Így lesznek sikeresek a mobilra optimalizált kampányok

Szerző: Csorba Zsanett,
Mobilra optimalizált kampányok

Manapság elengedhetetlen, hogy a hirdetéseidet mobilra is optimalizáld, hiszen a telefonunk szinte a kezünkhöz van nőve. A következőkben kiemeljük azokat a fontos mozzanatokat, amelyekkel növelheted a mobil hirdetéseid népszerűségét.

1. Képek fontossága

A képek mindig, minden tekintetben fontosak. Figyelned kell arra, hogy ha mobilon hirdetsz azt jelenti, hogy a kampányod sokkal kisebb méretben lesz látható. Emiatt, úgy kell alakítanod, hogy mobilról is hasonló hatást érj el, mintha egy asztali gépen vagy laptopon nézné meg a felhasználó a hirdetést.

A hirdetések a monitorodon sokkal nagyobb méretben jelennek meg, így részletesebbek. A mobilos hirdetésnél nincs meg ez az előny, így kreatívnak kell lenned, hogy hirdetésed felkeltse az érdeklődést és minden jól látható maradjon.

Nézd meg a következő márka a Tieks Facebookos hirdetését, hogyan oldotta meg desktop verzióra. Láthatjuk, hogy a monitoron megjelenő hirdetés egy nagyon feltűnő és érdekes képet tartalmaz, a kellő/elegendő (ez az egyensúly ilyenkor is nagyon fontos) mennyiségű szöveggel.

mobil kampány

Azonban a mobilos hirdetés, már egészen hogyan jelenik meg. A kép egyszerűbb és letisztultabb, amiről azonnal tudjuk, hogy ha a nevet nem is láttuk, de a cipőre hívja fel a figyelmünket. Alatta pedig egy rövid mondat, amely egy kattintással átirányítja a felhasználókat. Az emberek szeretik az egy-két mondatos posztokat, hirdetéseket, megnyerő szöveggel, ezért a mobilra használt hirdetéssel is hasonlóan kell eljárni. A lényeg: könnyen olvasható és érthető üzenetek.

mobil kampány

Bár ez a két hirdetés nagyon más, mégis egy pillantás alatt tudjuk, hogy mindkettő ugyanattól a cégtől van. Az azonos vizuális elemek miatt nem is lehet eltéveszteni, a piros cipőt, amely mindkét képen feltűnik, ez összefonja a hirdetéseket függetlenül attól, hogy melyik eszközről tekinted meg.

Világos hát, hogy különbözik a kettő, de egy titka van a vizuál sikerének: ki kell választanod a branded szempontjából egy fontos fő elemet, hogy a felhasználó ránézésre asszociáljon a márkára.

2. Mobilbarát landing page

Nem csak a kreatív hirdetéseket kell beállítani mobilon. Ügyelj arra is, ha az emberek rákattintanak a hirdetésedre. A landing pagen sok múlik, hiszen ez fogja meghatározni, hogy a felhasználó akar-e majd konvertálni.

A következő hirdetésen láthatod, hogy a Home Depot arra ösztönzi a felhasználókat, hogy  éljenek az álláslehetőséggel és kattintsanak.

mobil kampány

Ahelyett, hogy a felhasználókat a főoldalra irányítanák, a hirdetésen keresztül, azonnal a pályázásra ugranak.

mobil kampány

A hirdetés landing page-e világos, barátságos és letisztult. Úgy tervezték, hogy egyszerű és könnyen kezelhető legyen a mobil felhasználók számára. Ez a két elem nagyban hozzájárul ahhoz, hogy felkeltse az oldalra látogató érdeklődését.

A mobilhirdetéseknél is szükséges beállítani a landing paget. A hatékonyság érdekében a hirdetésnek relevánsnak kell lennie és olyannak, amelyre az ember szívesen kattint, mert érdeklődni szeretne.

3. Videó hirdetések mobilra

A mobilon megjelenő hirdetések élén általában videók szerepelnek. Sok marketinges azt mondja, hogy a videó hirdetések segítettek a márkatudatosság és az elkötelezettség  mélyítésében. Hogy miért? Mert ezekkel a kattintásokkal meglehet vizsgálni a fogyasztók viselkedését.

Manapság már számos módja van, hogy mobil hirdetéseket indíts a Facebookon, Instagramon és a Twitteren is. Akár saját magad által készített videót is feltölthetsz nagyobb befektetés nélkül, de ha image videó készítés előtt állsz, terjesztési csatornaként remekül funkcionál a videó hirdetés.

Weboldal videók

Következő a kérdésünk: neked van a weboldaladon videó, amely a termékedet vagy a szolgáltatásodat mutatja be? Mert ha rendelkezel a kettő közül bármelyikkel, akkor készen állsz arra, hogy mobilos hirdetést állíts be. Az alábbi videóban is hasonló történt. A GI Gadgets mobilos hirdetést használt a terméke promózására, ami egy összehajtható elektromos robogó és az előnyeit ecseteli.

mobil kampány

Statikus képek

Ha csak néhány fotód van a céged termékéhez vagy szolgáltatásához, még mindig készíthetsz erről egy videót. Például a Taco Bell feltöltött egy olyan slide showt, amely képekben mutatja be a reggeli menüjét. Nem kellett hozzá más csak fotók az ételekről.

mobil kampány

Instrukciós videók

A következő instrukció videó kampány, megmutatja, hogy a termékeket hogyan használd. Te is készíthetsz hasonló termék bemutató videót a hirdetéseidben.

mobil kampány

Összegzés

A közösségi  média aktív felhasználói általában a fiatalok, ez egy fontos tényező lehet, amikor meghatározod, hogy milyen hirdetéseket szánsz a mobilozó közönségednek. A comScore szerint a felhasználók 18-34 év kor között 29,6 órát tölt havonta a közösségi médiában. A 35-54 évesek pedig 25,4 órát. Ez az információ azért fontos, mert segít felépíteni egy fenntartható és jól működő taktikát a mobil kampányodnak. Tehát valóban érdemes speciálisan mobilra optimalizált kampányok elkészítésének szentelni a figyelmed.

Amennyiben pedig szeretnél egy inspirációs közösség tagjává válni és még sok hasonló
bejegyzést olvasni, lépj be hozzánk a Facebook csoportunkba!

 

How to Optimize Your Mobile Social Media Ads


Ajánlott bejegyzések