Milyen változásokat hoz az új Google algoritmus?

Szerző: Vámosi Gergő,
Google mobilos algoritmus

2015. április 21-étől kezdve sok minden megváltozik a Google-ban, ez biztos: ekkor kezdi meg ugyanis a Google az új, mobilos keresési algoritmusa élesítését, amelynek köszönhetően a mobilos keresések során előnyt élveznek majd a mobilbarát oldalak.

Hogy mi történik holnaptól pontosan? Ezt egyelőre csak felbecsülni lehet. A keresőmotor működését jól ismerő szakemberektől és a Google saját forrásaiból értesülhettünk időközben pár dologról, ami biztos: ezeket foglaljuk most össze röviden.

1. A keresések jelentős hányadát érinti majd

Abban biztosak lehetünk, hogy a mobilos update jelentős változást hoz a Google mobilos működésében. A Panda és a Pingvin frissítések együttesen a keresések kicsit több, mint 15 százalékát érintették, és tekintve, hogy a mobilos keresések száma őrületes tempóban nő, a mobilos algoritmus várhatóan a keresések 15%-ánál jóval többet érint majd.

Az internethasználatban a mobil, mint platform, nemzetközi szinten 2014 derekán vette át a vezető szerepet és a becslések szerint idén a keresésekben is a mobilról indított keresés kerül majd az első helyre.

2. A változás nem lesz teljes 21-én

Ahogy a poszt elején is említettük, a Google kedden csak megkezdi a mobilos algoritmus frissítését, de mire az teljes egészében kiélesedik, akár egy hét is eltelhet. Így a mobilos keresési találatokban valószínű, hogy kicsit később jön majd a változás.

Hogy ennek a hatása megmutatkozik-e majd az oldaladon, azt a mobilos forgalom figyelése nyomán lehet a legbiztosabban megállapítani a Google Analyticsben. Ha a vannak kételyeid az oldalad mobilbarátságával kapcsolatban, akkor ebben várhatóan lesz változás, de érhet kellemes meglepetés is.

A Google egy ideje már kiírja a mobilos keresési találatok mellett, ha az adott oldal mobilbarát, így ha ezt a jelzést már most megkaptad, akkor valószínűleg nem kell nagyon aggódnod.

3. Csak a 10 organikus keresési találat változik

Érdemes tisztában lenni vele, hogy a mobilos keresési algoritmus miben is hoz pontosan változást. Ha megnézel egy mobilos találati listát a kedvenc kulcsszavadra, többféle eredményt kapsz:

  • Az oldal elején minden bizonnyal ott sorakoznak a fizetett linkek (AdWords hirdetések)
  • Ha egy vállalkozás nevére kerestél rá, akkor valószínűleg egy térképes (Google Local) találatot is kapsz, elérhetőségekkel
  • Ha olyan kulcsszót írtál be, amely helyi vállalkozásokhoz kapcsolódik (például pizza), és/vagy egy helyet is beírsz hozzá (pl. pizza Budapest), akkor kapsz egy 7 elemből álló listát a helyben elérhető pizzériákról (ez szaknyelven a „Google Local 7pack”).
  • Ha pedig semmi ilyesmit nem talál neked a kereső, akkor jönnek az organikus keresési találatok, máskülönben a fentiek alatt: ezekből 10 darabot jelenít meg a kereső (ezeket nevezik „10 kék linknek” is).

Talán a legfontosabb dolog, amit a Google mobilos frissítéséről tudni kell, az, hogy az új algoritmus csak a 10 kék linkes találatot érinti majd!

Vagyis ha helyi vállalkozást üzemeltetsz, a honlapod SEO-ja mellett kiemelten fontos az is, hogy a Google Cégemben (My Business) megfelelően be legyenek állítva a vállalkozásod adatai. A 7 helyi találat ugyanis rendszerint megelőzi az organikus találatokat mobilon, tehát a felhasználók inkább ezek révén fognak rád találni. (Egyben kissé meg is nyugtathat, ha esetleg az oldalad nincs teljesen rendben, de győződj meg róla, hogy az megfelelően össze van kötve a Google Cégem szolgáltatással!)

Azt is tudni lehet, hogy a hírkereséseket – a Google Newst – biztosan nem, a kép- és videós kereséseket pedig valószínűleg nem érinti a változás.

 

Ennyi tehát a biztos, vagy nagy valószínűséggel sejthető: azt, hogy hogyan befolyásolja majd a változást ténylegesen a mobilos forgalmat, csak, az új algoritmus bevezetése után, az április 21-ét követő napokban tudhatjuk majd meg.

Az algoritmusváltásra felkészülni pedig már késő, de a következményekre felkészülni talán nem – a Google mobilos algoritmusáról szóló korábbi bejegyzésünkben áttekintettünk néhány fontos dolgot, amit a mobilbarát oldal készítéséhez, vagy a meglévő oldal mobilbaráttá tételéhez tudnod kell.




Ajánlott bejegyzések