Minőségi Facebook Canvas hirdetések
Szeretnél több Facebook felhasználót elérni? Hallottál már a Canvas hirdetésről, de nem tudod, hogy tényleg használna-e? A válaszunk az, hogy igen! A Facebook Canvas lehetővé teszi, hogy olyan interaktív mobil hirdetéseket hozz létre, amik úgy működnek akár a landing page-ek.
Miért jók a Facebook Canvas hirdetések?
Facebook Canvas egy olyan eszköz a hirdetőknek, ami kifejezetten a mobil platformokra lett felépítve. Segítségével a felhasználók megnézhetik a képeket, videókat és megismerkedhetnek a céged történetével. Ráadásul miközben a legtöbb interaktív média a lassabb a betöltődési idő miatt aggodalomra ad okot (az emberek türelmetlenek, így megunják) a Canvas hirdetések kattintás után azonnal elérhetővé válnak.
A Canvas-ban nem lesz változás a hirdetési költségek tekintetében sem, és természetesen ez sem igényel kódolási ismereteket. A hirdetések magával ragadóak, így az oldalon nincs semmi más, ami a felhasználó figyelmét elterelné.
Így használd a Facebook Canvas hirdetést:
Nagyon fontos, hogy organikusan is terjedő Canvast a bejegyzéseknél tudsz létrehozni, méghozzá a Fénykép/videó lehetőségre kattintva; meghirdetni pedig a Power Editorban van lehetőség!
Érdekesség, hogy a sikeresség mérésére két új mérőszámot is bevezettek: a Canvas megtekintés átlagos idejét és a Canvas megtekintés átlagos hosszát, de ezek mellett a korábbi mutatók is használhatók az értékeléshez.
Így turbózd fel:
1. Kiegészítő videók szövegekkel és képekkel Lehetőséged van arra, hogy a képeket megjelenítsd carousel formában, amire a Facebook már tavaly benevezett. A Canvas hirdetésben, akár öt különböző képet is felvehetsz. Jó hír, hogy a Facebook azon is gondolkozik, hogy ezt a videókkal, hogyan tudná megoldani. Jelölj ki egy terméket és találd meg azt a fogyasztói kört, akiket ez érdekelhet. Egy valóban lebilincselő Canvas hirdetés azonnal magára vonja a figyelmet és bevonja a közönséget, ezáltal nő az esély az értékesítésre. Te is felhasználhatod a videó tartalmakat. Például létrehozhatsz egy olyan videót, amely kiemeli az alapvető márka elveidet, vagy kiemelheted a cégedet, hogy a fogyasztók körében még jobban elterjedjen a márkád. 2. Mondj el egy történetet videók segítségével A Facebook maximum két perces videót tesz lehetővé, de ezt kis részekre is lebonthatod. Az egyik ilyen taktika, hogy 15-20 másodperces szösszeneteket teszel csak közzé. Lehet, hogy azok a klipek, amelyek rövidebbek, sokkal inkább felkeltik a közönséged figyelmét, mint a hosszabbak. A rövidségével megadja azt a lehetőséget, hogy közben nyugodtan megnézze a látogató az oldalad többi részét. Ez egyfajta rugalmasságot ad majd, hiszen sokkal könnyebb lesz a közönségedet irányítanod. 3. Magával ragadó tartalom A videók segítségével két dolgot is kihasználhatsz egyszerre: a látványt és a szavakat. Fontos, hogy az eredetiség és őszinteség találkozzanak. Építsd fel úgy a videódat, hogy valamiféle érzelmet váltson ki legyen ez vicces, őszinte vagy valamilyen izgalmas lehetőséget nyújtson. Figyelj arra, hogy a nyelvezet egyszerű legyen és soha ne használj szakszavakat a videódban és természetesen a szöveg alatt a releváns kép menjen! 4. CTA Nem lesz meglepő, de ahhoz, hogy ténylegesen cselekvésre ösztönözd a felhasználót, meg kell neki mutatnod, milyen lépéseket kell tennie, hogy elérje a terméked vagy szolgáltatásod. A Canvas segítségével ezt a gombot te magad szerkesztheted meg, akár több CTA gombot is tehetsz bele, attól függően, hogy mit szeretnél elérni.Az élen a L'Occitane hirdetései állnak, általában 2,3 millió ember nézi a Cavason keresztül a reklámokat, mielőtt rákattintanak a CTA-ra.
5. Találd meg mi érdekelheti a közönséged Fontos tudni, hogy kik az ideális ügyfelek. Milyen értékeik vannak? Hol élnek? Mit akarnak csinálni? Használd ki a Facebook célzási lehetőségeit. Válaszd ki a megfelelő közönséget vagy találj egy új csoportot. 6. Kampánymutatók Mindig tartsd szem előtt a hirdetési kampányaidat az Analytics segítségével. Mivel a Canvas lényegében egy speciális típusú mobil hirdetés, hozzáférést kapsz a Facebook analitikájához. Ezek a számok segítenek majd eldönteni, hogy jól választottad-e meg a közönséged és segít észrevenni, hogy a hirdetésekben esetlegesen még mire figyelj. Ezeket a teszteket összevetheted más mérésekkel, hogy megtudd min kell javítanod a jobb elérés érdekében, és hogy hogyan érd el, hogy kattintsanak az emberek. Konklúzió Mivel a mobil és a video egyre meghatározóbb az interneten, a marketingesek keresik a módját, hogy minél hatékonyabban tudják ezeket felhasználni. Éppen ezért a Facebook azt tervezi, hogy 2016 második felében bővíti a Canvas hirdetéseket az Instagramon is, így hamarosan több platformon lesz lehetőséged elérni az embereket. Nos, mi első körben jobban örülnénk a jelenlegi rendszer tökéletesítésének, ugyanis az első Canvas posztunk elkészítésénél számos hibával találkoztunk. Te próbáltad már?Ha szeretnél még több ötletet vagy inspirációt szerezni, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkban, az Online Marketing Inspirációkba!