Mitől függ a vállalatok bukása?

Szerző: Csorba Zsanett,
vállalatok bukása

Vajon hol van az a pont, amikor a vállalatok megbuknak a felhasználók szemében? Mire kell a legjobban figyelni egy márka felépítésénél? A grafikai elemek a brandek identitását építik, legalábbis a legtöbb esetben ezt kellene, hogy tapasztaljuk. A tervek mindenekelőtt a márkát tükrözik, ezzel fogjuk meg a közönséget. A konzisztens megjelenés építi az értéket, ezzel idővel nőni fog a fogyasztói bizalom és a hűség. Ezért kell figyelembe venni azt a gyakori hibát, amit sok márka elkövet.

1. Következetlen design

Mindannyian láttunk már olyat, amikor a vállalkozások túl lusták és egy véletlenszerű színt vagy fontot választanak, ami nem is illik a brandjükhöz, szolgáltatásukhoz és termékükhöz. Ez vajon az üzlet végét jelenti? Természetesen nem, de idővel ez kihatással lesz a fogyasztókra és a vásárlói felfogásra. Ha a márkád nem áll összefüggésben a logóddal, akkor teljesen szervezetlennek és megbízhatatlannak tűnsz majd. Ilyenkor fennáll annak a veszélye, hogy az ügyfelek átpártolnak a versenytársakhoz. Ahhoz, hogy ezt a jövőben elkerüld, érdemes meghatározni a vállalatod stílusát!

Ha bizonytalan vagy, akkor próbálgasd a Canvában, hogy mi az ami a legjobban tetszik neked, itt kipróbálhatsz mindenféle stílust és ha kész vagy megkérdezheted a munkatársaidat, barátaidat, hogy ők mit gondolnak róla.

vállalatok bukása

2. Me-too branding

Ha a versenytársaid brandingje gyilkos, akkor ez egy jó kiindulási alap, hiszen létrehozhatsz egy teljesen új látásmódot. Gondolj csak bele! Itthon is rengeteg hasonló márka illetve bolt van és mégis egy-egy kitűnik a tömegből az egyediségével. Lehet megtalálod azt a piaci rést, ami a versenytársadéból hiányzott.

Természetesen a több millió logó közül biztosan fogsz olyat találni, ami hasonlít a tiedhez, ilyenkor azt tudod csinálni, hogy átgondolod mi az az extra, amivel más lehetsz és kitűnhetsz.

vállalatok bukása

3. Nyerd el mindenki tetszését

Ez a gondolat először jó ötletnek tűnhet, de ha belegondolsz azonnal rájössz, hogy ezekhez demográfiai felmérések szükségesek. Hiszen minél több embernek tetszik, annál jobban növeli az értékesítést. Nem is kell, hogy megnyerj magadnak mindenkit, hiszen pontosan ettől lesz a márkád különleges! A legtöbben nem csak ezt rontják el, hanem azt is, hogy nem is figyelnek a külső behatásokra, mert egy brandnél fontos a közönség véleménye.

4. Nem odaillő vizuális elemek

Miután a hangsúly a közönségen van, a látványnak vonzónak kell lenni, anélkül, hogy sztereotip legyen. Ez nehéznek tűnhet, de a következő lépen látszódni fog, hogy vállalati branding vonzó lehet a kicsiknek is.

Úgy kell kiválasztani a betűtípusokat, színeket és képeket, hogy alkalmasak legyenek a márkához és megfeleljenek a közönségnek. Kerüld el a közhelyeket az elavult Stock fotókat, mivel ezek csökkentik a márka hatását.

vállalatok bukása

5. Bizalomépítő logó

A márka sokkal több, mint a logó. A vizuális branding összességét együtt alkotja a vállalkozás neve, a logó, a színek és a képek. Egy jó logó nem jelenti azt, hogy itt vége. Ahhoz, hogy hatékony vizuális márkát hozz létre folytatnod kell az egészet, jelen kell lenned mindenhol (gondolunk itt a közösségi médiára), aktívan részt kell venned ezeken a felületeken.

Ne felejtsd el, hogy az összhang a legfontosabb. Hozz létre könnyen felismerhető és egységes márkát, beszélj a közönségedhez és emelkedj ki a versenytársaid közül.

vállalatok bukása

vállalatok bukása

A vállalatok bukása legtöbb esetben a nem megfelelő arculat kiépítésénél kezdődik, amikor az ügyfél nem érti, hogy miben függ össze a látásmódod az arculatoddal. Reméljük ezekkel az apróságokkal, felhívtuk a figyelmedet arra, hogy igenis fontos a jó tervezés!

 Amennyiben  szeretnél még több ötletet vagy inspirációt szerezni, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkban, az Online Marketing Inspirációkba!

 5 Visual Branding Mistakes Too Many Businesses Make [With Bonus Guide to Building Your Visual Brand in Canva]


Ajánlott bejegyzések