Menü

LinkedIn hibák, amiket elkövethetsz

Te mennyire használod a LinkedIn-ed? Amennyiben komolyan veszed a szakmád, reméljük, hogy sokat, ugyanis a szociális hálózat használata már ilyen szinten is elengedhetetlen, ezért nem árt, ha helyesen is használod. Hibázni persze emberi dolog, de munkaügyben ugye te is szeretnéd elkerülni? Munkakeresőknek és munkavállalóknak is ideális, lépést tarthatsz a versenytársaiddal és up-to-date maradhatsz a trendek terén. Mindehhez fontos, hogy megfelelően legyen az adatlapod kitöltve, ezért megosztunk veled néhány tippet, hogy új szintre helyezd a karriered. A következőkben olyan hibákat veszünk elő, amelyeket sokan elkövetnek, ám ha kiküszöbölöd őket, akkor egy új ajtó nyílik meg előtted!

Figyelj oda a bemutatkozó részre

A saját magadat bemutató részbe, ne úgy írj, mintha egy újságíró írna E/3 személyben. Ez az a rész, ahol a profilodat megtekintő emberek szeretnének többet megtudni rólad. Tartsd szem előtt a szakmai szempontokat, de ne félj beleadni az egyéniséged sem!

Rossz vagy nem létező fotó

A legtöbb ember a profilkép alapján ítél, ez bizony a csúf igazság, így igenis érdemes figyelmet szentelni neki. Lehetsz bármilyen remek szakember, ha a szimpátia nem segít hozzá a sikerhez, ezért figyelj oda, hogy a képed jó minőségű és legalább valamennyire formális legyen/illeszkedjen a tevékenységi körödbe. Továbbá, ha valaki keres valakit, kép alapján könnyebb megtalálni, főleg akkor ha az illetőnek nagyon gyakori neve van. Arcokra könnyebb emlékezni, mint nevekre, ezért ha csak úgy rémlesz valakinek, hogy a sötét hajú, alacsony nő a pénteki rendezvényről, aki egyébként marketinges, kép alapján simán megtalálhat. (Persze jobb, ha egy rendezvényen névjegykártyával biztosítod be magad!)

Rosszul küldesz meghívót

A LinkedIn a kapcsolatépítésről is szól, ezért bizony érdemes néha idegeneket is bejelölni. Ilyenkor tanácsos nem az alap, LinkedIn által beírt szövegre hagyatkozni! Nyugodtan írd meg már az első körben, hogy miért lenne előnyös, ha bekerülnétek egymás kapcsolati körébe!

LinkedIn, mint Facebook

A legnagyobb hiba, ha úgy használod a LinkedIn oldalad, mintha a Facebookod kezelnéd. A szakmai hálózatot nem érdekli, hogy mit vacsoráztál, a folyamatos fényképek rólad és hogy milyen teszteket töltöttél ki. Ha hozzászólsz bármihez, ellenőrizd hogy releváns-e, illetve kezeld te is profi módon az ilyesfajta kommenteket.

Nem vagy elég következetes

A szakmai önéletrajznak és a LinkedIn profilodnak ugyanazt a karrier utat kell mutatnia. Sokan elfelejtik összeegyeztetni, ezért a munkáltató nem tudja eldönteni, hogy melyik profil tartalmazza a helyes adatokat.

Negatív megjegyzések

A LinkedIn-en soha nem lehet kritizálni az egykori munkáltatót vagy a potenciális munkáltatót. Senki sem szeretne olyan valakit a csapatába, aki negatív módon nyilatkozik meg. Tilos! Bár zárójelben mondjuk, hogy ez bizony sehol sem kelt jó benyomást. Mondd el a barátaidnak személyesen, vagy menj el edzeni, hogy leadd a dühöd, de soha ne add írásba a sérelmeidet a közösségi médiában! Nagyon megbánhatod később a forrófejűséget.

Visszaélés a LinkedIn bloggal

A blogolás egy remek eszköz azoknak, akik szeretnék fejleszteni magukat vagy utat mutatni olyanoknak, akiknek szükségük van rá. Ez nem ez a hely, ahol reklámozol valamit és mostanában egyre többen felejtik ezt el.

Nem használsz kulcsszavakat

A kulcsszavak használat rendkívül fontos, mert így egyszerűbben tudod azt az állást vagy tartalmat megtalálni, amit szeretnél. Figyelni kell azokra a kulcsszavakra, amelyeket a munkáltató cég adott meg, vagy amik szorosan kapcsolódnak az érdeklődési körödhöz. A legtöbb álláskereső csak felmásolja az önéletrajzát és nem figyel a részletekre. Hiba!

Ne kérj szívességet kapcsolatépítés előtt

Gyakran előfordul, hogy a munkakeresők még mielőtt bármi kapcsolatban lennének az adott személlyel szívességkérésekkel bombázzák. Sokkal egyszerűbb módja is van ennek: mielőtt még zaklatnád az embereket, kezdj el egy adott csoport tagjaival kapcsolatot kiépíteni és sokkal könnyebben fogsz tudni segítséget kérni, mint ismeretlenül írni embereknek.

Nem kérsz ajánlásokat

Sokan nem kérnek ajánlásokat a profiljukhoz. Ez egy hatalmas kihagyott lehetőség. A szakmai ajánlások növelik a hitelességedet. Ha pozitív tapasztalata van az ügyfeleknek vagy munkáltatónak veled kapcsolatban, akkor kérd meg őket, hogy ajánljanak.

Kérelmek elfogadása ismeretlenül

Hiba csak azért elfogadni egy kérelmet, mert később jól jöhet. Gyakran előfordul, hogy a terméküket vagy szolgáltatásukat próbálják rád sózni.

Profilok követése

A LinkedIn felhasználók láthatják, hogy ki nézte meg a profiljukat. Ha épp munkakeresésben vagy, akkor jobb ha nem nézegeted túl gyakran az adott felvételiztető profilját, mert ezt könnyen rossz néven veheti/furcsának ítélheti. A LinkedInen van egy olyan funkció, ahol kikapcsolhatod ezt a láthatósági beállítást, érdemes használni!

Nem kell mindekihez kapcsolódni

A minőség fontosabb a mennyiségnél. Nem kell minél több emberrel kapcsolatban lenned. Saját kapcsolati hálót építs ki, olyan emberekkel akiket szeretnéd, ha látnák a frissítéseidet és te is kíváncsi vagy az övékére.

Nem kell mindig akciózni

A LinkedIn egy szociális platform, ezért nem kell folyamatosan értékesítened magad. Hagyd hogy a dolgok maguktól megtörténjenek.

Elcsépelt hívószavak

Ugyanazok a használt hívószavak: kreatív, motivált, szenvedélyes, jó kommunikációs készséggel rendelkező, stb. Ezek a jelzők nem segítenek kitűnni a tömegből, minden álláskereső ugyanezeket a szavakat használja, ráadásul a többségre nem is igazak biztosan. Légy nyugodtan kreatív, de ha nem jut eszedbe semmi jó, kérd ki ismerőseid, kollégáid véleményét!

Amennyiben tetszett ez a bejegyzés és a jövőben is szívesen olvasnál hasonlókat, csatlakozz a Facebook csoportunkba!

online marketing inspirációk

16 LinkedIn Mistakes You Need to Stop Making

blog