Marketing hibák, amiket jobb elkerülni Instagramon

Szerző: Hrenko,
marketing hibák

Az Instagramon több, mint 400 millió felhasználó van jelen, érthető hát, hogy szép lassan a cégek is beveszik a reklám és brandépítő lehetőségek sorába. Ha tudod, hogy mit miért csinálsz és mit szeretnél elérni, akkor hatalmas sikereket érhetsz el, azonban ezen a platformon is bőven akadhatnak marketing hibák, amik többet ártanak, mintsem használnának.

Mivel privátban szinte biztos, hogy te is instagramozol, valószínűleg találkoztál már az alábbi jelenségekkel, de ha gondolkozol a vállalati szintű képfeltöltésen is, akkor most jól figyelj, mert ezeket kell elkerülnöd:

1, Ne posztolj lopott képeket

A legnagyobb hiba a (főképp kis és közép-) vállalkozások esetében, hogy a posztolt képek sokszor nem sajátok vagy nem jogtiszta forrásból kerülnek ki.

Persze nem azt mondjuk, hogy ezt egyáltalán nem lehet megosztani neked tetsző, ám másoktól származó tartalmakat, de a márka beindításánál érdemes minél több saját képet kitenni, hogy megmutasd mennyire vagy egyedi.

Amennyiben mindenképp szeretnéd valaki más munkáját megosztani, használd például a Repost appot.

 

2, Ne posztolj unalmas termékfotókat

A termékfotók fehér háttérrel nem illenek az Instagram légkörébe, mégis rengeteg olyan márkát láthatunk, akik elkövetik ezt a hibát. Sajnáljuk, ezt nem lehet szépíteni: a mindenféle kreativitást nélkülöző képek unalmasak!

Tudjuk, hogy rémesen felszínes dolog ez, de senki sem a terméket veszi meg, sokkal inkább a ‘csomagolást’, a hozzá társuló feelinget. Hogy virágzó sikereket érjen el a márkád egyedi stílust kell kifejlesztened, amely egy történetet mesél el, és ez a későbbiekben ismerős lesz a felhasználóknak.

Nézd csak meg a számokat! A második képen sincs semmi ördöngösség, mégis mennyivel jobban teljesít, pedig csak néhány órával korábban posztolták, mint a palackos fotót.

marketing hibák termékfotó

marketing hibák termékfotó

3, Ne légy undok

A márkák, akik posztolnak és azt várják hogy még többen kövessék őket, egy nagy hibát követnek el azzal, hogy nem kommunikálnak a rajongókkal és undok módon nem viszonozzák az érdeklődést.

Az Instagram megköveteli, hogy a felhasználók (cégek vagy magánszemélyek) folyamatosan keressék a lehetőségeket, hogy részt vegyenek a közösség életében.  Azzal, hogy kommenteled, likeolod mások képeit és követsz is más profilokat, már sokat tettél a népszerűséged érdekében.

Ez a budapesti étterem például egyelőre relatív kevés képet posztolt, de máris van 188 követője, amit úgy hálált meg, hogy (feltehetően saját followerei közül) 55 felhasználó tevékenységét nyomon követi.

marketing hibák instagramon

4, Ne posztolj stratégia nélkül

Azok, akik stratégia nélkül posztolnak az Instagramon, hatalmasat hibáznak, hiszen itt is előre megtervezett képeket érdemes kitenni. Ide tartozik a filterek használata, a szövegek és a képek típusa is, de érdemes a tartalomra is odafigyelni.

Felhasználóként például, ha követsz egy márkát, nem szeretnél háromszor egymás után termékfotókat látni. Keverd a termékeket, lifestyle képeket, rendezvények fotóit, videós tartalmakat, stb. stílusosan, hogy semmiképp se válj unalmassá.

A Pimkie oldala remek példa: bár ruházati termékekkel foglalkoznak, a képek változatosak, gyönyörködtetnek és nincs tőle olyan érzése az embernek, hogy már megint egy kardigánt akarnak lenyomni a torkán.

marketing hibák instagram

5, Ne posztolj túl gyakran

Egy másik hiba amit elkövethetsz, hogy túl gyakran posztolsz.  Egy nap egyszer tökéletes, de akár kétszer is posztolhatsz reggel és este, de persze ezeknek is relevánsaknak kell lenni legalább a napszakhoz. Ha a kép egy eseményen készült és posztolsz róla, az oké, ha pár képet még az is belefér, de ha elárasztod vele az Instát, akkor az már probléma és idegesíteni fogja a követőidet.

 

6, Hagyd a rossz minőségű képeket

Az Instagramra azért járnak az emberek, hogy szép képeket lássanak. Pont. Nincs ezen mit magyarázni. Amennyiben rossz minőségű vagy ízléstelen képeket látnak a feedben, előbb vagy utóbb, de biztosan unfollow lesz a büntetés érte. Mint semmi mást, ezt sem szabad félgőzzel csinálni, hiszen időt szánsz rá, az idő pedig ugyebár pénz. Nem is magyarázzuk tovább.

 

7, Ne légy elérhetetlen

Amennyiben termékértékesítés a célod, nagyon fontos, hogy biztosítsd ehhez a szükséges információkat. Amibe az ember beleszeret, azt akár azonnal hajlandó lenne megvenni, miért esnél hát el ettől az előnytől? Legjobb, ha minden termékfotó alatt feltünteted, hogy hol tudja az érdeklődő beszerezni, de legalább a bemutatkozó részben legyen link a webshophoz.

marketing hibák instagram

8, Ne vezess félre

Használj releváns hashtageket a márkádnál, mert ha belegondolsz egy épp feltörekvőben levő márkánál nagyon fontos, mert az emberek könnyen rákereshessenek vagy utaljanak rá. Ezeket is használd taktikaszerűen, hogy jobb legyen az elérésed. A másik fontos dolog, hogy ne használj oda nem illő hashtageket a posztodhoz, mert összezavarhatod, sőt felbosszanthatod vele az embereket.

Ha mondjuk valaki szép lányokat (#beatufulgirls) keres, te pedig csak azért raktad ezt a kulcsszót a képed alá, hogy érdeklődőket vonzz be, de valójában csak pulóverek vannak a fotón, akkor könnyen harag lehet a történet vége.

 

9, Ne túlozd el

Három-öt hashtegnél nem kell több egy képhez. Látni is rossz, ha egy márkánál hashtagek egész sora van felsorolva. Kínos és csak úgy süt róla az erőlködés. Ahelyett, hogy mindent külön hashtagelsz, használj tényleg csak a márkához illő megjelölést, esetleg kitalálhatsz újakat is, ezzel trendet teremtve.

A jelenség a második pontban szereplő képeknél is megfigyelhető…

Tanácsainkkal remélhetőleg már nem okoz gondot a leggyakoribb marketing hibák elkerülése Instagramon sem. :)

Amennyiben hasznosnak találtad ez a bejegyzés és a jövőben is szívesen olvasnál hasonlókat, csatlakozz a Facebook csoportunkba!


Ajánlott bejegyzések