Ilyen a jónál is jobb thank you page

Szerző: Jakus Dóra,
thank you page

A thank you page kérdés valahogy mindig elhanyagolt témának számított, mióta létezik az online marketing. Mindenkinek van, de senki sem törődik vele igazán, pedig ez is egy olyan marketing eszköz, amivel egy kis plusszra tehetsz szert.

A thank you page ugyebár az az oldal, amit a weblap látogatója utoljára lát, amin megköszönöd a vásárlást, a rendelést, az ajálatkérést, az érdeklődést, a feliratkozást hírlevélre, stb. Ha rendelkezel honlappal, neked is van legalább egy a fentiek közül, ugye? Mi szerepel rajta? Valószínűleg ez:

“Köszönjük, hogy vásároltál/rendeltél/ajánlatot kértél/érdeklődtél/feliratkoztál.”

Minek kéne szerepelnie egy jó thank you page-en?

1. Visszaigazolásnak

A legkézenfekvőbb elem, hogy vissza kell igazolni, hogy a felhasználó végrehajtott egy tranzakciót, és megnyugtatni, hogy valaki foglalkozni fog az ügyével. Erre nem is érdemes nagyon szót fecsérelni, bár erről is lehetne önmagában egy külön cikket írni, hogy hogyan érdemes ezt csinálni – viszont nem itt vannak a legnagyobb gondok.

2. Mérésnek

Ha valami történik a honlapodon, azt mérni kell. A köszönő oldal második legfontosabb funkciója, hogy ennek az oldalnak a megjelenése azt jelenti, hogy megtörtént egy konverzió (vásárlás, feliratkozás, stb.), tehát ha azt mérjük, hogy ez az oldal hányszor jelent meg, akkor tulajdonképpen azt mérjük, hogy hány konverzió történt.

Az Analytics, az AdWords és a Facebook is tudja mérni ezeket az eseményeket, amennyiben a megfelelő kódok be lettek illesztve ezekbe az oldalakba.

3. Extra ajánlatnak – azaz upsellnek

Mit jelent az upsell? Röviden azt, hogy nyugodtan kihasználhatod azt a helyzetet, hogy valaki éppen bizalmat szavazott neked. Például letöltött valamit, ami nyilvánvalóan azt jelenti, hogy érdekli a téma. Miért ne ajánlhatnál az ingyenes információn túl valami extrát, mondjuk egy belépő terméket?! Esetleg éppen megvettek valamilyen terméket vagy szolgáltatást, kínálj valami pluszt mellé!

  • Elektronikai termékhez biztosítást vagy hosszabb garanciát
  • Weboldalhoz supportot, fényképezőhöz memóriakártyát
  • Valamiből 1 helyett 3-at, úgy kedvezőbb a darabár, stb.

A lényeg az, hogy vagy mindig a logikus, következő lépést érdemes upsell ajánlatként feltüntetni a thank you page-en, vagy valamilyen kiegészítőt az elvégzett tranzakcióhoz.

További thank you page lehetőségek

Social media funkciók: megosztási és/vagy lájkolási lehetőség

Termékajánlók: ez nagyon hasonlít az upsellhez, de kicsit lehet lazábban nézni a termékkapcsolódást

Tartalom: ha letöltött valaki egy tanulmányt, akkor lehet ajánlani más cikkeket, például a blogról

Ezek mind apró dolgok, néhány perces befektetett munkát igényelnek mindössze, de annál sokkal nagyobb előnyökhöz juttatnak, ne hagyd ki te sem!

Amennyiben szeretnél még érdekes cikkeket olvasni, és a legújabb megoldásokkal találkozni,
csatlakozz hozzánk a Facebook csoportunkba, az Online Marketing Inspirációkba!


Ajánlott bejegyzések