Instagramozz a hatékonyabb üzletért
2015-ben az Instagram lett az egyik legkedveltebb hely, amelyen ismertté teheted a márkádat bizonyos típusú vállalkozások számára. A 2010-ben létrehozott mobilalkalmazás mára teljesen átvette az irányadó szerepkörét, de sokaknak még mindig ismeretlen lehet, hiszen itthon kisebb a szerepe a többi közösségi oldalhoz képest. Mielőtt beleveted magad az Instagram vizuális világába, szánj egy kis időt arra, hogy megismerd ezt a fajta social hálót, mit csinál, és hogyan lenne a leghatásosabb a márkád számára.
Hogyan működik az Instagram?
Működése és felhasználási módja egyszerű. Ingyenesen letölthető alkalmazás, ez az egyik legmegnyerőbb tulajdonsága. Jelenleg még nem működik olyan funkció, mint a Facebooknál, hogy létrehozhatsz a márkádnak egy másfajta felhasználást, tehát itt, személyes felhasználóként lépsz be. A képeket akár Facebookra is posztolhatod, ez külön beállítás, hogy automatikus legyen vagy csak egy-egy dolgot szeretnél megosztani.
A következőkben nem mondunk újat, de ezekre sokan nem figyelnek, pedig fontos lenne, hiszen az ördög a részletekben lakozik:
Interaktivitás más felhasználókkal
Rengeteg módja van, hogy elérj más felhasználókat. A lehetőségek határtalanok, embereket jelölhetsz meg a képeken, akár üzenetet is küldhetsz nekik. Az aktivitás érdekében:
- Taggelés
- Említés
- Kedvelés
- Kommentelés
- Direct massage
- Mutasd meg a termékedet és a szolgáltatásodat: csinálj képet a legújabb termékedről és a legfelkapottabbról is. Ha olyan szolgáltatásod van, mint például egy fodrászat vagy egy étterem, szakíts időt arra, hogy a munka közbeni képeket is megoszd.
- Színfalak mögött: készíts képet arról, hogyan is készül el egy termék, a folyamatról, amely érdekes lehet a vásárlók számára, vagy a gyakran feltett kérdésekre választ kapjanak. Lehet, nem ezek a képek lesznek a legfelkapottabbak, de legalább pontosan látják a vásárlók, hogy mi zajlik a háttérben. Bennfentes képet is csinálhatsz akár az asztalodról, hogy lássák mennyire érdekes a cég, ahol dolgozol.
- Vond be a dolgozóidat: tedd még személyesebbé márkát azzal, hogy a dolgozók is posztolnak. Vagy akár életképekkel is színesebbé teheted ezt, bemutatni, hogy milyen egy átlag nap. Mutasd meg, hogy igenis törődsz a dolgozóiddal, ezzel a felhasználók is közelebb kerülhetnek a márkához.
- Kérd meg vásárlókat, hogy képeket készítsenek: a legjobb módja, hogy ha rávesszük a vevőket az aktivitásra, képeket készítenek az aktuális menüről (étteremnél) vagy terméknél. Versenyeket hozhatunk nekik létre, a lényeg hogy cselekvésre ösztönözzük őket.
- Hozzászólás esetén kedvezmény: egy-egy megosztás, komment, kép készítéssel is nagy aktivitást lehet elérni. Kedvezményekkel és ajándékokkal teheted még csábítóbbá a márkádat vagy szolgáltatásodat.
- Felhasználó név kiválasztása: az egyik legfontosabb, ha megfelelő a név, megnyerted az embereket.
- Profilkép: Az egyszerű mindig nagyszerű. Mi azt tanácsoljuk, hogy a logót használd, arr is figyelj, hogyan jelenik meg majd a kép, mert telefonon kisebb lesz.
- Üzenet: az elérés a cél, hogy minél többen megismerjenek. Az elején még próbáld ki, hogy mi válik be leginkább a követőidnél.
- Komment és kedvelés: alakíts ki követőiddel barátságos hangnemet, érezzék, hogy fontosak.
- Taggelés: soha ne hagyjuk ki, hiszen nem tudni, hogy mennyi új kedvelést hozhat.
- Kép eszközök: filterek használata szinte kötelező. A legtöbb kutatás szerint, sokkal inkább kedvelnek egy filterrel felturbózott képet, mint egy #nofiltert.
- Keresés: ha új követőket és inspirációkat szeretnél, használd mindig a keresőt.
Amennyiben szeretnél további tippeket kapni, csatlakozz a Facebook csoportunkhoz!
Instagram for Business: Everything You Need to Know If You Could Express Your Business Visually, What Would You Create