Instagramozz a hatékonyabb üzletért

Szerző: Csorba Zsanett,
instagram marketing

2015-ben az Instagram lett az egyik legkedveltebb hely, amelyen ismertté teheted a márkádat bizonyos típusú vállalkozások számára.  A 2010-ben létrehozott mobilalkalmazás mára teljesen átvette az irányadó szerepkörét, de sokaknak még mindig ismeretlen lehet, hiszen itthon kisebb a szerepe a többi közösségi oldalhoz képest. Mielőtt beleveted magad az Instagram vizuális világába, szánj egy kis időt arra, hogy megismerd ezt a fajta social hálót, mit csinál, és hogyan lenne a leghatásosabb a márkád számára.

Hogyan működik az Instagram? 

Működése és felhasználási módja egyszerű. Ingyenesen letölthető alkalmazás, ez az egyik legmegnyerőbb tulajdonsága. Jelenleg még nem működik olyan funkció, mint a Facebooknál, hogy létrehozhatsz a márkádnak egy másfajta felhasználást, tehát itt, személyes felhasználóként lépsz be. A képeket akár Facebookra is posztolhatod, ez külön beállítás, hogy automatikus legyen vagy csak egy-egy dolgot szeretnél megosztani.

A következőkben nem mondunk újat, de ezekre sokan nem figyelnek, pedig fontos lenne, hiszen az ördög a részletekben lakozik:

Interaktivitás más felhasználókkal 

Rengeteg módja van, hogy elérj más felhasználókat. A lehetőségek határtalanok, embereket jelölhetsz meg a képeken, akár üzenetet is küldhetsz nekik. Az aktivitás érdekében:

  • Taggelés
  • Említés
  • Kedvelés
  • Kommentelés
  • Direct massage

a másik:

Hashtag használata

A hastag használatával lehet leginkább új követőket elérni. Sokan tartanak tőle, de ez az egyik legjobb módja, hogy minél hamarabb kiemeljék a márkád képeit. Ma már rengeteg márka él ezzel a lehetőséggel, hiszen így még inkább előrébb kerülhet a képed. A legfelkapottabb hashtagek: #nofilter, #selfie, #tbt, de ezek nem működnek a márkákhoz. Ha a brandet szeretnéd még inkább ismertté tenni, olyan hashtageket kell tenni, amelyek kreatívak, de mégis szerepelnek a felkapott hashtagek között. Maximum 30 hashtag lehet egy képen, ez nagyon sok, ezért mi csak 20-at ajánlunk.

Kedvező felhasználás és márkaépítés

Ha mondtunk újat (és reméljük igen), viszont továbbra is bizonytalan vagy, hogyan használd a márkád építéséhez az Instagramot, akkor íme néhány ötlet, amelyek segíthetnek:

  • Mutasd meg a termékedet és a szolgáltatásodat: csinálj képet a legújabb termékedről és a legfelkapottabbról is. Ha olyan szolgáltatásod van, mint például egy fodrászat vagy egy étterem, szakíts időt arra, hogy a munka közbeni képeket is megoszd.
  • Színfalak mögött: készíts képet arról, hogyan is készül el egy termék, a folyamatról, amely érdekes lehet a vásárlók számára, vagy a gyakran feltett kérdésekre választ kapjanak. Lehet, nem ezek a képek lesznek a legfelkapottabbak, de legalább pontosan látják a vásárlók, hogy mi zajlik a háttérben. Bennfentes képet is csinálhatsz akár az asztalodról, hogy lássák mennyire érdekes a cég, ahol dolgozol.
  • Vond be a dolgozóidat: tedd még személyesebbé márkát azzal, hogy a dolgozók is posztolnak. Vagy akár életképekkel is színesebbé teheted ezt, bemutatni, hogy milyen egy átlag nap. Mutasd meg, hogy igenis törődsz a dolgozóiddal, ezzel a felhasználók is közelebb kerülhetnek a márkához.
  • Kérd meg vásárlókat, hogy képeket készítsenek: a legjobb módja, hogy ha rávesszük a vevőket az aktivitásra, képeket készítenek az aktuális menüről (étteremnél) vagy terméknél. Versenyeket hozhatunk nekik létre, a lényeg hogy cselekvésre ösztönözzük őket.
  • Hozzászólás esetén kedvezmény: egy-egy megosztás, komment, kép készítéssel is nagy aktivitást lehet elérni. Kedvezményekkel és ajándékokkal teheted még csábítóbbá a márkádat vagy szolgáltatásodat.

 

Egy kis összegzés a leírtak alapján:

  • Felhasználó név kiválasztása: az egyik legfontosabb, ha megfelelő a név, megnyerted az embereket.
  • Profilkép: Az egyszerű mindig nagyszerű. Mi azt tanácsoljuk, hogy a logót használd, arr is figyelj, hogyan jelenik meg majd a kép, mert telefonon kisebb lesz.
  • Üzenet: az elérés a cél, hogy minél többen megismerjenek. Az elején még próbáld ki, hogy mi válik be leginkább a követőidnél.
  • Komment és kedvelés: alakíts ki követőiddel barátságos hangnemet, érezzék, hogy fontosak.
  • Taggelés: soha ne hagyjuk ki, hiszen nem tudni, hogy mennyi új kedvelést hozhat.
  • Kép eszközök: filterek használata szinte kötelező. A legtöbb kutatás szerint, sokkal inkább kedvelnek egy filterrel felturbózott képet, mint egy #nofiltert.
  • Keresés: ha új követőket és inspirációkat szeretnél, használd mindig a keresőt.

Amennyiben szeretnél további tippeket kapni, csatlakozz a Facebook csoportunkhoz!

Instagram for Business: Everything You Need to Know
If You Could Express Your Business Visually, What Would You Create


Ajánlott bejegyzések