Landing page: Esély a több bevételre

Szerző: Jakus Dóra,
landing page

A kifejezést biztosan ismered, sőt valószínűleg használtál már ilyet, talán te magad is készítettél korábban landing page-et, de tapasztalataink alapján, még az igazán edzett marketingesek között is akad pár, aki nem tudja néhány velős mondatban összefoglalni, hogy miről is van szó. Nyújtunk egy kis segítséget, hogy ha legközelebb szükséged lesz egyre, az szebb lehessen, jobban működjön és jobban konvertáljon.

Röviden: Amikor landing page-ről beszél egy online marketing szakember, akkor speciálisan azokra az oldalakra gondol, ahová az online kampányokból a látogatókat irányítják. Érthető hát, hogy ezeken az oldalakon rendkívül sok múlik, már itt eldől, hogy a későbbiekben számolhatunk-e bevétellel vagy ahogy jött a látogató, úgy el is megy.

Tévedés a landing page kapcsán

Az egyes megrendelők óriási tévhite, hogy a látogatók a főoldalra megérkezvén, szépen sorban végignézik a menü egyes elemeit, egyiket a másik után egészen addig, míg olyat nem talál, ami érdekli.

Azt kell sajnos mondanunk, hogy ez tévedés!

Főként manapság, mikor egy néhány másodperc alatt betöltődő weblap már lassúnak számít. Mindössze néhány pillanat az, amit egy döntéshozó annak szentel, hogy felmérjen egy ajánlatot. Miért kutatna hát utánuk, ha máshol egyenesen szembejönnek.

Melyik oldal lesz a landing page?

A fentiekkel összhangban tehát, az az oldal ideális landing page-nek, amelyik konkrétan az értékesíteni kívánt termékre, szolgáltatásra koncentrál. Se többre, se kevesebbre. Mivel a ma divatos parallax honlapok erre nem kifejezetten alkalmasak, illetve a hagyományos elrendezéssel készült weblapok aloldalai többnyire nem tartalmazzák a landing page szükséges elemeit, így hirdetési célokra minden esetben érdemes új landing page-et készíteni.

A profik tudják, hogy ez bizony megéri a befektetett időt és az energiát, hiszen sokkal hatékonyabb lesz a kampányod landing page alkalmazásával, mert a célodnak megfelelően tudod befolyásolni a látogatót. A landing page ugyanis nem tartalmazhat semmi olyan információt, ami elterelné a figyelmet a célról!

Mi lehet a cél?

A landing page célja minden esetben az, hogy valamilyen tevékenységre rávegye a felhasználót. Ebben egyébként nagyon hasonlít a CTA gombokra, csak hát itt ugye egy komplett lapról beszélünk, úgyhogy jóval szélesebb a lehetőségek tárháza.

Van egy új szolgáltatásod, amire szeretnéd felhívni a figyelmet? Speciális ajánlattal állsz elő, amit csak és kizárólag a régi partnerek vehetnek igénybe? Letölthető e-bookot hirdetnél meg? Szeretnél néhány felhasználói adatot összegyűjteni egy konkrét téma iránt érdeklődő célcsoport tagjairól? Akkor neked bizony landing page-re van szükséged!

A leggyakoribb hibák

  • Nem létező oldalra irányítod a látogatókat. Furán hangzik, de gyakran előfordul, hogy elgépelik a honlap URL-jét. Erre nagyon figyelj!
  • Tesztelés hiánya: az oldalon nem működő linkek találhatók, egyes böngészőben nem jól jelenik meg a landing page, összecsúszik a szöveg, nem reszponzív. Hiba!
  • Rossz, nem hatékony szövegezés. A webes szövegírás ugyanolyan fontos, mint egy jó tévéreklám megírása.
  • Nem késztet a landing page valamely tevékenységre (Kattints most ide!, Rendeld meg még ma!, stb…)
  • Túl kevés, minimális információ a termékről vagy a szolgáltatásról
  • Nem megfelelő beállítások (nehezen olvasható szöveg például)

Hogy nézzen ki?

1. Hatásos headline: Keltse fel a figyelmet úgy, hogy azért lehessen tudni mire számítson az ember.

2. Kép: A feltűnő, jó minőségű, nagy méretű kép, esetleg beágyazott videó azt szolgálja, hogy vizuálisan definiálja a terméket, szolgáltatást. Érdemes ilyenkor eggyel tovább gondolni a szokásos stock képeken, és ne adj Isten valami egyedit létrehozni.

3. Csábítás: Itt az ideje meggyőzni a látogatót, hogy élete legjobb döntése előtt áll, amit bizony kár lenne kihagyni. Nyilván nem kell szerénykedni, de nagyon fontos, hogy csak és kizárólag az igazat mondd. Az apróbetűs részeket és a beugratós ajánlatokat hagyd el, (na jó nem leszünk álszentek) csökkentsd a minimumra!

4. Referencia és visszajelzés: Csak úgy, mint a honlapod esetében, itt is nyugodtan felsorolhatsz néhány referenciát, vagy idézhetsz elismerő sorokat az elégedett vásárlóktól. Ne ess át azonban a ló túloldalára, nehogy egy TeleShop reklám hatását érd el.

5. Finálé: A landing page egyik legfontosabb eleme a CTA gomb. Fontos, hogy jól láthatóan elkülönüljön az oldal többi részétől, mivel ez vezet a kampány céljának megvalósításához, például, hogy a látogató vásároljon. Hasznos lehet, ha a gomb szövege, a látogató szemszögét tükrözi, mint például: “Feliratkozom”, vagy “Ajánlatot kérek”, hiszen így tudja a felhasználó, hogy amire rányom, az tutira rá vonatkozik. Hülye biztos megoldás, de szükséges! :)

A legközelebbi kampány elindításánál tartsd szem előtt a fenti szempontokat és ne sajnáld az időt egy specifikus landing page kialakítására, hiszen a számos online eszköz mellett tulajdonképp programozóra sincs szükséged hozzá, elég egy kis alkotói véna. Ellenkező esetben bízz meg minket!

Amennyiben pedig megnéznél egy már elkészült landing oldalt,
nézd meg azt, amit mi készítettünk legutóbb és töltsd is le az ingyenes e-bookot! ;)

Végezetül pedig, íme egy kis képes segítség a jól funkcionáló landing kialakításához:

landing page

Anatomy of a perfect landing page


Ajánlott bejegyzések