Mi az a Landing Page?

Szerző: Csorba Zsanett,
landing page

A kifejezés ismerős lehet a számodra, de ha megkérnénk, hogy pár mondatban foglald össze, akkor menne? Nos, a tapasztalatunk az, hogy az emberek többsége nem igazán tudja megfogalmazni, hogy mi is az a landing page. Ezért arra gondoltunk, hogy érdemes lenne egy külön bejegyzést szánni a landing page fogalmára, illetve arra, hogy mire való.

landing page

Tehát: a landing page egy olyan önálló oldal, ahová a látogató érkezik miután rákattintott egy hirdetésre vagy a kereső dobta ki neki. A landing page elkülönül a weboldaladtól, hiszen itt egy olyan különálló szolgáltatásról van szó, ami megér egy saját oldalt. Ez lehet egy webinar, egy kiemelt termék vagy e-book is.

Gondolj rá úgy, mint egy személyre szabott ajánlatra. A célja rövid ismertetés, magyarázó módon, ahol a látogatókat arra ösztönzik, hogy cselekedjenek.

A marketingesek körében nagyon ajánlott a landing page alkalmazása, mert megcélozhatnak vele egy bizonyos közönséget és ezzel elérhetővé válnak számukra fontos adatok, mint például e-mail, telefonszám. Ezek az információk aztán a későbbiekben is felhasználhatóak lesznek.

Mi nem Landing Page

A Landing Page nem szinonimája a honlapodnak és nem is a része. Ezáltal ennek a különálló oldalnak nem kell ugyanazokat az elemeket tartalmaznia, mint a weboldaladnak. Ez azért történik így, mert a látogató jobban fog összepontosítani az általad kívánt célra és nem fogja semmi sem kizökkenteni.

Miért fontos a landig page?

Növeli a konverziós rátádat a lehető legoptimalizáltabb módon. Egy jó felhívó üzenetre biztosan rákattint a látogatód és máris a landing pagen találja magát. Ehhez csak az kell, hogy minél jobb legyen a cím!

Fontos, hogy a hirdetésnek megfelelő oldalra menjen a látogató. Tehát, ha arra keres rá, hogy facebook management, akkor az a legjobb, ha a keresett oldalon, amire rámegy ezt látja majd viszont. Az üzenet egyeztetés azért fontos, hogy elkerüld azt, hogy a látogatód összezavarodjon. Ne keverd össze az embereket!

A/B tesztelés: lényeges egy A/B tesztelést lefuttatni, hogy a látogatók számára melyik beállítás (szín, képek, szöveg) az optimálisabb, így maximalizálni tudod a konverziós arányt. Meghatározhatod, hogy számodra melyik az a taktika, ami a leginkább beválik.

1. Sikeres landing page fő összetevői

A céloldalon a címsor kulcsszerepet játszik abban, hogy meggyőzd a látogatót, hogy kattintson. Ha azt szeretnéd, hogy a látogatók maradjanak a landing page-n, akkor hozz létre minél jobb headlineokat. Ehhez vedd figyelembe a következő 5 pontot:

  • A “Hogyan”lehetősége
  • Tegyél fel egy kérdését
  • Legyél vicces / pimasz
  • Adj nekik okot, hogy miért válassza a te termékedet vagy szolgáltatásodat
  • Adj megoldást a problémájára

Tedd fel magadnak azt a kérdést, hogy a látogatód miért választana téged a versenytársai közül, mi az, amivel te többet tudsz neki adni, mint a többiek. Beszélj hozzá, nyerd meg magadnak, már a leírásban látszódjon, hogy számodra mennyire fontos és a te segítségeddel megoldhatóvá válik a problémája.

Az oldalra látogatók nem akarnak sok szöveget olvasni ezért csak a legfontosabb dolgok szerepeljenek rajta. Figyelned kell arra, hogy odavonzza a tekintetet és az információ feldolgozása könnyebb legyen, ezt a következőkkel érheted el:

  • felsorolások
  • számok
  • whitespace
  • bármi, ami kicsit megszakítja a tartalmat, ez lehet vizuális jellegű is

Trust indicators (bizalmi indikátorok): amivel hitelességet biztosítasz a látogatód számára. A következőkben bemutatjuk a fajtáit és példákat is láthatsz rá.

  • statisztikai bizonyítékok

landing page

iMPact

 

  • ügyfél elismerések (pár mondatot mond egy régebbi ügyfeled, ez egy biztosíték a látogatónak)

landing page

SharpSpring

  • őszinte vásárlók véleménye

landing page

Shopify

  • adatvédelem: az adatvédelmi politika erősíti a nyitóoldalt. Ez különösen fontos az e-kereskedelmi oldalakon, ahol a hitelkártya adatokra van szükség, és a felhasználók szeretnék, hogy az információk ne kerüljenek el egy harmadik félhez

landing page

Wrike

  • bizalmi vásárlás: ha nálad vásárolnak, akkor ezt biztonságban tehetik

landing page

SmartSheet

Miért fontos a jó CTA gomb?

A CTA gombnak mindig egyértelműnek kell lenni.  Másodlagos CTA gombra akkor van szükség, ha bonyolult terméked van és a userek esetleg nem akarnak egyből elköteleződni, így ajánlhatsz megelőző lépésként valamit Például autót szeretne, de még nem tudja milyet, ezért előbb kérhet egy ingyenes katalógust.

A másodlagos gombnál is ugyanazok a szabályok érvényesek, mint az elsődlegesnél, de figyelned kell arra, hogy ne legyen nagyobb a másiknál. A cél mindig az elsődleges gomb használata.

Ezt a következőkkel érheted el:

  • legyen a leginkább észrevehető dolog az oldalon
  • figyelemfelkeltő szín
  • személyre szabott szöveg

Ne használj navigációs linkeket, mert az csak eltereli a látogatók figyelmét.

Használj inkább:

  • Képeket és videókat: ez érzelmileg hatni fog a látogatóra és még inkább meggyőzi őket arról, hogy kattintsanak.
  • Bemutató alapú videókat, amik jók a landing pagere, mert meggyőzi a látogatókat, hogy mennyire jó a terméket használni.
  • Lead Capture Formot: vagyis feliratkozást, ahol a látogató megadja a nevét és az e-mail címét.

 

2. Landing Pagek típusai

Öt típusát különböztetjük meg:

Click­Through Page: a legegyszerűbb landing page. Egyfajta bemelegítés a termékedre nézve, megtudják venni és találnak róla egy rövidebb leírást, hogy mire használható.

landing page

Intuit

Lead Capture Page: a célja az, hogy begyűjtse a szükséges adatokat, amiket a későbbiekben fel lehet majd használni.

landing page

InboxDollars

Squeeze Page: azonnal arra kéri a látogatót, hogy annak érdekében, hogy folytathassák a tevékenységüket, adják meg az e-mailjüket. Ez egy nagyon hatékony marketinges módszer, annak érdekében, hogy növekedjen a lista.

landing page

ClassPass

Sales Page: a termék eladására koncentrál. Célja, hogy értékesítsen és eladja a terméket.

landing page

ContentVerve

Splash Page/Pitch Page: a középpontban itt is a termék vagy szolgáltatás áll, kiemelt módon. Felhívó szövegekkel.

landing page

ChoreMonster

3. Aloldal használata landing page-ként

A landing page és az aloldal célja alapvetően más. A landing page-ről eddig beszéltünk, de térjünk ki az aloldalra is. Az aloldal a weblap része, tartalmazza a menüsort, a szolgáltatásokat, kapcsolati adatokat a fejlécben, stb. Természetesen ide vezethetsz kampányokat, hiszen a szolgáltatásokról itt írsz bőven és egy drága vagy nagyon összetett termék esetében szükség is van ilyen hosszú leírásokra, azonban az aloldalak általában (szinte soha) nem tartalmazzák a sikeres landing page elemeit, például a CTA-t, amitől egy kampány jól mérhető és elsősorban jól konvertáló lesz.

Érdemes egy jó landing paget készíteni, mert segíthet a legoptimálisabb módon elérni a konverziós céljaidat. Nagyban hozzájárulhat, hogy az oldal látogatója fog-e vásárolni. A lényeg, hogy mindig tartsd szem előtt, hogy mit szeretnél és így létre tudod hozni azt az oldalt, ami megfelelő lesz a termékednek és a szolgáltatásodnak.

Ha  szeretnél még több ötletet vagy inspirációt szerezni, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkban, az Online Marketing Inspirációkban és gyere el a workshopunkra!

What is a Landing Page?


Ajánlott bejegyzések