Menü

Marketing tippek a nyári uborkaszezonra

Nyáron csak keveseknek jár az esze a businessen, pedig természetesen ilyenkor is kell dolgozni. Az iroda ablakából kinézve viszont valjuk be, mindenkinek tengerparti sétányok és fröccsözős balatoni estek lebegnek a szeme előtt. Jó munkaerőként, sikeres üzletemberként felmerül viszont a kérdés, hogy hogyan hozhatnánk ki a legtöbbet ebből az időszakból. Minket is nagyon érdekelt a téma, ezért a szezon utolsó Online Marketing Inspirációk workshopját ennek szenteltük és megvizsgáltuk, hogy állíthatnánk meg az uborkaszezont. Május 19-én újra összegyűltünk a Google Groundon és a bejáratott előadók mellé hívtunk néhány újat is, akik segítettek átértékelni a nyári időszak adta lehetőségeket.
Amikor mindenki nyaral, még a legjobban sikerült contenttel is nehéz fenntartani a figyelmet - fejtette ki Tóth Julcsi a véleményét a nap legelején. Elárulta viszont azt is, hogy bár nincs könnyű dolgunk ilyenkor, nem is lehetetlen győztesen kikerülni a csatából. Az alábbi eszközöket javasolta:
  1. Perszonalizált e-mail marketing: Szólítsd nevén az ügyfeledet, szállíts neki személyre szabott, az érdeklődésének megfelelő ajánlatokat
  2. Clickbait: Használj bátran "szenzációhajhász" címet a tartamaidnál! Arra viszont figyelj, hogy hasznos, értékes tartalom húzódjon a háttérben, nehogy csaódottan távozzanak az olvasóid.
  3. Live videók: A live videók használata igazi Jolly Joker, hiszen real time vonhatod be az irántad érdeklődőket a cég mindennapjaiba vagy épp a különleges eseményekbe. Ne hagyd ki!
  4. Akciók: Végü de nem utolsó sorban ne szégyellj akciókat osztogatni. Ennek mindig örülnek az emberek, miért pont nyáron hagynád ki?

untitled-design-1

A másodikként érkező Kucsera Péter előadása szintén nagyon fontos kérdést boncolgatott: Hogy tudod kihasználni a nyarat, ha szeretnél a munkaerőválság nyertese lenni? Az elhangzottakat leginkább úgy tudjuk összefoglalni, hogy nyáron bizony a kapcsolatépítés idejét éljük. Ilyenkor kevesebben keresnek munkát, így keresni sem érdemes, de a branded építheted. Adatbázis gyűjtésére ilyenkor is van lehetőség, így amikor szükséged lesz adott szakemberekre, akkor lesz hova nyúlni.

Ezen kívül előadásának hangvétele kellően motiváló is volt, olyan kérdésekkel is szembesítette a hallgatóságot - a központi témáján kívül - hogy

"mi az az egy dolog, amit akkor is csinálnál, ha fizetnék azért, hogy ne csináld?"

ezzel arra próbált reflektálni, hogy a karrierbe fektetett energiáink nagy része nem azon a területen hasznosul, amiben igazán jók vagyunk, és hogy az emberek 80%-a nem azzal foglalkozik amiben a legjobb. Ez az alőadás témájához olyan kontextusban kapcsolódott, hogy: ha önazonos az amit csinálsz, nyáron is lesz elegendő munkád, munkaerőd és megrendelésed dögivel, hiszen ha az ember azt csinálja amit igazán szeret, egész egyszerűen nem vesz tudomást arról, hogy olyan nehézséggel áll szemben, mint a nyári uborkaszezon. Ilyen "lelkiállapotban" ugyanis evidens, hogy ott vagy a szakmai rendezvényeken, tartod a kapcsolatod az ügyfeleiddel, jelen vagy, tehát semmi sem változik az év többi időszakához képest.

untitled-design-3

Harmadik, visszatérő vendégünk, Bedi Viktor volt, az egyik legnagyobb stock ügynökség, az 123RF képviseletében. Témája éppen ezért nem is lehetett más, mint a vizuális kommunikáció fontossága. Szerinte az uborkaszezon kapcsán két vonulatot érdemes megkülönböztetni:
  1. A klasszikus nyári kommunikációt: bikinis lányok, poharakon csillogó páracseppek, napszemüveges fiatalok stb., amit mindenki ismer és egyből tudnak róla asszociálni.
  2. A kicsit elvontabb vizuális hatásokat, amikor nincs egyenesen a képünkbe tolva a nyár minden esszenciája. Ez utóbbi talán meghökkentő lehet, de biztosan jól megkülönböztethető.
Mindegy, hogy melyiket választod, a lényeg, hogy a célcsoportod értse! untitled-design-4 Pethő Leventét és Dr. Molnár Istvánt először köszönthettük az OMI színpadán. Eőadásukból megtudhattuk, hogy mit jelent pontosan a szellemi tulajdon védelme és miért is olyan fontos. A szellemi tulajdon védelem célja az alkotó elme által létrehozott termékek, nevezetesen a találmányok, az irodalmi, művészeti és tudományos alkotások, a tudományos felfedezések, az árujelzők (védjegyek, márkanevek, földrajzi árujelzők stb.), illetőleg az ipar, a tudomány, az irodalom vagy a művészetek terén folyó szellemi tevékenység erkölcsi és jogi védelme, anyagi elismerése. A szellemitulajdon-védelem szabályrendszere a polgári jog egyik területeként kizárólagos vagyoni és személyhez fűződő jogok biztosításával nyújt jogi védelmet a szellemi alkotások létrehozói számára. A szellemitulajdon-védelem teremti meg az egyensúlyt az innovatív megoldások és kreatív alkotók érdeke és a szélesebb közérdek között annak érdekében, hogy elősegítse egy olyan környezet kialakulását, amely a kreativitás és az innováció virágzására épül.

untitled-design-6

Szintén első körben üdvözölhettük Madák Noémit, aki arra bíztatta a közönséget, hogy ne szégyelljék terméküket az utcára vinni. Nézőpontját érdekes, izgalmas példákkal támasztotta alá. Láthattunk például mozgóépcsőt csúszdává változni, gyalogátkelőt élő reklámtáblaként funkcionálni és főzőshowt megvalósulni Budapest belvárosában. A látottak fényében már mi is biztosan vagyunk abban, hogy éőben találkozni az ügyfelekkel a branding és reklámozás egyik legjobb eszköze. Ugyan a költségek egészen alacsonytól a csillagos égig terjedhetnek, de csak és kizárólag a kreativitásod szabhat határokat, így érdemes legalább egyszer kísérletezni valamilyen közterületi marketing kampánnyal. untitled-design-5 Amennyiben az uborkaszezonban mégsem az aratás a célod, hanem megpihennél kicsit, akkor tökéletes az időzítés arra, hogy rendbe rakd ügyes-bajos dolgaidat, amive év közben nem volt időd foglalkozni. Pogátsnik Laci az alábbi tanácsokat adta ehhez:
  1. Tedd rendbe a meta leírásokat, vagyis azokat, amiket a keresők használnak az azonosításodra!
  2. Nézd át a marketing üzeneteket a weboldalon, azaz például a CTA gombokat, és próbálj kicsit kreatív lenni!
  3. Amennyiben elkap az ihlet, azonnal vesd papírra gondolataidat, később jól fognak jönni a jegyzetek, amikor épp semmi ötleted nem akad!
  4. Tartalom írásánál figyelj a címsorok használatára!
  5. Tartsd szem előtt a kulcsszóarányt!
Amennyiben az utóbbiakban nem vagy biztos, de WordPressben írod a blogot, akkor Laci a Yoast plugin használatát javasolja, mert jó mankó ahhoz, hogy minden írott és íratlan szabályt be tudj tartani. untitled-design-2 Végül, de nem utolsó sorban Lévai Ricsit üdvözölhettük. Ricsi segített megérteni a kapcsolatépítésből, a konvertálásba való eljutás dinamikáját, ami azért is nagyon fontos most, mert abban az esetben, ha nem fagyi árus vagy például, akkor neked bizony nem a nyár a főszezon. Ilyenkor a hangsúlyt a kapcsolatok építésére, azok ápolására kell helyezned, az aratás pedig ősszel vagy télen tud bekövetkezni. Ahhoz, hogy ez működni tudjon, természetesen szükséged van egy jó csalira (tartalom), amivel bevonzhatod az embereket. Amikor ez megvan, az érdeklődőket szegmentálnod kell, majd felkészíteni őket a későbbi ajánlatokra. Ezt teheted hírlevéllel például, de a remarketing hirdetések is tökéletesek. Végül jöhet a direkt értékesítés, amiből ha eddig jól dolgoztál, bizony megszülethet a bevétel. Abban az esetben, ha te mégis fagylaltozót üzemeltetsz, mindezt el kell végezned, csak sokkal gyorsabban. Mivel rövid a szezon, mindent kis intervallumba kell beszorítani, hiszen decemberben senki sem akar fagyizni (mondjuk mi igen). Mit tehetsz a siker érdekében? 3 tippet kaptunk:
  1. Optimalizálj mobilra, hiszen az mindig ott van az emberek kezében, zsebében
  2. Mobilról később tered őket desktopra, mondjuk remarketinggel
  3. Nyárhoz kapcsolódó élményt adj, hogy aktuálisnak érezzék az üzeneted

Nos, reméljük, hogy sikerült kicsit átadnunk az élményből, aki pedig jelen volt, jól érezte magát. Lassan belevetjük magunkat a nyárba, úgyhogy rendezvénnyel őszig már nem készülünk, de szeptemberben újra találkozunk!

Addig is, ha szeretnél némi inspirációt, csatlakozz hozzánk Facebookon az Online Marketing Inspirációk csoportban!

blog