A kulcsszavakon túl – optimalizálás 2015-ben

Szerző: Vámosi Gergő,
Szándékra optimalizálás - SEO tippek

Amikor egy ügyfél megkeres minket azzal kapcsolatban, hogy szeretné a weboldalán a forgalmat növelni, leginkább a tartalomhoz nyúlunk. A cég tevékenységének kielemzése révén gyorsan meghatározhatjuk azokat a kulcsszavakat, amelyek mentén érdemes elindulni a saját tartalomfejlesztésben.

Ez azonban önmagában nem elég a sikeres forgalomtereléshez és ügyfélszerzéshez. A kulcsszavak kiváló támpontot adnak az induláshoz, hogy a lehető legtöbb forgalmat megfogjuk a Google-ból, főleg azért, mert idehaza még ezzel sem foglalkoznak sokan a konkurencia körében (ez általános tapasztalat, amikor szétnézünk egy-egy piaci szegmensben). A kulcsszavakra optimalizálás helyett azonban már összetettebb lépéseket is be lehet és érdemes bevetni a jobb SEO érdekében.

Íme néhány fontos szempont azzal kapcsolatban, melyek a fő, versenyelőnyt biztosító pontok, avagy mi a kulcsszavakra optimalizálás megfelelő módja 2015-ben.

1. Igazán minőségi tartalom

Mit jelent ez? Ne csak telehányd az oldalad a kulcsszóelemzést követően a releváns kifejezéseket megfelelő arányban tartalmazó szövegekkel, hanem állj a sarkadra, és írj/produkálj olyan tartalmat, amely valóban megfogja a felhasználót, valóban értéket közvetít számára és valóban eredeti.

A blog és a rendszeresen frissülő tartalom értékes eszköz a látogatószerzésre, de a frissesség és a folyamatos tartalomtermelés önmagában még nem feltétlenül elég – koncentrálj arra, hogy a tartalmad minőségi is legyen.

Ennek révén érheted el, hogy – mivel már a Google jövőbeli algoritmusa is az igazságot keresi -, igazán időtálló, rangos, sokat hivatkozott forrás is legyél a szakterületeden. Hogyan érheted ezt el? Lehet, hogy sokszor ugyanazt írod meg, mint a versenytársaid, vagy ugyanazzal foglalkozol – hiszen ugyanazt a közönséget igyekszel megszólítani -, de legyél alaposabb. Fektess be több energiát a tartalomgyártásba, menj bele jobban a részletekbe, legyél kreatívabb.

2. Optimalizálj a fogyasztói szándékra

A kulcsszavakon túl azt is látnunk kell, milyen problémára keres megoldást, milyen kérdésre keres választ a felhasználó valójában, amikor keresést indít, és begépeli azt a bizonyos keresőkifejezést. Az összetett kifejezések részletei árulkodnak róla, hogy mi a kereső szándéka, sőt, gyakran pontosan leírják azt – de nem minden esetben. Az „iPhone tok vásárlás” vagy „olcsó iPhone tok vásárlás” kifejezések például egész jól, de sokan keresnek ennél általánosabb kifejezésekkel is, nekik pedig a Google általánosabb, vegyes profilú, lehetőleg sokféle találatot listázó találati listát fog visszaadni.

A különféle keresési szándékokat a látogatóid – lehetséges ügyfeleid – szegmentálása és perszonalizációja révén fedheted le: képet kell alkotnod róla, hogy kik, milyen szándékkal kereshetnek a szolgáltatásaidra, termékeidre és ennek megfelelően kialakított landing oldalakat kell nekik kiszolgálnod. Ha ezt igazán jól csinálod, akkor már a konverziókra is optimalizálsz, vagyis nem csak befogod a látogatókat a megfelelő aloldalakkal, de a különböző szándékkal érkezők viselkedését is folyamatosan vizsgálod, elemzed és ennek megfelelően alakítod át, finomítod ezeket.

3. Vedd figyelembe a döntéshozatali folyamatot

Mindazoknak a tartalmaknak, amelyeket az ügyfélszerzés során a honlapodra fogsz felvinni és folyamatosan frissítesz, nem közvetlen módon, hanem közvetetten képezik majd részét a fogyasztók meggyőzésének. Egy átlagos vásárló, mire eljut a termék vagy szolgáltatás megvásárlásával kapcsolatos döntésig, nagy valószínűséggel több, mint kéttucat forrást fog megtekinteni. 5 évvel ezelőtt ezeknek a forrásoknak a száma még csak 10 volt, pár évvel azelőtt 5 – manapság pedig, mivel mindenki számára folyamatosan elérhető a mobilos keresés, 20 fölött lehet.

A tartalmad fókuszának éppen ezért azon kell lennie, hogy a vásárlóidat minél alaposabban, minél sokoldalúbban és minél hitelesebben lásd el információkkal a termékeddel, szolgáltatásoddal kapcsolatban – illetve mindazokkal a kérdésekkel kapcsolatokban, amelyekre a termék, szolgáltatás formájában (is) megoldást keres.

Mint látható, a kulcsszavakon túlmutató optimalizálással kapcsolatos legfontosabb szempontokat nem könnyű megvalósítani, kidolgozni és a gyakorlatba átültetni, de ha csak részben is sikerül, biztos lehetsz ennek eredményességében.

(Forrás: How to Optimize for Keywords – Stephen Kenwright, Search Engine Watch)


Ajánlott bejegyzések