Mi az a Landing Page?
A kifejezés ismerős lehet a számodra, de ha megkérnénk, hogy pár mondatban foglald össze, akkor menne? Nos, a tapasztalatunk az, hogy az emberek többsége nem igazán tudja megfogalmazni, hogy mi is az a landing page. Ezért arra gondoltunk, hogy érdemes lenne egy külön bejegyzést szánni a landing page fogalmára, illetve arra, hogy mire való.
Tehát: a landing page egy olyan önálló oldal, ahová a látogató érkezik miután rákattintott egy hirdetésre vagy a kereső dobta ki neki. A landing page elkülönül a weboldaladtól, hiszen itt egy olyan különálló szolgáltatásról van szó, ami megér egy saját oldalt. Ez lehet egy webinar, egy kiemelt termék vagy e-book is.
Gondolj rá úgy, mint egy személyre szabott ajánlatra. A célja rövid ismertetés, magyarázó módon, ahol a látogatókat arra ösztönzik, hogy cselekedjenek.A marketingesek körében nagyon ajánlott a landing page alkalmazása, mert megcélozhatnak vele egy bizonyos közönséget és ezzel elérhetővé válnak számukra fontos adatok, mint például e-mail, telefonszám. Ezek az információk aztán a későbbiekben is felhasználhatóak lesznek. Mi nem Landing Page A Landing Page nem szinonimája a honlapodnak és nem is a része. Ezáltal ennek a különálló oldalnak nem kell ugyanazokat az elemeket tartalmaznia, mint a weboldaladnak. Ez azért történik így, mert a látogató jobban fog összepontosítani az általad kívánt célra és nem fogja semmi sem kizökkenteni. Miért fontos a landig page? Növeli a konverziós rátádat a lehető legoptimalizáltabb módon. Egy jó felhívó üzenetre biztosan rákattint a látogatód és máris a landing pagen találja magát. Ehhez csak az kell, hogy minél jobb legyen a cím! Fontos, hogy a hirdetésnek megfelelő oldalra menjen a látogató. Tehát, ha arra keres rá, hogy facebook management, akkor az a legjobb, ha a keresett oldalon, amire rámegy ezt látja majd viszont. Az üzenet egyeztetés azért fontos, hogy elkerüld azt, hogy a látogatód összezavarodjon. Ne keverd össze az embereket! A/B tesztelés: lényeges egy A/B tesztelést lefuttatni, hogy a látogatók számára melyik beállítás (szín, képek, szöveg) az optimálisabb, így maximalizálni tudod a konverziós arányt. Meghatározhatod, hogy számodra melyik az a taktika, ami a leginkább beválik. 1. Sikeres landing page fő összetevői A céloldalon a címsor kulcsszerepet játszik abban, hogy meggyőzd a látogatót, hogy kattintson. Ha azt szeretnéd, hogy a látogatók maradjanak a landing page-n, akkor hozz létre minél jobb headlineokat. Ehhez vedd figyelembe a következő 5 pontot:
- A "Hogyan"lehetősége
- Tegyél fel egy kérdését
- Legyél vicces / pimasz
- Adj nekik okot, hogy miért válassza a te termékedet vagy szolgáltatásodat
- Adj megoldást a problémájára
- felsorolások
- számok
- whitespace
- bármi, ami kicsit megszakítja a tartalmat, ez lehet vizuális jellegű is
- statisztikai bizonyítékok
- ügyfél elismerések (pár mondatot mond egy régebbi ügyfeled, ez egy biztosíték a látogatónak)
- őszinte vásárlók véleménye
- adatvédelem: az adatvédelmi politika erősíti a nyitóoldalt. Ez különösen fontos az e-kereskedelmi oldalakon, ahol a hitelkártya adatokra van szükség, és a felhasználók szeretnék, hogy az információk ne kerüljenek el egy harmadik félhez
- bizalmi vásárlás: ha nálad vásárolnak, akkor ezt biztonságban tehetik
- legyen a leginkább észrevehető dolog az oldalon
- figyelemfelkeltő szín
- személyre szabott szöveg
- Képeket és videókat: ez érzelmileg hatni fog a látogatóra és még inkább meggyőzi őket arról, hogy kattintsanak.
- Bemutató alapú videókat, amik jók a landing pagere, mert meggyőzi a látogatókat, hogy mennyire jó a terméket használni.
- Lead Capture Formot: vagyis feliratkozást, ahol a látogató megadja a nevét és az e-mail címét.
Ha szeretnél még több ötletet vagy inspirációt szerezni, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkban, az Online Marketing Inspirációkban és gyere el a workshopunkra!