profi a szakmában, hogy csökkentse ezt a terhet a válladról
  • a változás előnyeinek kommunikálása
  • ismerd el, hogy valóban lesz változás, de ez csak egy kezdet. Az új dolgok pozitív változást hoznak az életükbe, ez azt jelenti, hogy lesz lehetőség tanulásra és fejlődésre.
  • ünnepeld meg velük a sikereket és jutalmazd őket

Amit ne tegyél:

  • hagyod, hogy ez emberek pletykáljanak és féljenek
  • korlátozott információk, egyes dolgok elhallgatása vagy éppen ellenkezőleg, mindenbe beavatod őket és nem foglalkozol a következményekkel
  • irreális célok és időzítések
  • elfelejted, hogy az üzleted sikeressége az alkalmazottakon is múlik
  • nem kommunikálod a változtatásokat, egyszerűen csak azt veszik észre az emberek, hogy minden megváltozott
  • nem ismered meg eléggé a személyzetet

Reméljük ez a pár dolog, ha változtatások előtt állsz, akkor segített abban, hogy hogyan is oszd meg az embereiddel. A belső kommunikáció éppolyan fontos, mint a külső. Először bent kell megteremtened az egyensúlyt és utána tudsz a külső dolgokra is összpontosítani. Minden vezetőnek megbízható emberekre van szüksége, ezért egyfajta bizalmat kell kialakítanod az alkalmazottaiddal.

Ha  szeretnél még több ötletet vagy inspirációt szerezni, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkban, az Online Marketing Inspirációkba!

Making Changes? Make Sure You Communicate First

 


Ajánlott bejegyzések