Megmutatjuk hogyan közvetíts a Facebook Live videóval

Szerző: Csorba Zsanett,
Facebook live

Gondoltál már arra, hogy élesben közvetíts a Facebookon? Kíváncsi vagy rá, hogyan lehet a Facebook Live-ból a legtöbbet kihozni? A segítségünkkel megmutathatod magadat a közönségednek és azt is, hogy mi zajlik a színfalak mögött. Ebben a cikkben leírjuk, hogy hogyan teheted sikeressé az adásodat!

1. Promótálj mielőtt közvetítesz

A Facebook Live lehetővé teszi, hogy a személyes hálózatodon keresztül célozd meg a közönségedet, akik az egyik üzleti oldalad vagy eseményed követői. Ha ezekre nincs lehetőséged, mert eddig még nem készítettél saját oldalt, akkor most itt az ideje annak, hogy belevágj! Fontos, hogy a felhasználók tudjanak a közelgő videóról. Készíts képeket vagy rövid bejátszásokat, hogy hamarosan jönni fog egy nagyobb szabású élő adás, ami majd érdekelheti őket.

Ha nagyon fontos az élő videód, akkor még hirdetést is készíthetsz rá. Ezután folyamatosan emlékeztetni kell az embereket, hogy ne felejtsék el! Például itt van a NASA Earth posztja, ahol szintén előre jelezték a felhasználóknak, hogy hamarosan következik egy adás.

közvetíts a Facebook Live segítségével

2. Készülj fel és gyakorolj

Mielőtt belevágnál a felvételbe, néhány dolgot meg kell csinálnod, hogy biztos legyél abban, hogy minden jól fog működni és a nézőknek is megéri majd, hogy nézzék az adásod.

Állítsd be a helyszínt

  • próbáld meg minimalizálni a háttér és környezetbeli zajokat. Az élő adás rögtönzött és a felhasználók elvárják a minőséget, tehát oldd meg, hogy mindent lássanak és halljanak!
  • el kell döntened, hogy valaki tartja majd a telefont vagy lesz egy állvány hozzá.
  • olyan helyet válassz, a hol erős a szélessávú kapcsolat.

közvetíts a Facebook Live segítségével

A videók minimum 10 percig vagy maximum 90 percig közvetíthetőek.

Tipp: ameddig tart a felvétel, addig a hívásaidat irányítsd át, hogy biztos legyél abban semmi sem fogja megzavarni az adást.

közvetíts a Facebook Live segítségével

Két új lehetőség van a Facebook Live-on, amit érdemes lehet kipróbálnod neked is. Az egyik, hogy a nézők kérdezgethetnek adás közben, a másik pedig, hogy a reakció gombokkal jelezhetnek.

A felhasználók tehetnek megjegyzéseket a videók alatt, ezért érdemes velük közvetlen kapcsolatban maradnod, hogy lássák te értékeled az ő részvételüket. Természetesen mindig lesznek olyanok, akik rosszalló megjegyzéseket tesznek majd, ezért ha kell blokkolhatod a felhasználót.

Csinálj egy gyakorló videót

Mielőtt elkezded használni gyakorolj előtte. Ahhoz, hogy ezt megtedd csak annyit kell tenned, hogy az adatvédelmi beállításnál saját magadat állítod be.

közvetíts a Facebook Live segítségével

Ha gondjaid vannak az adatvédelmi beállításnál a mobilról, akkor asztali gépről vagy laptopról is tudsz majd módosítani. Ahhoz, hogy elindítsd meg kell nyitnod a Facebook applikációt és a személyes vagy üzleti oldalra kell menned, amit megakarsz célozni, utána pedig csak a kis ikont kell megnyomnod, hogy felvétel készüljön.

közvetíts a Facebook Live segítségével

Ne felejtsd el majd Public-ra visszaállítani, ha végeztél a gyakorlással!

3. Legyél magabiztos

Ha készen állsz a közvetítésre, akkor nyugodtnak kell látszanod és persze ne felejts el mosolyogni! Helyezd magad kényelmes helyzetbe és a közönséged is látni fogja, hogy jól érzed magad a bőrödben. Mutatkozz be, mesélj a cégedről és mondd el, hogy mit akarsz a videón keresztül közvetíteni. Egy YouTube videóval ellentétben itt azonnal tudsz mindenre reagálni.

Fontos: ügyelj arra, hogy egy CTA felhívással vess véget a felvételnek és mondd el a közönségednek, hogy a következő adásban mikre számíthatnak. Kérd meg őket, hogy az archivált videókat is osszák meg.

4. Optimalizáld a felvételt

A Live videók felvétel után azonnal archiválásra kerülnek, ez a későbbiekben több nézőt hozhat a videóidnak.

közvetíts a Facebook Live segítségével

Ha vége a videódnak köszönd meg mindenkinek és hívd fel a figyelmüket arra, hogy újra lehet majd nézni a felvételeket. Ösztönözd őket további részvételre!

Kategorizálni is tudod a videót, hely és időpont szerint is. Senki sem tudja, hogy a jövőben a Facebook videó keresési funkció hogyan fog fejlődni, de ezek az apró intézkedések segíthetnek majd.

5. Elemezd az eredményeket

A Facebook új fajta mérési lehetőségeket ad az élő videókhoz. Látni fogod azoknak az embereknek a számát, akik nézték és azt is, hogy mikor kapcsolódtak be illetve mikor nézték a legtöbben.

közvetíts a Facebook Live segítségével

Ahhoz hogy megtartsd a közönséged a mérések a segítségedre lesznek a jövőbeli videók készítésénél. Ha több videód lesz természetesen egyszerűbb lesz majd. Kísérletezz az élő videókkal és próbálgasd, hogy mikor tudod elérni a felhasználókat.

Konklúzió

Twitter, Snapchat és most a Facebook is nyitottabb az élő videókra. Egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a videók és látszik, hogy sokkal nagyobb közönséget tudnak elérni. A marketingesek ezt ki is használják a közösségi médiában és úgy néz ki hogy hosszútávon az egyik legjobb befektetés lesz.

Amennyiben  szeretnél még több ötletet vagy inspirációt szerezni, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkban, az Online Marketing Inspirációkba!

5 Tips for Better Facebook Live Broadcasts


Ajánlott bejegyzések