Így kezeld hatékonyan Trelloval a Facebook csoportokat

Szerző: Csorba Zsanett,
trello

Észrevetted már, hogy a mindennapokban a feladataink túlnőnek rajtunk, magánéletben és a munkában is egyaránt? 2014-ben berobbant egy feladatkezelő, amely a Trello nevet kapta, mondanunk se kell, hogy már akkor könnyebbséget jelentettek a mindennapok a használatával. Most, hogy a social mediát egyre többet használjuk munka szempontjából, jól jöhet egy feladatkezelő, amelynek segítségével a Facebook csoportokat is könnyebben átláthatod.

1. Fontossági sorrend

A Facebbokon néha lehetetlenség eligazodni, ezért csoportokat hozunk létre, de több csoport együttes kezelése már sok lehet és ismét ugyanott vagyunk, a csoportok túlnőnek rajtunk. Ezért ajánljuk, hogy állíts fel egy fontossági sorrendet.

Ezeknek a csoportoknak akkor vagyunk tagjai, ha van egy vállalkozásunk és szeretnénk beindítani, valamilyen tartalmat megosztani vagy csak fejlődés szempontjából választottuk. A trükk, hogy tudnod kell, mely csoportok azok, amik a legjobban szolgálják a céljaidat, és hogy te mennyire tudod a csoportot segíteni.

Vegyünk például egy Facebook csoportot, amibe most léptél be. Ahhoz, hogy tudd milyen tartalmakat érdemes megosztanod, el kell telnie 14-30 napnak, hogy teljes képet kapj. Miért posztolnál olyan csoportba, ahol teljes érdektelenség fogad? Érdemes figyelned a többi tagra is, hogy mik azok amik érdeklik őket és ki tudod-e szolgálni az igényeiket.

2. Hozz létre egy Trello táblát

Ha eldöntötted, hogy mely csoportokat akarod kezelni, a következő lépés a Trelloval az, hogy létrehozol egy táblát. A legjobb megoldás arra, ha rendszerezni szeretnéd a csoportjaidat.

trello

 

Mindegyiket külön címkézheted és színkódokat rendelhetsz hozzájuk, hogy erről is azonnal tudd, hogy milyen típusú tartalmakat ossz meg.

trello

Egyes csoportokban lehetnek olyan szabályok, ahol nem tolerálják a reklámokat. Éppen ezért jön jól a színkód szerinti megkülönböztetés, mert a piros színnel jelölheted, hogy mely csoportokban tilos promózni, a zölddel pedig jelölöd, hogy szabad. Bármilyen rendszer szerint is osztod be ezeket, a későbbiekben könnyebb lesz kiigazodnod.

trello

Ezeket a címkéket használva, azt is tudni fogod, hogy melyik csoportba osztottál már meg tartalmat, így nem fog előfordulni, hogy ugyanazt még egyszer megosztod.

3. Készíts listát a tartalmaknak

Ezekben a csoportokban rengeteg témát oszthatsz meg, de egy idő után elfelejted, hogy miket tettél ki. Az is fontos szempont, hogy egyes csoportokban témába vágó tartalmakat ossz meg. Épp ezért jön jól, ha a tartalmaknak is csinálsz listát. Láthatod, hogy milyen témákat osztottál meg, visszautalhatsz rájuk, vagy azt folytatva tovább viheted a gondolataidat.

trello

4. Töltsd be a listára a posztokat

Gyakran muszáj előre dolgozni és kell is, hogy könnyebb legyen a dolgod és másra is jusson idő. A csoportok lehetek hasonlóak, ezért figyelned kell a posztolásra, hogy különböző napokon és időpontokban ossz meg.

Ha ezekhez szeretnél képet vagy grafikát csatolni, könnyen hozzá tudod rendelni a megfelelő kártyához. Ha megvan a szöveg és a kiválasztott kép is, elkezdheted feltölteni a kártyára

Kezdd el az listánál és kattints az Add gombra, ami a lista alján található.

trello

A címbe másold be a posztod linkjét így láthatod majd, hogy ez a poszt eddig melyik listákba került ki. Miután felvetted a címet, kattints ismét a zöld Add gombra.

trello

Ahogy múlik az idő a Trellonak is szüksége lesz rá, hogy legalább havonta egyszer karbantartasd. Ha csatlakozol egy új csoporthoz új címkét adhatsz neki. Szintén idő lesz, hogy frissíted meglévő kártyákat és az ujjakat. Ez a havi frissítés lehetővé teszi a továbbiakban, hogy a tartalmakat is rendszeresen forgasd, te pedig ne vessz el a teendőkben.

 

 Amennyiben érdekesnek találtad cikkünket és szeretnél hasonlókat olvasni, esetleg egy kis inspirációra vágysz, bátran csatlakozz az Online Marketing Inspirációk nevű csoportunkba!

 

How to Use Trello to Manage Your Facebook Group Posts


Ajánlott bejegyzések