Mit hoz 2016-ban a digitális piac?

Szerző: Jakus Dóra,
digitális piac

Ahogy az lenni szokott, már 2015 végén elkezdődtek a találgatások arra vonatkozóan, hogy mi várható a weben 2016-ban. A korai előrejelzéseket mindenki fenntartásokkal kezeli de az Advertising Age jóslata a digitális piac kapcsán már igencsak reálisnak tűnik, úgyhogy az amerikai szaklap véleményét mi is megosztjuk veled.

1. Üzleti célú Messenger a Facebook által

Marketingesként is őszintén reméljük, hogy nem arról lesz szó, hogy az eddig zavartalan beszélgetéseket a chat ablakban is felbukkanó hirdetések fogják megzavarni…

Az AdAge szerint céges szinten inkább automatizálási folyamatokról lesz, például az oldal kezelői helyett robotasszisztens válaszol majd az érdeklődő felhasználóknak, de az is elképzelhető, hogy Facebook chaten is lehetne majd például ételt vagy Ubert rendelni (ha már ilyen aktuális nálunk ez a téma).

2. Még több vizualitás

Az előrejelzések szerint a digitális piac 2016-ban pedig egyre inkább gifekben és rövid videókban fog kommunikálni. Ez mondjuk nem olyan meglepő, hiszen egy ideje már a Facebook chaten is tudunk gifeket küldeni, sőt nyár óta az üzenőfalon megosztott gifek is mozognak, a mozgó profilképeket pedig nem olyan rég vezették be.

3. Jobb virtuális valóság

A márkák minden eddiginél többet fognak költeni a virtuális valóság reklámfelületként történő alkalmazására, ami főleg a VR-szemüvegek elképesztő minőségjavulásának köszönhető. Várjuk!

4. Nem idén tör át a 360 fokos videó

Ez már jóval meglepőbb, hiszen a Youtube és a Facebook is támogatja ezt a videóformátumot, ráadásul számos médiacég is készít már ilyen videós tartalmakat. Az egyetlen baj van, hogy még a gigászok (New York Times, Disney) elkészített anyagai is mindössze (egyébként lenyűgöző) panorámavideók, vagyis nem karakterekre, történetmesélésre fókuszálnak.

5. Tovább nő Kína szerepe

Kína eddig is az egyik legfontosabb piac volt a világon, a weben shoppingolók számára maga a kánaán. Az olcsó és elfogadható minőségű árukat félretéve ez a jelenség többek között abban is visszaköszön, hogy egyre több multi szervez ki kifejezetten a kínai piacra nagyon magasan képzett vezetőket. Idén ez valószínűleg tovább fog növekedni.

Ad Age’s Digital Predictions 2016


Ajánlott bejegyzések