Mi a jó prezentáció titka? Eláruljuk!

Szerző: admin,
prezentáció

A jó prezentáció meggyőzi, inspirálja vagy tájékoztatja a közönséget egy személyre szabott tartalom segítségével. Egy megfelelően felépített, jól kivitelezett előadás azonnal magával ragadja a jelenlévőket. Ha szeretnéd lenyűgözni az embereket, akkor jó helyen jársz, mi segíthetünk!

1. Kezdd egy tervvel!

prezentáció

Első körben gyűjts össze minden információt és képet, amiket a témáddal kapcsolatban találsz, hogy kidolgozhass egy vázlatot. Figyelj arra, hogy az ötleteidet, a kommunikációs célokat és a közönséget figyelembe véve egy egységes szerkezetet alakíts ki. Amikor otthon elkészíted a terved, akkor ne felejtsd el, hogy tartalmaznia kell mindent, ami releváns lehet a prezentációd szempontjából.

2. Ragadd meg a közönség figyelmét!

prezentáció

A közönséged lehet egy komoly vállalat vagy egy csoport kisgyerek, mindenképpen az ő érdekeiket kell szem előtt tartanod, amikor létrehozod a prezentációdat. Meg kell fognod őket, hogy az elejétől a végééig tátott szájjal hallgassanak téged.

Élned kell a sztereotípiákkal, hiszen csak így fogod tudni meghatározni a hallgatóságod. Szemügyre kell venned az  igényeiket és elvárásaikat.

3. Kezeld úgy a prezentációdat, mintha egy film lenne!

A prezentáció olyan, mint egy jó film. Van egy bevezető része, közepe és vége. Mint minden nagy felvételnél itt is megtalálhatóak az erős és szenvedélyes gondolatok, amelyek az elejétől fogva a végééig magához láncolják a közönséget.

Kövesd ezt az egyszerű szerkezetfelépítést, kezdve egy probléma vagy kihívás felvetésével. Ez lehet bármi, kezdve a “Hogyan építhetünk jobb csapatot?”, a “Hogyan érjünk el minél több embert?” kérdésig.

prezentáció

Ha ez a lépés megvolt, akkor következhet a csúcspont. Ez az a rész, ahol a történetben eljutsz egy jelentős fordulóponthoz. Itt bemutathatod a kihívásokat, amelyekkel meghatározod az adott problémát. Ha már látod, hogy a közönséged izgatott és kíváncsi, akkor már tudod, hogy a végjátéknak kell következnie. A konklúzió az a rész, ahol bemutatod a saját kutatásaidat a témával kapcsolatban, a grafikon és statisztika segítségével.

Fontos, hogy a diák legyenek összehangolva és minden egyes rész kerek egészet adjon, hogy a végén egy logikus és meggyőző következtetést vonjon le mindenki. Gondolj arra is, hogy lezárásként kitérj a fontosabb pontokra, hogy a nézőkbe minél jobban beépüljenek a legfontosabb fogalmak.

4. Egy dia=egy gondolat

Ez nem csak abban segít, hogy a prezi felépítése minél jobb legyen, hanem abban is, hogy a jelen lévők könnyedén követhessék a tartalmat.

prezentáció

Próbálj ki  kulcsszavakat és kifejezéseket, a hosszú mondatok helyett. Ha túl sok minden szerepel majd a diákon, akkor túlzsúfoltak lesznek és zavaróak, ami ahhoz vezethet, hogy az emberek azt fogják rólad gondolni, hogy felkészületlen és szakszerűtlen vagy. Ha valaki otthonosan mozog a témában, akkor elég egy szó is, hiszen könnyedén meg fogja tudni magyarázni.

5. Emeld ki a lényeget!

A kiemelt pontoknak nem az a célja, hogy mindent felsorolj, hanem ezeknek a megerősítése, ezért a lényeget kell kiemelned. Egy bemutató nagyon különbözik az írott kommunikációtól és ez így van jól! Mivel ez egy másfajta diskurzus emeld ki a legfontosabb szavakat, amelyre ha te is ránézel vagy a közönséged, azonnal tudni fogják, hogy mire kell gondolniuk.

prezentáció

6. A gondolatok jók, csak maradjanak rövidek

Az idézetekkel kiteljesedhet a prezentációd. Személyiséget és hitelességet tesz majd az előadásodhoz. Ha az idézet túl hosszú, akkor csak használd a kivonatát.

prezentáció

7. Figyelj a rácsokra!

A rácsok segíteni fognak abban, hogy egy egységet adjanak a diáidnak, így vizuálisan sokkal hatásosabbak lesznek. Csak arra kell figyelned, hogy melyik felosztás lesz a legjobb a hallgatóság számára, mert a kiegyensúlyozottság már fél siker. Bizonyos részek nagyobb jelentőséget fognak kapni, ezért annak megfelelően kell majd elrendezned a részeket!

prezentáció

8. Válassz jó betűtípusokat!

A megfelelő fontok kiválasztásának óriási jelentősége van a designra. Nem szükséges cikkeket elolvasnod arról, hogy mik azok a típusok, amelyeket érdemes lehet kiválasztani, itt csak arra kell figyelned, hogy a diáidhoz és a témádhoz mi passzol majd a legjobban. Próbálj ki két különböző betűtípust és bátran játssz a formákkal.

prezentáció

9. Keress egységes színeket!

Kerüld a világos és neon színeket. Ha a számítógéped képernyőjén rendben van, az nem jelenti azt, hogy előadásnál is jó ötlet. Próbálj ki ezek helyett más árnyalatokat és válassz ki közülük egy alapszínt. Ha a márkádban szerepel az árnyalatok közül valamelyik, akkor az már csak a hab a tortán. Próbáld finoman beemelni a színt vagy színeket, mert a közönségnek látnia kell, hogy megvan az összhang.

Ahhoz, hogy a szöveg ne olvadjon bele a háttérbe, kell egy kis kontraszt. Ha minden kötél szakad, akkor válaszd a jól bevált fekete vagy fehér színt.

prezentáció

10. Maradj vizuális!

Elég nehéz a közönség figyelmét elérni az elejétől a végééig úgy, hogy a képeket és a szövegeket kell összehangolnod. Néha még egy egyszerű mondatot is nehéz úgy elhelyezni, hogy azonnal megérthető legyen egy pillanat alatt. Ezért kell jól megválasztott vizuális elemeket alkalmaznod.

prezentáció

11. Jó minőségű képek és grafikák használata

Sok olyan hely van, ahonnan jó képeket lehet letölteni, de közben arra is kell figyelned, hogy elkerüld azokat a stock képeket, amelyeken látszanak, hogy nagyon erőltetettek.

prezentáció

12. Egyszerűsítsd le a táblázatokat és grafikákat!

Kerüld a bonyolult táblázatokat és grafikonokat, hiszen a közönségednek ránézésre azonnal meg kell értenie, hogy mit lát a képeken. Ha túl érthetetlen, akkor hamar elveszítik az érdeklődésüket. Használj inkább minimális infografikákat, amelyek relevánsan jelenítik meg a tényeket. Egyszerűsítsd az adatokat és legfontosabb pontokat.

prezentáció

13. Legyél felkészült!

Ha többször használod fel ugyanazt a diasort, akkor figyelj arra, hogy mindig frissítsd az aktuális trendekkel vagy hírekkel.

prezentáció

13+1 Zárj erősen!

Az utolsó dia mindig legyen ugyanolyan erős, mint az első. Ez persze nyilvánvalónak tűnhet, de sokszor láttunk már olyat, hogy ezt nem sikerült összehozni. A “köszönöm” slide itt most nem fontos, csak az, hogy úgy tudd zárni, amire a közönség mindig emlékezni fog.

prezentáció

Most Te következel!

Az alábbi pontokkal reméljük segítettünk abban, hogy olyan prezentációt hozz össze, ami magával ragadja majd a közönséged és emlékezni fognak rád hosszú távon!

Amennyiben  szeretnél még több ötletet vagy inspirációt szerezni, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkban, az Online Marketing Inspirációkba!

Presentation Design: 15 Ways to Deliver the Perfect Message


Ajánlott bejegyzések