Így változtatja meg a Netflix a televíziós ipart

Szerző: Csorba Zsanett,
netflix

A Netflixtől hangos a média már hetek óta. Az immáron nálunk is bevezetett online stream program, minden eddiginél több elérhető sorozatot és filmet ígér, így az előrejelzések szerint visszaszorítja a kábeltelevíziózást.

Röviden a Netflix helyzetéről

A Netflix egy domináns, a viszonylag fiatal és rendkívül drága on-demand cég (digitális televíziózás) médiaiparában. Az on-demand tartalmak a felhasználók adatait használják fel, hogy még jobban kiszolgálják az ügyfelek kívánságait. Ez felhasználói szemszögből nagyszerűen hangzik, a hagyományos televíziókat azonban arra kényszeríti, hogy az eddig bevált módszereiken változtassanak. Rövid távon nézve, ezt a változtatást a Netflix sikerének lehet tekinteni.

Érthetőbben: A Netflix tulajdonképpen olyan, mint egy raktár, egy helyen lehet felhalmozni a filmeket, dokumentumfilmeket, TV-műsorokat és oktatási programokat. Az ügyfeleknek az első hónapban ingyenes, és ezeket a tartalmakat bármikor elérhetik, azon a platformon, ahol csak szeretnék, bár itthon jóval szerényebb mennyiségből választhatunk, mint a tengeren túl.

Innováció a csúcson maradásért

Olyan mozgásteret kaptak, ahol saját elképzeléseiket vihetik véghez, anélkül, hogy jóváhagyást kelljen kapniuk, tehát megváltozhat az uralkodó médium.

A televíziós hálózatok helyett a Netflixet választotta például a nagy népszerűségnek örvendő House of Cards, az Orange is The New Black és a Daredevil sorozat is. Ezekkel a kezdeményezésekkel a Netflix már létrehozott egy hűséges felhasználói bázist.

További újítás volt a Netflix háza táján, hogy effektívebben használták fel a felhasználók adatait. Ezek az adatok kezdetben azokban a keresésekben segítettek, hogy megtalálják azokat a tartalmakat, amelyek a leginkább érdekelték a felhasználókat. Ez alapján a gyártásban is nagyobb sikereket értek el. Hagyták, hogy a showrunnerek hozzanak döntéseket az üzleti vezetők helyett.

A Netflix abban is változást hozott, hogy míg eddig a kábel televízió adásait csak egy helyen lehetett fogyasztani, addig itt ugyanazt a tv műsort vagy filmet, mindenhol elérhetővé tette (telefon, tablet stb.). Ezek a sikerek kényszerhelyzetet szültek, ezért nemzetközi szinten a televíziós hálózatok is átváltottak egy agresszívabb magatartásra.

A vonal alatt

Netflix sikere azért ítélték egzisztenciális fenyegetésnek a TV-iparban, mert sok fogyasztó már elvágta a köldökzsinórt a meglévő kábel televíziótól. Továbbá eltűnnek a „nehéz” hirdetések. A TV csatornák rettegnek, hogy nem kapnak rendszeres bevételt a későbbiekben a kábel csomagból. Versenyezniük kell a fennmaradásért. A kérdés már csak a hogyan. Főleg itthon, az eddig szinte monopol helyzetben lévő kereskedelmi tévék esetében…

Amennyiben érdekelnek a fejlesztések és újdonságok, és szeretnél a jövőben is hasonlókat olvasni,
csatlakozz hozzánk a Facebook csoportunkba, az Online Marketing Inspirációkba!

How Netflix Is Changing The TV Industry


Ajánlott bejegyzések