Így születik a jó business: Együttműködési kisokos – 4. rész

Szerző: Hegedüs Hedvig,
hatékony együttműködés

Elvárások felállítása

Sorozatunk soron következő részében az elvárások felállításának és tisztázásának fontosságáról olvashattok. Lássuk, miről is van szó!

A PROJEKT SZÉTTÖRDELÉSE

Abban az esetben, ha a projekt részeinek határai nem elég tiszták (kevés esetben azok), akkor a projektet tördeld kisebb egységekre. Jó kezdés lehet meghatározni azokat a jellemvonásokat (összehasonlítva egy életben lévő projekttel), amelyek potenciálisan magas hozamot és kis kockázatot hoznak – ilyen vonás lehet például a kulcsinformáció megtalálása vagy a külömböző részlegek kapcsolatban állása. A haszon ebből a tördelésből többféle lehet:

  • Elkészülsz dolgokkal, amíg a projekt többi részét feltérképezik.
  • Az, hogy a projekt kisebb részén dolgozol csak, lehetőséget ad arra, hogy jobban megértsd az elvárt elköteleződés általános szintjét.
  • Mindenki hamar rájön arra, ha valami nem úgy működik, ahogy kellene.
  • Lehetőséged van arra, hogy egy kisebb részen, például a mobil verzión mutasd be a webdesignt.

elvárások felállításaKÉSZÍTS EGY HASZNÁLHATÓSÁGI TERVET

Környezetünkben sok embernek a munka egy adott területen belüli tanácsadást, közvetett designt, fejlesztéseket, és konferenciák közötti utazgatást jelent. Eljön majd az idő, amikor hirtelen változtatnod kell a fókuszon valami más miatt. Az ügyfélelégedetlenség minimalizálására vezess be beosztást. Oszd meg a naptárad az ügyféllel, amelyben azok a napok vagy hetek szerepelnek, jól látható formában, amikor 100%-ban az Ő projektjén dolgozol. Legyél elérhető ezeken a napokon. Hidd el, ez alapján tiszteletben fogják tartani azokat a napokat, amikor nem vagy elérhető.

  • Mindig kövesd a meghatározott beosztást.
  • Mielőtt szünetet tartasz, készíts beszámolót az ügyfél számára, de ne az utolsó munkanapodon. Hagyj elegendő időt az ügyfelednek arra, hogy átgondolja a kérdéseit és azokra válaszokkal is tudj szolgálni.
  • Úgy kezeld az ügyfeledet, ahogy szeretnéd, hogy téged is kezeljenek. Ha nem hívod fel hétvégén, ő sem fog hétvégén keresni. Ha órák hosszan nem válaszolsz az e-mailjére, akkor tiszteletben fogja tartani, hogy irodán kívül tartózkodsz.

elvárások felállításaLEGYEN A PROJEKT IDŐBEOSZTÁSA EGY ÚTITERV

Fordítsd át a projekt időbeosztását egy útitervvé, bejelölve azokat a kihívásokat, egymásrautaltságokat és az időpontokat, amelyekre el kell készülniük azoknak a részeknek (például a tartalom vagy a design), amelyek az ügyfélnek fontosak. Az ügyfél visszajelzései alapján állíts be határidőket  és legyél tisztában a közeletettségekkel és a késésekkel mindkét oldalon. Állíts fel elfogadható elvárásokat.

 

Sorozatunk következő részében a kölcsönös együttműködés kialakításában fontosságáról olvashattok majd, amely a következő fontos szempont az ügyfél és a szolgáltató közötti együttműködésben.

Amennyiben  szeretnél még több ötletet vagy inspirációt szerezni, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkban, az Online Marketing Inspirációkba!

Client Experience Design


Ajánlott bejegyzések