Nem készültél karácsonyi kampánnyal? Ezt csináld!

Szerző: Jakus Dóra,
karácsonyi kampány tipp

Biztos Te is észrevetted, hogy az egyes üzletek és bevásárlóközpontok, sőt már maguk a városok is egyre korábban kezdik el karácsonyi díszbe öltöztetni magukat. Sokakat ez bosszant, de talán náluk is többeket tölt el örömmel, hogy a szürke hétköznapokat fényfüzérekkel díszíthetik fel. Biztosan az utóbbiak közé tartoznak azok, akik már augusztus(!) végén elkezdenek a karácsonyi ajándék kifejezésre keresni a Google-ben. Igen, van ilyen! Meglepő, ugye? Azonban a Google Trends egyértelműen jelzi, hogy az igazság ez.

A fogyasztók egyre korábban kezdenek készülni az ünnepre, ezzel pedig téged, mint hirdetőt is erre késztetnek, hiszen ha te nem, a versenytársaid biztos reagálnak a keresletben jelentkező változásra. A markáns növekedés persze továbbra is október végén, november elején kezdődik meg, ekkor viszont már őrületes tempóban száguld a vonatkozó kifejezések keresettsége.

Ebből is látszik, hogy szinte lehetetlen elég korán elkezdeni az ünnepi kampány megtervezését, de örök tendencia, hogy ezt mégsem veszik figyelembe a cégek, főleg a KKV szektor szereplői. Nincs rá idő, pénz és talán a megfelelő emberek is hiányoznak, hiszen egy igazán jó kampányhoz nem csak egy jó ötlet, hanem stabil alap is kell.

Azonban, ha van egy jó bázisod (működő honlap, online hirdetések, aktív Facebook közösség), akkor elképesztően ütőképes karácsonyi kampányt készíthetsz elő, akár még most is. Ennek az az oka, hogy a reklámüzeneted nagyságrendekkel magasabb konverziós arányt ér el, ha a befogadó nem ilyenkor találkozik először a neveddel.

Mire van szükség ahhoz, hogy ezt elérd?

1. Social media közösség építés

Arra talán már nincs idő, hogy még karácsonyig felduzzaszd a vállalkozásod online rajongótáborát, arra viszont van lehetőség, hogy a kommunikációdat folyamatossá tedd (az eredmények érdekében a karácsonyi szezon után is).

Az üzenetek elsősorban NE eladási célúak legyenek. Inkább ossz meg érdekességeket a cég életéből, termékekkel kapcsolatos kulisszatitkokat, sztorikat, illetve a cég profiljába vágó híreket, amennyire csak lehet saját mondanivalóval megfűszerezve.

2. Hírlevél

Nagyon fontos, hogy a már meglévő feliratkozóidat tilos elhanyagolni az újak megszerzésére fordított figyelem mellett. Ha a feliratkozóid hónapokig nem hallottak felőled, akkor a következő hírlevélnél már azt fogják hinni “spam”-eled őket. Nagy hiba lenne, ha a karácsonyi akciós hírleveled lenne az első amit legközelebb kapnának tőled, kicsit ágyazz meg neki előtte!

Rendszeres időközönként küldj valami témába vágó aktualitást, tippet, érdekességet. Minden bizonnyal szívesen fogadnak majd az olvasóid minden segítséget, ami megkönnyíti az ünnepi felkészülést, akár last minute is, így ehhez még most sincs késő, de a nagy durranást hagyd inkább az utolsó napokra.

3. A hűség értékelése

Ahogy már írtuk, a korábbi vásárlóidról semmiképp se feledkezz meg, hiszen nekik már vannak (remélhetőleg) pozitív tapasztalataik az ügyfeledként. Rendszeres időközönként kommunikálni feléjük: aktualitásokról, esetleg egy online ügyfél felmérés is egy jó apropó a kapcsolatfelvételre és ráadásul még sokat tanulhatsz is belőle.

A jutalmazás persze ne maradjon el. Hűségükért jutalmazd őket akciókkal, különleges ajánlatokkal vagy speciális kínálattal. Megéri, meglásd, az ütemezés pedig legyen hasonló, mint ahogy az előző pontban leírtuk.

4. Remarketing

Az igazi csodafegyver egy olyan hirdetés célzási megoldás, amely azokat a felhasználókat éri el, akik korábban már mutattak valamilyen aktivitást valamelyik általad menedzselt felületen. Ez lehet bármi: a felhasználó meglátogatta a weblapodat, like-olta Facebookon az egyik postodat, megnézte a YouTube videódat, mindegy.

Róluk lehet tudni, hogy érdeklődtek a termékeid iránt, így különös figyelmet kell szentelni nekik, méghozzá a rendszeresen megjelenő üzeneteiddel. Ezt érdemes jóval a karácsonyi kampány előtt elkezdeni, de ha erről már lecsúsztál, akkor legalább azokat összegyűjtheted, akik magára a kampányra reagáltak, és ha mást nem, a jövő évi kampányra felhasználhatod az adatokat, és akkor már időben hozzáláthatsz a tervezésnek.

 

A lényeg, hogy még mielőtt vásárlásra kérnéd a potenciális ügyfeled, próbáld meg elérni, hogy addigra ismerőssé válj a számára. Erre már nincs sok idő, de aktív kommunikációval még érhetsz el sikert, annál legalábbis biztos többet, ha semmit sem csinálnál, és legalább már most felkészülsz a következő évre, hiszen a karácsonyi eladási célú üzenetek sikeressége és megtérülése nagyrészt az előkészítési szakasz minőségén múlik.

Íme néhány nagyszerű videó a nagy cégek idei kampányaiból:

Ha további tippekre van szükséged, csatlakozz Facebook csoportunkhoz,
ahol inspirációs közösséget fejlesztünk!


Ajánlott bejegyzések