Mennyit tud rólad a Google? Infografika

Szerző: Jakus Dóra,
google infografika

Kezdjük rögtön az elején: Bár a Google annak idején egy kis webes keresőmotornak indult, ma már a legnagyobb “big data” vállalat. Ez annyit jelent, hogy napjainkra már nem egy webes kereső cég, de nem is egy technológiai vállalat, mint ahogyan azt sokan gondolják. A vállalat elsődleges célja mostanra a hirdetések értékesítése lett, így minél többet tud a felhasználóiról, annál többet tud rajta keresni.

A Google tudja, hogy mit gondolsz:

  • Mi az érdeklődési köröd
  • Mire van szükséged
  • Miben hiszel (politikai és vallási értelemben is)

Ezeknek az információknak a forrása ma már eléggé hétköznapinak tűnő online szoftverekből származik: A Google keresési előzményeiből, a Google Chrome böngészési előzményeidből, a Gmail használatból, illetve a Google hirdetések által ledobott cookie-ból. Ezek után persze nem meglepő, hogy

a Google azt is tudja, hogy mit csinálsz a neten:

  • Hol szoktál írni?
  • Mit olvasol?
  • Mit szoktál nézni?

Az adatok forrása hasonló az előbbiekhez, de kitágul az eszközök sora, és itt már képbe jönnek az alábbiak is: Google hírek, Google Plus, keresések, Double Click adatok, Google Docs, blog olvasók, YouTube előzmények
és Google TV.

Már az sem titok, hogy merre mész:

Persze már a Google Maps is a mindennapjaink része, de arra gondoltál már, hogy az okos kis app segítségével nem csak te tudod, hogy merre kell menned, hanem a Google is tudja rólad, hogy hova szeretnél eljutni? Az adatok felderítésében ráadásul nem csak maga a térkép és a navigációs eszközök segítenek, hanem a Google Hangouts, a Street View, a Google Calendar és maga az Andorid szoftver is.

A Google tudja, hogy miről beszélsz:

Újabb sokkoló tény lehet, hogy a vállalat azt is tudja, hogy miről beszélgetsz. Természetesen ugyancsak tudhatja, hogy hol beszélgetsz, kivel beszélgettél, milyen nyelveket beszélsz. Nem marad titokban az sem, hogy kivel váltasz emailt, mennyit levelezel és mikor. Sőt, azt is, hogy mennyit költesz, de ez már tényleg csak a jéghegy csúcsa.

 

google infografika

 Mi van az adatokkal?

A Google kétféle adattípust tárol: Az egyik a felhasználó által előállított tartalmakból származik. A másik típusba pedig például az adott eszközre ledobott cookiek tartoznak, amik alapján a Google Analytics is felismeri az egyedi usereket. Az ilyen adatokat közvetlenül nem látjuk, de egyébként a konkrét azonosításra nem is lennének alkalmasak, így nem kell aggódnod a cikis keresések miatt sem.

A Google az igazi Big Brother:

Röviden összefoglalva, ha a Google mindössze egy termékét használod, már rengeteg dolgot tudnak rólad, de valljuk be, a felhasználói élmény és a mindennapi feladatok bonyolultságának minimalizálása érdekében valószínűleg nálad is minden mindennel össze van kapcsolva.

Ez óriási hasznot jelent a Google-nek, de neked is számos előnnyel jár, úgyhogy hacsak nem vagy szigorúan védett személy, akinek minden mozzanata titkos kell legyen, akkor dőlj hátra bátran és élvezd, hogy könnyen eligazodsz az új környéken is, és ha éppen innál egy kávét, már számíthatsz is a lokális alapú hirdetésekre! :)

Amennyiben érdekesnek tartottad a cikket és szívesen tudnál meg többet a webmarketing
titkairól, akkor gyere a Google Groundon lévő workshopunkra, az Online Marketing Inspirációkra!

 marketing workshop


Ajánlott bejegyzések