Közösségi média – Mit posztolj a nagyobb sikerért?

Szerző: Jakus Dóra,
közösségi média

A közösségi médiában történő hirdetési és ügyfélszerzési kezdeményezések egyre csak bővülnek, hiszen a felület szinte végtelen lehetőséget rejt magában. Az sem titok viszont, hogy a nyíltan megosztott technikák ellenére is sok az eredménytelen kampány, illetve számos kezdő azt sem tudja pontosan, hogy mit, hol és hogyan lenne érdemes. Persze vannak született tehetségek és olyan nyerő sztorik, amit sok szakmabeli csak irigykedve figyel, gondoljunk csak Tibi atyára. Mi most nyújtunk egy kis segítséget az induláshoz.

Milyen tartalom passzol a közösségi média felületekhez?

Elsőként azt kell tisztáznunk, hogy egy közösségi média kampány ugyanolyan odafigyelést igényel, mint mondjuk egy print hirdetés. Ami az egyik célközönségnél menő, az a másiknál visszatetszést kelthet. Amelyik platform A célcsoportnál működik, az B-nél nem biztos, hogy fog. Gondold végig, hogy kikhez szeretnél szólni, képzeld magad az ő helyzetükbe és válassz azok közül a social media felületek közül, ahol elérheted őket.

Ez jól működik a kezdetekben és az induláshoz talán elég is, de ha igazán jó eredményeket szeretnél elérni, próbálj meg a lehető legtöbb, a szegmensednek legmegfelelőbb felületen terjeszkedni. Ugyanazt a tartalmat viszont lehetőség szerint ne terjeszd mindenhol ugyanúgy. Mutatjuk, hogy hol milyen formában érheted el a legnagyobb sikert.

Facebook

A világ legnagyobb közösségi felületét badarság lenne kihagyni a szórásból, itt szinte bárkit elérhetsz korosztálytól, nemtől, kortól, érdeklődési körtől függetlenül, ráadásul többféle poszt formátumból is választhatsz.

Képes, szöveges, máshonnan megosztott tartalom vagy videó? Mindegyik jó lehet, de mi a saját tapasztalataink alapján leghatékonyabbnak a linkes posztokat találjuk.

A legjobb, ha van céges blogod is és a legfontosabb információkat ott közlöd, majd egy képpel feltuningolt linkes posztként osztod meg. Ezzel két legyet ütsz le egy csapásra, hiszen amellett, hogy Facebookon eléred a közönséged, őket egyből a honlapra is tereled.

közösségi média bejegyzés linkes poszt

Nézd csak milyen jó elérést produkáltunk ezzel a linkes poszttal, ráadásul a bejegyzés kiemelése nélkül.

 

Twitter

Itthon ugyan még mindig nem annyira jelentős, mint a társai, azonban ha külföldiek figyelmére pályázol, mert mondjuk utazási irodát üzemeltetsz, turisztikai látványosság közelében van üzleted vagy hasonlók, akkor kiemelten érdemes!

140 karakterben nagyon nehéz elmondani valamit, de egy kis gyakorlással és (az enyémhez hasonló) terjengős fogalmazási mód nélkül, nem lehetetlen. Ráadásul a Facebookkal szemben itt a hangsúly is a szövegen van, hiszen a Twitter alapvetően erre készült. Írj nyugodtan a lehetőségekhez képest laza szöveget, írj angolul, hiszen így is spórolhatsz a karakterekkel, és ami a legfontosabb, használd a hashtageket!

A Twitteres kommunikáció alapját ugyanis a #-tel ellátott kis szavak adják. Ezek segítenek megtalálni és terjeszteni a bejegyzésed. Ne feledkezz meg róluk!

közösségi média twitter

 

Instagram

Az értékesítési vágyaidat ne itt próbáld meg kiélni, viszont ha brandet építenél vagy esetleg a szeretetmárkává válás útján haladsz, akkor az Instagram sokat dobhat a sikerhez. Oszd meg az iroda pillanatait, a közös kávézás élményét, az épület ablakán át látszó naplementét vagy bármit, ami kedves lehet a szívnek. Dobd meg hashtagekkel és élvezd a sikert! :)

Nem vagyok az ész nélkül filterezés híve, de egy-egy képet érdemes azokkal is feldobni, ám ami ténylegesen zúdítja majd rád a like-okat és a follow tömeget, azok itt is a hashtagek. Számos forrás létezik, ahol szemezgethetsz a legnépszerűbb #-ek közül, de az egyik legutóbbi újítás folytán már az Insta is segít ebben. Csak kezdd el bepötyögni a képedhez kapcsolódó kulcsszavakat és válassz a rendszer által ajánlottakból.

közösségi média instagram poszt

Plusz egy tanács, hogy írd be az itthon legnépszerűbb #mik szócskát is. Fog eredményt hozni!

 

LinkedIn

Az üzleti szféra közösségi média felületén természetesen ennek a szektornak célozd az üzeneteidet. B2B és B2C vállalkozásoknak is ideális lehet, a lényeg a rendszerességben van. Ha elkezdtél blogolni, akkor tartsd is magad ehhez, és mindig minden körülmények között legyenek frissek az adataid.

 

Pinterest

A Pinterest is képekkel operál, ám az élményszerűség helyett inkább egy online bemutatóteremként funkcionál. Mutasd be a termékeidet, készíts moodboardokat vagy gyűjtsd egy helyre azokat a képeket, amik érdekelhetik a közönségedet.

Értékesítést ettől se várj, de figyelemfelkeltésre, érzelmek generálására maradéktalanul alkalmas, ráadásul komoly erőfeszítést sem igényel, így kár lenne kihagyni.

 

Google+

Sokan temetik a Google sajátját, pedig a maga 500 millió regisztrált és 343 millió aktív felhasználójával ez sem elhanyagolható. Arról nem is beszélve, hogy a Google szereti, ha a saját termékeit használják, így nem várt előnyökhöz is juthatsz.

A Google+ további előnye, hogy a barátaidat/követőidet körökbe rendezheted így, ha kis figyelmet fordítasz rá, a többi csatorna masszája helyett itt egy jól szegmentált bázisra találhatsz. Linkelj, posztolj, kérdezz tőlük rendszeresen, és bár ezt kevesen tudják, a hashtagek itt is célra vezethetnek.

közösségi média google+ starbucks közösségi média google+ hm

Ilyen nagy cégek is hangsúlyt fektetenek a G+ kihasználására, te miért ne tennéd?

 

Számtalan felület közül választhatsz, hiszen ezeken kívül is van még bőven megjelenési lehetőség. A lényeg az, hogy a posztolás legyen rendszeres, a felület a célcsoportodnak megfelelő és az adott portálhoz passzoló formátumban jelenj meg. Sok sikert kívánunk!

 

 Social Media Content Management – What Works For Each Channel


Ajánlott bejegyzések